prijzen

• kimmeke55

hallo iedereen,

ik ben hier nieuw en wou ff weten hoe het zit met de prijzen als startende nagelstyliste.

ik heb een opleiding gevolg en ondertussen al wat nageltjes gezet bij vrienden en familie (gratis) maar er komt meer vraag van andere mensen om het bij hun te doen,maar ik kan dit natuurlijk niet gratis blijven doen

ik heb geen idee van prijzen,ik durf ook niet teveel vragen aangezien ik te weinig ervaring heb en nog te onzeker ben,maar ik wil zeker verder hier mee dus hadden ze aangeraden waar ik les volgde ook niet te goedkoop te gaan want wanneer je dan je prijzen doet stijgen verlies je heel veel clienten.

op internet zijn de prijzen zo verschillend dat ik het echt niet weet

iemand die mij kan helpen of zeggen hoe jullie dit aangepakt hebben?

alvast bedankt

• Marga1984

Ik heb gekeken naar salons in mijn buurt en zit op ongeveer hetzelfde. Wel heb ik omdat ik toen ook startte, veel met aanbiedingen gewerkt. Dus ipv dat ik zeg dat ik €25.- vraag voor een nieuw setje, zei ik dat mijn prijs €33,- was, maar dat ik nu een ‘tijdelijke’ aanbieding had van €25,- Elke maand veranderde ik de aanbieding en ging ik steeds meer vragen, naarmate ik ook meer ervaring kreeg. Succes!

• Jolanda

Je moet eerst een prijslijst opstellen, welke behandelingen wil je gaan geven.

Daarna kijk je naar je kosten, aanschaf producten, btw, belasting, verzekering etc.

Kijk ook naar de salons in je omgeving, maar ga niet die prijs kiezen omdat zij dat ook hebben.

Ga bij jezelf na wat je wilt verdienen.

Je kan bijvoorbeeld de prijs voor een nieuwe set gel/acryl zetten op € 45,- maar omdat je nog niet heel ervaren bent, heb je een aanbieding/startersactie een nieuwe set voor € 25,- of € 27,50. Zo weet je klant dat ze normaal € 45,- betaald, maar nu een aanbieding heeft.

Als je begint met € 25,- en je gaat steeds stappen omhoog naar € 45,- dan denkt je klant van nou ze wordt steeds duurder. Het is dus lastiger om van een lage prijs omhoog te gaan.

Ook als je het als hobby doet vind ik dat je een normale prijs moet hanteren en niet € 15,- tot € 25,- voor een nieuwe set vragen. Concurrentie vind ik prima, maar er zijn genoeg dames die zeggen ohw ja ik doe het voor de hobby dus ik hoef geen btw af te dragen en huurkosten etc. te betalen, dus hoef ik ook niet zoveel te vragen. Kom op zeg bij de baas ga je ook niet voor € 5,- per uur aan de slag.

Het is een lastige klus, waar je tijd in moet steken. Succes ermee.