fiberglass of fibergel?

  • noord22

    hoi hoi!

    Momenteel werk ik met acryl en gelnagellak.

    Alleen merk ik dat acryl nog wel eens te hard voor de nagel kan zijn.

    Ik zoek iets voor mensen die vooral veel in water werken zoals kapsters etc etc.

    Nu las ik over fibergel, dat dat helemaal fantastisch moet zijn daarvoor.

    Maar ook fiberglass..

    Voor fibergel moet ik een opleiding voor gelnagels volgen en fiberglass alleen een 1 daagse cursus..

    Wat raden jullie mij aan?

    Groetjes!

  • rikasnagelstudio

    ik heb momenteel fiberglas op en moet zeggen…..tis ook kei hard.

    Je kunt het gaan vergelijken met acryl.

    Denk dat je beter gewone gel kunt nemen

  • noord22

    Het geeft ook niet dat het hard is..

    Als het maar wat meer tegen water bestand is en voor de wat meer flexibele nagels ;-) Zoek een gulden middenweg.

  • rikasnagelstudio

    dat is het wel.

    Maar als je en flexibele zoekt is dat deze niet.

    Echter heb ik hele dunne nagels van mijzelf en toch blijft het goed zitten zonder lucht.

    Maar als hun nagel flexibel is komt er alsnog iets hards op . of dat nou acryl of fiber is…. beide keren is het keihard.

    Dan nog zou ik de gewone gel nemen.

    Maar dit s mijn mening en op de mijn eigen geteste beschadigde nagels.

    Ik blijf alsnog bij acryl hierna.

  • Sunny72

    Heb ook fibergel nu… ‘normaal’ gel, maar ben wel heeeel tevreden.

    Bij mezelf maar ook bij ‘probleem’ klantjes… idd is harder, maar naar mijn mening toch een fractie flexibel.

    Maar beken dat ik zo goed als niet bekend ben met acryl. Misschien het merkverschil ??

    Géén lucht, blijft echt goed zitten, heerlijk ( wat zachter) te vijlen, legt super ja ben echt tevreden…

    Ook als verstevigende laag onder gel polish..

    Sunny…

  • noord22

    zojuist een aangepaste opleiding kunnen regelen bij MF nailcosmetics :-) ben zo benieuwd!

  • DreamNails

    Je zou ook de Bluesky afweekbare gel kunnen gebruiken.

    Deze is flexibel maar geeft toch voor een flexibele, zwakke of dunnen nagel een extra versteviging.

    Kan onder de gellak geplaatst worden, en gezamenlijk af geweekt worden, waar door de nagel niet telkens met vijlen in aanraking komt.

    Wij geven hier ook workshop van een dagdeel voor.