Cnd brisa gel brand onder lamp

  • Hairlady001

    Hallo dames ik heb een curses gelnagels gevolgt en geslaagt dus heb thuis cnd brisa gel en heb daar nu me moeder en me zelf mee gedaan maar het brand even als je je hand onder de uv lamp doet. Ik weet niet wat ik verkeert doet. Ik ruw de nagels op maak het goed stof vrij gebruik bris bond voor goeie hechting doe het er niet heel dik op. En ook als ik de magnetic top coat gebruik brand ook onwijs onder de lamp doet gewoon zeer. Weet iemand mischien hoe dit kan?

  • Maja2

    Hoi,

    Sorry ik lees je berichtje nu pas.

    Ik ben net in opleiding met brisa gel en mijn model en ikzelf zijn zeer gevoelig.

    Wat ons aangeraden werdt, eerst 5 seconde voor de lamp houden, voor je erin gaat, voel je dan nog branden, dan meteen eruit, de vinger(s) er uit en even stevig op de tafel of lamp duwen om de warmte te krijgen en dan de 2 min. Uitharden..

    Dat zou moeten lukken.

    Wel raad ik aan om de velocity tips clear van cnd te gebruiken..

    Als je goed opgeleid werdt, is je ook verteld dat je al de producten van hetzelfde merk moet gebruiken, om een optimaal resultaat te verkrijgen..

    Zoals ik lees maak je een mengelmoes van verschillende merken..

    Dit zou ook het probleem kunnen zijn?

    Is je dat niet verteld?

    Gr maria

  • Sunny72

    Wat ik lees valt het wel aan de mengelmoes van merken wel mee…

    Alleen een topcoat die afwijkt, en een topcoat die dan toch brand ?? vreemd.

    Ik heb verschillende meningen hierover gehoord… zelf heb/ had ik er ook altijd last van gehad.

    Gevoelig nagelbed ?? zal vast wel… ook ligt het aan de viscositeit van de gel.. en heb vele, goede, merken op de nagel gehad.

    En ja dat ‘truukje’ van op tijd uit de lamp halen en de vingers drukken op tafel , helpt zeker. Beter is misschien nog wel, je hand erin en eruit blijven halen uit de lamp, of eerst even voor de lamp leggen , hij pakt dan toch uv straling en dan erin…

    Maar er is geen andere oplossing voor…

    Ik heb een gel gevonden die echt niet meer brand ( fibergel) .. maar ook dat zal misschien persoonlijk zijn…

    Succes !! Sunny

  • Eljee nails

    branden kan meerdere redenen hebben…

    Het kan aan het merk liggen, maar kan ook andere oorzaken hebben.

    Gel krimpt onder de lamp, dat geeft die pijn…beetje het gevoel of je nagel tussen een klem zit.

    Oorzaak kan dus merk zijn, het ene merk heeft het erger als het andere..maar het kan ook liggen aan het teveel wegvijlen van de nagelplaat (bij het opruwen)\daardoor wordt je nagelplaat te dun en dus gevoelig.

    Of je hebt de gel te dik gelegd, dan heb je dat ook.

    Truukje is inderdaad even de nagel(s) voor de lamp te houden, alvorens ze erin te doen.

    Heb je toch last, dan je hand eruithalen en even je vingertoppen naar beneden drukken.

  • Hairlady001

    Nee gebruik alles van cnd heb alleen dat merk behalve de magnetic top coat