Roken....

• Danielle kvk

Hoi Es!

Ja, een rookpauze…. Daaahag! Daar begin ik nie aan joh, anderhalf uur doe ik erover, dat kunnen ze toch wel ff volhouden? Kga denk ik inderdaad een bordje maken en die neerzetten. Met in kleine letters uitgelegd waarom er niet gerookt mag worden.

Groetjes, Daan

www.bisjoe4joe.nl

• Danielle kvk

Hahahaha! Tegelijk berichie geplaatst! Ik ga inderdaad een bordje neerzetten, al vraag ik me af of dit helpt bij dit soort mensen….

Groetjes, Daan

• BerCas Hairfashion

Hoi Danielle,

Ik zou als ik jou was niet er bij gaan zetten waarom je niet wilt dat er gerookt wordt in jou salon.

Jij wilt het niet dus punt, geen gezeik nee is nee.

En als ze hier een probleem mee hebben gaan ze toch lekker naar een ander.

Dat soort mensen ben je dan toch liever kwijt dan rijk.

Waarom zou jij gaan uitleggen waarom je iets niet wil, dat is toch jou zaak

Naar mijn mening hoef je je niet te verantwoorden voor de regels die jij in jou huis/salon hanteert.

Nee hoor niet doen, en je er zeker niet schuldig over voelen.

Ik heb ook een gegronde reden waarom er bij in huis niet gerookt mag worden.

Mijn man en kinderen hebben namelijk astma.

Maar dat ga ik echt niet aan iedereen vertellen.

Niet omdat ik me er voor zou schamen, maar gewoon omdat ik het niet wil.

Je hele huis gaat er naar stinken.

Ook als mijn man en kinders geen astma hadden gehad, had ik het niet willen hebben.

Toen ik vroeger nog in een grote kapsalon werkte, vroeg ik altijd aan de klant waar ik mee bezig was of zij niet wilde roken terwijl ik met haar bezig was.

Meestal hadden zij hier alle begrip voor.

Ik vind het ook gewoon goor.

En okee je bent nu zwanger, dus dat kan een reden zijn.

Maar je kan het toch ook gewoon vies vinden en het niet willen.

Nee hoor nogmaals als jij iets niet wilt dan hebben ze zich er maar gewoon aan te houden hoor.

Suc6 verder en trouwens gefeliciteerd met je zwangerschap.

Geniet er maar lekker van

Groetjes Trea

• Mini

Hi there,

Ik rook zelf en zal eerlijk toegeven als ik mijn eigen nagels doe heb ik vaak genoeg een brandende sigaret naast me in de asbak liggen. Maarrrrr… ik heb een dappendish die afsluitbaar is met draaideksel, die is dan DICHT, en ik heb verder ook geen vloeistoffen staan. als ik klaar ben met vijlen gaat die asbak weg, handen wassen voor het vijlsel, en dan doe ik prep erop en dan acrylen maar. Dan wordt er bij mij en door mij ook niet gerookt. Maar ik vind het niks meer dan normaal dat er tijdens de behandeling in een salon (of dat nou wel of niet aan huis is) niet wordt gerookt en dat mensen die roken vragen of ze wel of niet mogen roken en dat niet zo maar doen. Ik ben 30, er zijn steeds meer mensen in mijn directe omgeving zwanger en daar hou ik als roker toch ook rekening mee. Of als ik bij een vriendin met een kindje op visite ga..ik ga daar niet zo maar bij zitten roken hoor.

Tja… ik wil zelf graag een baby..en we willen dat proberen voor elkaar te krijgen als we getrouwd zijn in juni (kan het nu wel proberen maar stel je voor dat het lukt , pas ik niet meer in mijn jurk straks ;-) ) en dan stop ik toch heus wel met roken. Er schijnt bewezen te zijn dat het niet goed is voor ongeboren baby en ja ik ken ook die verhalen van rokende vrouwen die een kerngezonde baby krijgen maar aan mij zal het niet liggen…stel je voor dat je kind wel iets heeft en je hebt gerookt?? voel je je toch eeuwig schuldig.

Maar terugkomend op roken in salon: ik ga wel eens naar pedicure , dan komt het heus niet in mij op om te vragen of ik daar mag roken hahaha ik zie het me al doen……..

greetz mini