Uitleg uitsluiting retourrecht gelpolish Bluesky

  • MariaNails

    Dag dames,

    Naar aanleiding van een meningsverschil met een klant, wil ik graag openbaar uitleggen waarom ik geen gelpolishes van Bluesky retour kan nemen. Bluesky levert haar flesjes zonder verzegeling, waardoor voor mij niet na te gaan is of een flesje al dan niet geopend is. Als ik de gelpolishes in het retourrecht zou opnemen, bestaat er een kans dat de flesjes geopend/gebruikt zijn, soms zelfs in een stoffige omgeving. Het vervolgens weer verkopen van deze retour gezonden gelpolishes, zou dus ontevreden klanten kunnen opleveren. Dat wil ik voorkomen en daarom wijk ik hier nimmer van af. Het mag niet zo zijn dat iemand een gelpolish bij mij koopt die misschien door een ander geopend is.

    Omdat de kleurweergave van verschillende computers af kan wijken en je natuurlijk wel wilt weten hoe de kleuren in het echt zijn, bied ik de kleurstalen aan, normaal gesproken voor 0,75 per kleur, maar de complete collectie (ruim 120 kleuren) is verkrijgbaar voor 50,-. Als dit aanbod zowel telefonisch als per mail wordt afgewezen omdat dit te duur zou zijn, is het vreemd om vervolgens te melden dat de kleuren niet zo zijn als op de site, terwijl de flesjes niet geopend zouden zijn.

    Ik wil geen namen noemen en ‘de vuile was’ openbaar maken, maar wanneer er gedreigd wordt om op social media te verkondigen dat je niet krijgt wat je koopt en er zelfs gezegd wordt dat ik geopende flesjes verkoop vanwege vermeende vingerafdrukken, voel ik mij genoodzaakt hier mijn kant van het verhaal toe te lichten. Ik zal er verder ook niet op in gaan, mocht de betrokkene hier op reageren.

    Klanten van mij weten dat ik hier 100% achtersta en echt geen flesjes retour zou nemen. Als ik een verkeerde kleur lever, hoef je hem ook niet terug te sturen, omdat ik er toch niks meer mee kan, ik bied mijn excuses aan voor het ongemak en stuur gewoon alsnog de juiste kleur op.

  • Marga1984

    Wat vervelend zeg! Gelukkig dat de meeste van je klanten wel tevreden zijn. En ik zou me niet zo druk maken over social media. Alleen als veel mensen diezelfde mening delen wordt het overal verspreid. Zij zal echt niet in haar eentje je zwart kunnen maken, want iedereen weet dat je overal ontevreden klanten kunt hebben.

  • nallajja

    He wat een vervelende situatie.

    Dreigen is nooit leuk en een vervelende review krijgen ook niet. Maar 1 klant die je zwart maaakt kan gelukkig niet kapot maken wat al je tevreden klanten over je zeggen.

    Een beetje normaal mens snapt heel goed dat jij ze niet terug neemt.

    Ik verkoop ook oa nagellak en geef duidelijk aan dat deze niet retour kunnen. Zelfde reden: Geen verzegeling dus weet niet of ze open zijn geweest.

  • DreamNails

    oeps hier gaat iets mis.

  • DreamNails

    Uiteraard geld bij mij de zelfde regeling , geen retour van gel polish flesjes.

  • michael@bmodesto.com

    HoI Maria,

    Je weet toch hopelijk wel dat jullie als Marianails zwaar in overtreding zijn met de Europese wetgeving met de import op Bluesky? Als importeur van Bluesky moet je jezelf aanmelden bij de inspectie (ook al heeft Bluesky een kantoor in UK) en de producten voorzien van Europese labels. Jullie potjes (heb ze onlangs besteld om te controleren) voldoen hier totaal niet aan. Geen batchregistratie, geen registratie, geen veiligheidsinformatie. Wanneer klanten klachten hebben kan de inspectie NOOIT terugleiden van welke importeur de flesjes zijn gekomen.

    Groetjes

    Michael Hendriks

    Bmodesto International Wholesale

    michael@bmodesto.com

  • MariaNails

    Dag Michael,

    Wat een bijzondere plaats om een dergelijke uiting te plaatsen. Bij klachten/opmerkingen/beschuldigingen graag mailen naar info@marianails.nl, dan kan ik hier passend op reageren met onze aanmelding bij het CPNP.

    Met vriendelijke groet,

    Marian Bakker

    MariaNails