NIEUW BEGIN!

• Esther

he Yvon,

wilde je even mailen maar je email staat niet open.

ik denk inderdaad dat we mensen die het voor de klus doen, zonder diploma moeten negeren met vragen.

laat ze een opleiding gaan doen…. dan leren ze het ook.

dan heb ik er heel wat minder moeite mee en zal ik ze ook helpen als dat lukt.

esther

• Esther

misschien is het wel goed om iets voortaan onder je naam te vermelden.

bijv. een kvk nummer.

ik weet bij een kappers pagina moeten ze hun adres eronder zetten van de zaak, anders wordt het bericht verwijderd.

erg rigoreus maargoed…..

misschien heeft de webmaster nog ideeen?????

Esther

• karin

Hoi dames

Ik ben het helemaal met jullie eens, alleen ik heb ook vaak een vraagje gesteld hier en hele fijne antwoorden gekregen terwijl ik nog met mijn opleiding bezig ben, dus ik heb nu nog geen kvk nr.!!

Ik denk dat je uit een vraag van iemand al heel snel kunt opmaken of ze een opleiding heeft gevolgd en dan kan iedereen wel of geen antwoord geven.

groetjes Karin

• yvon

Ook jij heel erg bedankt!!! :-)

groetjes

• yvon

Hoi Karin

Welkom bij het prikbord voor nagelstylistes maar ook voor die gene die in opleiding zijn. Je begrijpt de heftige reacties van iedereen, en er is gewoon nog geen oplossing voor. Het gaat er trouwens nu erg heet aan toe sinds deze week, maar dat is niet erg hoor en schrik er niet van. Soms hebben we ook rustige en gezellige weken, ha ha ha. Maak gewoon duidelijk dat je in opleiding bent, dan proberen we natuurlijk een antwoord te geven op je vragen. succes met je opleiding! Waar doe je je opleiding? En heb je de nagelgriep al? ( de passie voor het vak) :-)

• karin

Hoi Yvon

Ja ja ik ben heel erg besmet met het nagelvirus hahahah Trouwens ik doe mijn opleiding in Heerenveen bij OC Noord. Is errug gezellig en een hele goeie begeleiding. Als ik straks klaar ben ga ik het nog missen!!!

Groetjes, Karin

• Mini

Hallo allemaal,

Ik reageer niet zo vaak (bijna nooit) maar volg alles regelmatig. Ik heb een vraag over dit onderwerp.

Ik heb een acrylnagelopleiding gedaan (Elisabeth Nails in Utrecht) en daar inderdaad een smak geld voor neergeteld maar omdat ik het goed wilde leren. En ben eigenlijk nagenoeg niet actief als nagelstyliste. Ik heb wel een KvK nummer maar draai helemaal geen omzet en ben dus eigenlijk geen actief nagelstyliste. Dit omdat ik een fulltime baan heb als directiesecretaresse en wel plannen heb in de richting van nagelen. Ik doe wel nagels, die van mezelf (daar was het in eerste instantie om begonnen, mijn nagelstyliste kon nooit en ik vond de nagels ook wel erg dik) en van een kennisje al heel lang. Ik wil namelijk pas 100 % professioneel als ik mijn schuurtje heb verbouwd tot studiootje, en als ik de ervaring en de snelheid en de perfectie heb bereikt die ik wil hebben om echt styliste te worden. Ik profileer me dan ook absoluut niet als studio, zet nooit advertenties en wil best eens voor een vriendinnetje nagels zetten maar niet iemand die ik niet ken die in mijn huis komt en op een kamertje op de bovenverdieping moet gaan zitten, waar ook kledingkasten staan. Maar ik ben wel lid van de profnail, ga ook naar de beurzen, en hou de trends bij, doe ook een workshop af en toe want ik wil graag als mijn enorme kinderwens vervuld is wel aan de slag als nagelstyliste.

Vinden jullie dat dan niet kunnen als ik vragen heb of antwoorden wil geven op een topic omdat ik niet als styliste werkzaam ben?

Groetjes Ine

• yvon

Hoi Mini

Jij hebt toch je opleiding gedaan! En het gaat er toch om om elkaar als nagelstylistes te helpen. Wij hebben geleerd wat we moeten doen voordat we een nagel plaatsen, en meiden die om produkten vragen en dat er dan op willen kwakken weten niet wat ze als basis moeten doen. Ik denk dat dat ook een groot probleem is, men denkt tegenwoordig dat kan ik ook wel. Terwijl jij en ik weten dat er wel wat meer voor komt kijken om kunstnagels te zetten. En jij hebt ook je technieken geleerd. En als je vragen hebt dan moet je die natuurlijk gewoon stellen. En waarom we zo fel reageren op de zwartwerkers is het punt dat die ver onder de prijs gaan zitten, wat voor de belasting betalende nagelstyliste een doorn in het oog is. Maar dat is niet alleen in onze branch, dat zie je overal, en overal reageert men zo fel. Het nagelvak is erg in opmars, en ik denk dat het voor de nieuwkomers best wel knokken is om een plekje op de markt te krijgen, en als er dan ook nog eens een boel zwartwerkers bij zitten wordt het helmaal zo moeilijk. Ikzelf heb meer ambitie en zou graag over een paar jaar een mooi pand willen hebben in het centrum, maar doordat misschien de markt overzadigd wordt met zwartwerkers wordt het straks misschien wel niet haalbaar!

• Esther

hoi Mini,

ik zie jou absoluut niet als zeg maar een beunhaas ofzo hoor. je legt toch heel duidelijk uit in wat voor situatie jij je nu bevindt en waarom je het nog niet zo veel kan doen.

wat ik je wel zou willen adviseren is om 1 keer in de zoveel tijd is te gaan trainen, dan kan je het allemaal een beetje blijven doen. anders raak je er misschien een beetje uit qua nagelen.

maar als je wat te vragen heb zal ik ook er op reageren hoor.

wil je helpen indien mogelijk.

Esther

• Mini

Ok, ik snap het standpunt. Dat van het trainen vind ik een goed advies, ik heb zelf inderdaad wel eens zitten denken zoiets te doen. Alleen zou ik niet weten waar, volgens mij doen ze dat niet bij de groothandel /opleidingsinstituut waar ik nu mijn spulletjes koop. Wat ik wel vaak had in het begin dat ik op forums keek (ook msn,nagelstyliste forum) dat er dingen besproken werden waar ik niet van gehoord had. Niet dat ik twijfelde aan mijn opleiding maar sommige dingen had ik niet gehad of anders geleerd. Wat ook wel lastig is als ik wil gaan trainen. Ik heb de meest gangbare techniek geleerd voor french, eerst wit dan roze. Maar sinds ik erover heb gelezen in de profnail en het op de beurs ben gaan bekijken bij T.C.I. doe ik nu eerst roze, smilelijn strakvijlen, en dan wit. Ik krijg dan een strakkere lijn en het gevaar dat ik de nagels op het stresspunt te dun zijn is dan minder aanwezig. Ik heb nogal de neiging om de nagels behoorlijk dun te vijlen en te dun is weer niet handig want dan zijn ze niet sterk genoeg. Alleen ken ik niet veel opleidingsinstituten die deze techniek leren. Sommige zijn er zelfs tegen.

Maar wat ik wel weiger, is als ik geld vraag (zoals ik vertelde heb ik een (haha) vaste klant) te weinig te vragen. En ik heb ook braaf alles zitten berekenen met mijn mannetje in exel wat ik er voor ga vragen als ik me ga aanmelden bij de belastingdienst (wat zowieso toch de bedoeling is ook al ga ik nog niet prof, ik hou niet van stiekem werken, en die ene klant kan ooit meer worden uiteraard, je weet nooit wanneer mijn ventje verzint om de schuur te gaan verbouwen) En alle prijzen, incl. BTW, excl. BTW. Ik ben van mening als ik nu aan mijn ene klant heel weinig ga vragen , het wel vreemd zou zijn om straks veel meer te vragen. Ook is mij geleerd, en ook bij de groothandel waar ik nu kom, dat er een bepaald soort klanten afkomt op prijzen die heel laag zijn en een bepaald soort mensen op hoge prijzen. Ik heb van een vriendinnetje van mij gehoord dat bij een kennisje van haar een nagelstyliste kwam voor der nagels, die had haar spullen in een plastic tasje gegooid, alles door elkaar, zelfs penselen e.d. Niet echt schoon. En een aantal zaken was ze “vergeten mee te nemen”primer, prep enz. dus dat werd overgeslagen. Tja , het zou wel sneu zijn als zo iemand veel geld gaat vragen voor nagels he? Ondanks dat ik niet praktiserend ben, ik heb een speciaal bureautje ervoor. Ik heb mijn celstofpads netjes in een houder staan, ik heb mijn spullen allemaal achter kastdeurtjes of in lades liggen. En ontsmet mijn spullen netjes als ik heb zitten nagelen. Hoe moet iemand weten hoe dat allemaal hoort als ze het niet heeft geleerd?

Groetjes Mini