cnd shellac in een LED?

• wendy3

Wie weet of de CND shellac base coat, top coat en kleuren onder een LED lamp uitharden? Heb namelijk een LED lamp aangeschaft en gebruik ook CND Shellac.

Thnx

• Ginet

CND kan niet in een ledlamp.

• wendy3

Toevallig een pagina gevonden waar iemand het heeft getest en het hardde wel uit.

Denk toch eens eennpoging wagen

• Sunny72

Er zijn idd tegenstrijdige verhalen hierover… maar Wendy Vink vertelde laatst op FB dat het te maken heeft met de output van de lampen, die van hun zijn hoger… heel technisch verhaal erbij, dat kan ik niet herhalen :D

Dus heb je een lamp die daar dicht in de buurt zit, kan het je wel lukken.

Zo niet, dan kan het dus zijn dat het niet goed uithard, niet eens zo te voelen, dus hou het in de gaten…

Succes ! en laat je het nog weten als je poging wel of niet gelukt is ??

Sunny

• Bizzy

Ik heb hier het linkje van een topic wat ik destijds opende. Daarin wordt je vraag beantwoord.

http://nagel.startpagina.nl/prikbord/16991881/wanneer-komt-shellac-met-led-lamp#msg-16991881

En ik heb dat topic ook meteen even omhooggehaald.

• Ginet

Ik vind het heel onverstandig om dit te doen. Bv de base mag maar 10 sec in de uv lamp, hoe doe je dat met led?

Product is niet gemaakt voor led, je weet ook niet wat voor een schade je gaat toebrengen aan de nagelplaat. Misschien niet gelijk merkbaar c.q.zichtbaar, maar wat na een tijdje?! Producten geschikt voor Led hebben toch een andere toevoeging van ingrediënten met betrekking tot het uitharden.

Gel krimpt met uitharden, je gaat nu een gel die in 2 minuten moet uitharden versnellen onder led….lijkt mij toch niet echt een feestje voor de nagels.

Je hebt verantwoordelijkheid naar je klanten toe, die vertrouwen op jouw deskundigheid en dat jij de producten op de juiste wijze toepast.

Lees dit alsjeblieft niet als een persoonlijke aanval want dat is zeker niet mijn opzet.

• wendy3

Nou heb het eerst ff getest of het uberhaubt uithard maar of die lamp is bagger of de shellac hardt gewoon toch niet uit in de LED want veeg het er zo van af.

Conclusie.. shellac en Led gaan niet samen