Gelpolish (bluesky) laat los van mijn eigen nagel

• estrhalita

Goedemorgen,

Ik gebruik al een tijdje Gelpolish van Bluesky. Hiervoor heb ik altijd gelnagels gehad dus mijn eigen nagels zijn goed beschadigd zeg maar. Nu ik gelpolish gebruik laat bij sommige nagels de gelpolish los van mijn nagel. Het brokkelt niet of af zo het laat gewoon los. Doe ik iets verkeerd of komt het echt omdat mijn eigen nagels nog zo slecht zijn van de gelnagels.

• irene01

Ik had dit probleem helaas ook met Bluesky. Ik ben overgestapt naar een ander merk en daar geen last meer van.

• estrhalita

Irene welk merk gebruik je nu?

• irene01

Shellac

• Ikke88

Welke kleur heb je erop gehad? Ik heb het met hutski.

• Hanneke

estrhalita Schreef:

——————————————————-

> Hiervoor heb ik altijd gelnagels gehad dus mijn

> eigen nagels zijn goed beschadigd zeg maar.

Je nagels hoeven echt niet te beschadigen van gel hoor….

• rikasnagelstudio

kan het zijn dat je niet goed genoeg hebt gesealt?

• estrhalita

Iedereen bedankt voor zijn reactie.

Volgens mij seal ik wel maar misschien niet goed genoeg? Dat kan natuurlijk altijd.

Ik heb nu 3x gelnagels gehad Hanneke en mijn eigen nagels komen er altijd zwak uit. Ze breken snel en zijn heel dun.

Hoe lang harden jullie uit onder de lamp, misschien zit daar het probleem?

• rikasnagelstudio

hangt van de lamp af

led is 30 sec genoeg maar uv 2 minuten.

Als je het niet vertrouwt doe eens 4 minuten met alles in uv en 1 minuut in led.

Misschien ligt het aan de lamp?

Wat je ook kunt proberen is een extra stevige base laag

• MariaNails

Dag Esther,

Wanneer de gelpolish volledig loslaat is er geen goede hechting geweest en dat ligt dan niet alleen aan sealen. Je ondergrond heeft geen hechting gehad en dat kan komen door niet goed ontvetten, stoffige werkomgeving of geen base coat gebruikt.

Een stevige laag base coat is UIT DEN BOZE!!! Dat werd jaren geleden wel geadviseerd, maar dit geeft niet het juiste resultaat. Je basecoat moet juist zo dun mogelijk, net dekkend. Richtlijn is dat je met je basecoat 2x zo lang moet doen dan met je topcoat.

Verder kunnen verouderde lampen ook een slechte uitharding geven, maar dat is echt even uitproberen, kijken wat wel voor je werkt.

Groeten,

Marian