Mag ik even vragen wat er mis is met een “zolderkamertje”?
Ik werk ook van huis uit OP DE ZOLDERVERDIEPING DUS enkel en alleen om de reden dat ik in een leuk huisje woon, maar een ruimte over op de begane heb ik dus niet… Werken in de huiskamer is naar mijn mening geen optie, om redenen die ik niet eens ga benoemen (neem aan dat dat wel duidelijk is!), en de zolderverdieping is de enige ruimte die ik hiervoor kan gebruiken.
Ik sta wel degelijk ingeschreven bij KvK en Belastingdienst, laat de boekhouding door de accountant doen en volg regelmatig cursussen ter uitbreiding van mijn vak of gewoon als bijscholing. Ga elke maand een avond trainen bij de groothandel (Florence Nails) en heb een leuke klantenkring.
Direct een salon opstarten klinkt allemaal leuk, maar zeg nou zelf: hoeveel collega's hebben financieel gezien die mogelijkheid? Ik heb geen oude sok onder mijn bedje liggen hoor, ik moet hard werken (nagelen) voor mijn inkomen…
Geen enkele bank die mij een paar ton leent om een salonnetje te kunnen openen!
Hoeveel collega's zijn er niet op deze manier begonnen en uitgegroeid tot ervaren styliste met een eigen salon?
Ik ga m.i.v. 1 maart ook aan het werk als nagelstyliste in een kapsalon en dat is mijn weg naar wat uiteindelijk elke styliste wil: een eigen stekkie!
Ik wil hier alleen maar mee aangeven dat niet iedereen die van huis uit werkt een beunhaas is, maar dat het meerendeel vanuit die ruimte hard werkt voor haar “Stairway to Heaven” en ook nog eens gewoon legaal werkt…
Begrijp me dus niet verkeerd: ben absoluut niet boos, maar vind de gedachte over het zolderkamertje waar Yvon het over heeft een beetje kort door de bocht.
Groetjes en Nagelse!
Peet
http://www.nagelstudiobbm.com