NIEUW BEGIN!

• Babs

Lieve collega`s

Ik stel voor dat we een nieuw begin gaan maken en elkaar gaan respecteren en accepteren. Concurentie is er in ieder vak en elkaar afzanikken (schrijf je dat zo?)

is ook niet leuk. Laten we we uitkijken naar de beurs in maart en gaan bedenken hoe we nu het geld weer kunnen uitgeven aan alle leuke hebbedingetjes.

Dan gaan we daarna weer als vanouds klessebessen en tips geven aan onze collegea.( en zelf om tips vragen natuurlijk, hihi)

Ik heb geen idee hoe je zo`n smiley erop krijgt, maar deze is met een hele grote smile.

Tot op de beurs!!!

Babs

• risje

mee eens.

Maar dat veranderd niet mijn mening dat er een branch organisatie moet komen om van ons vak een proffesionele business te maken.

En dat we ons daar sterk voor moeten maken.

• yvon

Hoi

Ik heb vandaag al een mailtje terug gekregen van de profnail (zie topic alsof de duvel er mee speelt) en er zijn heel veel ergernissen bij de nagelstylistes.

Het heeft zeker de aandacht en men komt erop terug. Dus ook ik hoop dat er dadelijk een bescherming komt voor ons. En weer vraag ik aan iedereen om zijn verhaal ook kwijt te kunnen bij de profnail. Misschien dat we daar onze ergernissen kwijt kunnen zodat wij dan lekker kunnen kwebbelen over de leuke dingen van het nagelvak.

Een smile maak je door : en - en ) of ( naast elkaar te zetten!

Wel heb ik een vraag: wat doen we nu met vragen over hoe moet men acryl plaatsen en wat kan je bijvoorbeeld beter nemen, gel of acryl! En dan daarna met de vraag komen: Moeten we dit soort vragen gaan negeren met z'n alle omdat we weten dat we te maken hebben met iemand die geen opleiding heeft gevolgd. Ik vind het soms erg moeilijk. Ik wil dolgraag iedereen helpen maar wil niet iemand advies geven die niet weet waar het over gaat! Vaak weet je het ook pas na een paar antwoorden. Dus krijg ik nog wel eens achterdocht en sta ik in 2strijd.

Groetjes Yvonne :-)

• risje

Yvonne,

Op je laatste vraag kan ik mijn persoonlijk antwoord geven.

Ik begrijp wat je bedoelt.

Ik kies er dan ook voor om niet te reageren op deze vragen.

Ik heb meer dan 1500 euro voor mijn opleiding betaald om proffesioneel te zijn.

Ik ga niet mee werken aan broodroof, hoe kleinschalig deze ook mag zijn.

Je kan met goed bedoelde adviesen het vak een negatief imago geven, door bijvoorbeeld ontwetenheid over bacterieen en schimmels.

Als jou goed bedoelde adviesen wel goed opgevolgd worden, maar de theorie ontbreekt, help je die klant er dan mee?????

Ik denk van niet.

Dit is mijn persoonlijke mening. Ik kan me voorstellen dat anderen hier anders over denken. Het lijkt me dan ook moeilijk om iedereen op een lijn te krijgen.

Succes

Risje

• yvon

Het is ook mijn bedoeling niet om advies te geven aan diegene die inderdaad geen opleiding hebben gevolgd, en dat bedoel ik nu. Vaak kom je er pas na een paar vragen en antwoorden achter dat het iemand is die geen opleiding heeft gevolgd. Bijvoord als vraag welke glitters je kan gebruiken, dat kan iemand zijn uit ons vak maar dat kan ook iemand zijn die geen opleiding heeft genoten. Terwijl ik graag een nagelstyliste dan hulp wilt geven. Phoe… moeilijk hoor!

En inderdaad het zal moeilijk zijn om iedereen op een lijn te krijgen dat zie je ook aan de soms heftige reacties die er zijn.

Laten we het beste er van hopen, dat het uiteindelijk goed komt!

• Esther

een nieuw begin maken….

vanwege wat er gister hier is gediscussieerd?

vind ik onnodig, het is gewoon de waarheid en vind dat dat gezegd mag worden zodat het wordt aangepakt.

gelukkig wordt er actie ondernomen… heb ook een mail van profnail gekregen..

Esther

• yvon

Thanks Esther

Ik vind het fijn dat je ook gereageerd heb op mijn oproep voor de profnail. Ik hoop dat er meer zullen reageren!

groetjes Yvonne:-)

• Esther

Ik was het na gister met dat meisje al van plan Yvon.

En ben blij dat ik het heb gedaan, kreeg een hele aardige en goede mail terug van profnail.

Er wordt wat aan gedaan….

In de aankomende prof lees je reacties op het stukje van de vorige prof..

Heb je denk ik wel gelezen… “Waar moet dit heen…..”

Esther

• fleur

Goed idee hoor ik heb ook een stukje ingestuurd!

• Nagelstudio Beauty By Me

Ik ben het met je eens, Yvon.

Soms kun je aan de hand van de vraag wel nagaan of iemand een opleiding heeft gevolgd of niet (bijvoorbeeld de vraag “of je acrylspullen bij de groothandel kunt halen”… Ja Duh!!!), maar dat is lang niet altijd te achterhalen…

Ik zou ook graag willen dat er verandering komt, om te beginnen op dit prikbord, maar daarnaast in de gehele branche!

Het ene moment denk ik bij mezelf: iedereen die niet haar site of KvK nummer onder een berichtje vermeld, krijgt geen reactie van mij… Maar het andere moment vind ik dat ook weer niet eerlijk en reeel!

Ik weet ook niet zo goed wat we hier mee aan moeten…

Ik weet wel dat ik me er dood aan erger: vandaag kwam ik ook weer een “cursus” tegen op marktplaats voor 15 luttele eurootjes heb je dan een “cursus met diploma” op zak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het is zoals al gezegd: wij steken duizenden euro's (ik althans wel…) in ons vak en weten dan ook waar we mee bezig zijn. Ik zou ook niet snel naar een “nagelstyliste”gaan die voor 20 euro een set nagels zet; heb daar toch echt mijn bedenkingen bij!

'k Weet het effe niet meer :-(

Peet.