Een eigen ruimte in een beauty and wellness salon.Wel/niet??

  • Miranda

    Hallo dames,

    Ik kan een ruimte krijgen in een beauty salon,nog geen 5 min. bij mij vandaan.

    Moet dus wel 25% afstaan per klant aan de baas en dan komt natuurlijk ook nog de belasting.

    Heb er totaal geen idee van of dit wel of niet veel is.

    Ik mag eventueel 5 dagen gebruik maken van die ruimte,incl.gas,water,licht,koffie/thee.

    Er staan 2 uv lampen ter beschikking en een goede frees.

    Misschien iemand nog een tip of mening?

    Ik hoor het graag,alvast bedankt.

    Groetjes Miranda

    P.S.:ik ga nu aan huis,dit kost me heel veel tijd.

  • CN

    Je betaalt 21% omzetbelasting. Daarnaast ook nog eens inkomstenbelasting, ongeveer 1/3 van je winst. Vergeet eventuele vakantieopbouw/geld niet en een goede pensioenregeling. Uiteraard komt je inkoop er ook nog eens bij en in jou geval dan ook nog tafelhuur. Reken is uit hoeveel klanten je ongeveer in het begin zal hebben, wat je er per maand / 4 weken aan zal verdienen, trek dit er allemaal af, kijk wat je dan over hou en vergelijk het met hoe en wat je nu doet. Succes in ieder geval!

  • rikasnagelstudio

    25% kan niet uit, vraag of ze ee vastbedrag per mand willen doen incl. alles

  • Miranda

    @Rika,heb inmiddels contact gehad met de boekhouder en 25% per klant is helemaal niet zo gek.

    Een vast bedrag per maand wil ik niet,dan zit ik vast aan dat bedrag,ook als ik geen klanten heb.

    Bedankt voor het antwoord!

  • Miranda

    @CN,bedankt voor je antwoord!

    Pensioen regeling zal er echt niet inzitten,dat is toch niet te betalen.

  • rikasnagelstudio

    Dat snap ik hoor.

    Maar reken uit 1 vast bedrag per maand op 10 klanten en op 40 klanten en doe dat ook per procent. dan zie je wat je overhoudt.

    ook een rekensom met de %.

    ik reken op de gemiddelde stylist……

    anderhalf uur werk voor bijvullen:

    40 euro bijvul prijs

    - 21% btw

    = 31,60

    -25% voor de baas

    = totaal over 23,70

    je product onkosten hier nog van af laat staan 3,70 want lampen en tafel gaan ook aan end.

    Dan hou je 20 euro over van de 40.

    heb je gedacht aan onkosten voor een pin/kassa/internetwebsite/heen en weer rijden naar het pandje/boekhouder onkosten/ reclamering.

    Denk dat er 15 euro over blijft.

    Dat betekend dat je rond de 8 euro per uur verdiend.

    eind van het jaar je inkomsten belasting ff bereken blijft er +- 5 euro per uur over winst

    Denk nog eens goed na en maak voor jezelf een rekensom.

    Wil je absoluut niet weghouden van daar wil hiermee alleen maar zeggen….denk na voor je beslist.

    Laat de mensen om je heen dit eens lezen (vriend pa ma)

    Ben erg benieuwd naar je reactie.