Concurentie

• Nagelstudio Beauty By Me

Mag ik even vragen wat er mis is met een “zolderkamertje”?

Ik werk ook van huis uit OP DE ZOLDERVERDIEPING DUS enkel en alleen om de reden dat ik in een leuk huisje woon, maar een ruimte over op de begane heb ik dus niet… Werken in de huiskamer is naar mijn mening geen optie, om redenen die ik niet eens ga benoemen (neem aan dat dat wel duidelijk is!), en de zolderverdieping is de enige ruimte die ik hiervoor kan gebruiken.

Ik sta wel degelijk ingeschreven bij KvK en Belastingdienst, laat de boekhouding door de accountant doen en volg regelmatig cursussen ter uitbreiding van mijn vak of gewoon als bijscholing. Ga elke maand een avond trainen bij de groothandel (Florence Nails) en heb een leuke klantenkring.

Direct een salon opstarten klinkt allemaal leuk, maar zeg nou zelf: hoeveel collega's hebben financieel gezien die mogelijkheid? Ik heb geen oude sok onder mijn bedje liggen hoor, ik moet hard werken (nagelen) voor mijn inkomen…

Geen enkele bank die mij een paar ton leent om een salonnetje te kunnen openen!

Hoeveel collega's zijn er niet op deze manier begonnen en uitgegroeid tot ervaren styliste met een eigen salon?

Ik ga m.i.v. 1 maart ook aan het werk als nagelstyliste in een kapsalon en dat is mijn weg naar wat uiteindelijk elke styliste wil: een eigen stekkie!

Ik wil hier alleen maar mee aangeven dat niet iedereen die van huis uit werkt een beunhaas is, maar dat het meerendeel vanuit die ruimte hard werkt voor haar “Stairway to Heaven” en ook nog eens gewoon legaal werkt…

Begrijp me dus niet verkeerd: ben absoluut niet boos, maar vind de gedachte over het zolderkamertje waar Yvon het over heeft een beetje kort door de bocht.

Groetjes en Nagelse!

Peet

http://www.nagelstudiobbm.com

• Lizzy

hoi

fleur: ja hoor ik ben het! hihi zeker toevallig! (we kennen elkaar van de opleiding en komen elkaar steeds tegen op nagelsites)

patricia: ja inderdaad, er zijn er in onze wijk al een aantal. maar ik verzeker je hierbij dat ik echt niet van plan ben jouw klantjes te pikken hoor! mocht ik een klant krijgen die via jou komt (kom je snel achter tijdens het nagelen) stuur ik ze naar je terug!

zet jij trouwens ook acryl met sjablonen? ik niet, maar iemand heeft ernaar gevraagd. ik heb gezegd dat ik het niet doe maar ik zou voor haar rondkijken.

misschien iets voor jou??

ik ben echt blij dat je zo open was trouwens! dank je wel.

groetjes,

liz

• Patricia

Hey Liz,

Ik zet alleen gel nagels, in alles soorten en maten. Heb wel Acryl gedaan en alles nog liggen, interesse?? beter mailen we gewoon via hotmail! ;-)

groetjes!!!

• yvon

Ho ho ho ho

Ik bedoelde les geven op een zolderkamertje!!! Een goede cursus volg je namelijk niet op een zolderkamertje, dat behoor je te doen bij een goed bedrijf?

Sorry dat je het verkeerd begreep.

Ik werk ook vanuit huis, werk 30 tot 40 uur per week maar kan nog telkens heerlijk mijn dochtertje naar school brengen en ophalen!

• Nagelstudio Beauty By Me

Aha… In dat geval heb ik niks gezegd, sorry… ;-)

Groetjes, Peet

• fleur

Beste Patricia,

als ik het goed begrijp zit jou dus heel wat dwars. om een dreigbrief te schrijven naar Liz.

Ik snap niet waar jij je druk om maakt, je zet toch alleen gel? En Liz alleen acryl, dus is er geen probleem toch?

Ik vind dat de nagelstylistes elkaar moet respecteren en niet teveel met elkaar moeten bemoeien. Ieder heeft zijn eigen prijzen en zijn eigen manier om reclame te maken.

Juist slim toch om in de buurt te folderen?

En als je haar wilt aangeven bij de belasting, moet je dat doen! Ze staat al lang ingeschreven bij de KvK, maar wilt alleen meer klanten trekken om ervaring op te doen, zo gek is dat toch niet?

Dus laat elkaar lekker met rust en doe niet zo kinderachtig.

Als jij je klanten niet wilt kwijtraken, dan zou je toch eens je hele houding moeten veranderen. Wat moeten jouw klanten hier wel niet over denken?

Groetjes Fleur

• Patricia V

Fleur,

Ik gegrijp jou reactie niet, ik heb dit allemaal allang besproken met liz! en dreigbrief?? Erg apart, want dit was absoluut GEEn dreigbrief!! Ik geloof ook niet dat Liz het zo heeft opgevat. Dus ik snap jou niet helemaal! En inschrijven bij de KVK is wel zo netjes, en ja, ook ik ben beginnend! Doe niet zo moeilijk zou ik zeggen!

groetjes,

Patriesfleur schreef:

>

> Beste Patricia,

>

> als ik het goed begrijp zit jou dus heel wat dwars. om een

> dreigbrief te schrijven naar Liz.

> Ik snap niet waar jij je druk om maakt, je zet toch alleen

> gel? En Liz alleen acryl, dus is er geen probleem toch?

>

> Ik vind dat de nagelstylistes elkaar moet respecteren en niet

> teveel met elkaar moeten bemoeien. Ieder heeft zijn eigen

> prijzen en zijn eigen manier om reclame te maken.

> Juist slim toch om in de buurt te folderen?

>

> En als je haar wilt aangeven bij de belasting, moet je dat

> doen! Ze staat al lang ingeschreven bij de KvK, maar wilt

> alleen meer klanten trekken om ervaring op te doen, zo gek is

> dat toch niet?

>

> Dus laat elkaar lekker met rust en doe niet zo kinderachtig.

>

> Als jij je klanten niet wilt kwijtraken, dan zou je toch eens

> je hele houding moeten veranderen. Wat moeten jouw klanten

> hier wel niet over denken?

>

> Groetjes Fleur

• fleur

Ten eerste doe jij moeilijk, want jij begint haar lastig te vallen.

Maar goed als dat jou manier van communiceren is, veel succes dan verder..

Ik ga hier verder geen woorden aan vuil maken, want ik heb zelf liever ook niets te maken met mensen die lopen te dreigen.

Jammer dat er zulke gemene collega's zijn hier in de buurt van Rotterdam..

• Dani

Hallo wil me nergens mee bemoeien hoor ,maar hadden de lady,s dit niet uit gesproken .Ze zouden toch ellkaar zelfs gaan helpen? Groetjes dani

• Patricia V

Dank je Dani, Idd, we hadden het allang uitgesproken.!!! Hetgeen wat Fleur loopt te roepen klopt ook niet, maar blijkbaar ben ik haar pispaal geworden! ;-)

Dani schreef:

>

> Hallo wil me nergens mee bemoeien hoor ,maar hadden de lady,s

> dit niet uit gesproken .Ze zouden toch ellkaar zelfs gaan

> helpen? Groetjes dani