Ik geloof mijn ogen niet!!!

• Susanne in opleiding

Ik kwam vrijdags in de duitse supermarkt Plus markt. Nou wat ik daar zag was echt niet normaal. Ze hadden er pakketten met gelproducten. Er zat een uv lamp bij, 2 gels clear en white, vijlen, lijm, whipes, kortom alles om gelnagels te zetten. dit moet toch niet mogen???? Gewoon bij de supermarkt!!!!! En vraag me niets over de kwaliteit want volgens mij was het geen fluit waard. De hele doos koste maar liefst EUR 88,95 Dit kan toch niet??

Wil je nagelstyliste worden, joh, ren even naar de supermarkt en ben in 1 dag nagelstyliste voor 88,50!!!

Bah

Sorry,

Groetjes Susanne

• dani

Ja je komt het ook regel matig tegen dat mensen dan denken dat ze zelf nagels kunnen zetten met dat prut spul .Nagelstyling is een heel moeilijk vak en kost veel tijd om het onder de knie te krijgen en veel geld niet te vergeten als je met top producten wil werken.Ik lees regelmatig de prikborden uit mij regio dan zie je een set nagels staan voor 30 euro vraag dan niet wat voor nagels om te huilen.Ik zou het liefst die vrouwen die dat doen een draai om hun oor geven .Die hebben duidelijk geen liefde voor dit vak het gaat om die paar euro,s bij verdienen.Daarom heb ik zelf besloten om een pro studio te open in het centrum.Met als er op en er aan om mensen te laten zien dat er toch nog vakmanshap is.En passie voor het vak groetjes dani

• hlelga

Hallo,

Ik wil hier dus even op reageren, ik heb een opleiding gedaan en heb mijn certificaat.

Oke ik heb nog geen super ervaring, dat moet je opbouwen, en dus ook de snelheid.

Maar ik vraag 35 euro voor een set nagels gel.

Ik werk thuis op een apart kamertje, en heel hygienisch, de klanten hebben bij mij een eigen vijlenset, dus je kan dar helemaal geen opmerking over maken.

De nagels die ik maak, zijn zeker niet om te huilen, dus beoordeel niet maar iedereen.

Als ik genoeg klanten heb , dan wil ik mij ook gaan aanmelden bij de kvk, en dan zien we wel weer verder.

Maar het scheelt nauurlijk dat ik geen pandje hoef te huren.

Dus denk eerst na, vordat je iets roept!!!!!!!!

Groetjes Helga

• Lokje KvK

Hallo Helga,

Ik denk niet dat Dani dat zo bedoeld. Ik denk dat ze bedoeld dat die meiden die zo'n pakketje kopen bij de supermarkt of een postorderbedr. vaak denken ff snel geld verdienen.

De meeste dames weten niet hou je de prijs van een zet nagels moet berekenen. Het maakt dan niet uit of je een pand huurt of van uit je eigen huis nagelt.

Want iemand die een pand huur nagelt meestal 40 tot 60 uur per week en heeft hier gewoon een full Time baan aan. Iemand die een salon aan of in huis heeft doet dit over het algemeen Partime.

Over het algemeen is iemand die van huis uit nagelt, niet verzekerd i.v.m WA-bedrijfsverz. Pensioen opbouw dus die hebben die extra kosten niet.

Je zal zien dat als jij je straks laat inschrijven bij KvK en een belastingnummer aanvraagd, dat je op mee kosten stuid dan je denkt.

Ik hoop dat ik het zo een beetje goed heb uit gelegd. Het is niet mijn bedoeling om iemand aan te vallen op de prijs die iemand vraagd. Dat moet namelijk ieder voor zich weten.

• helga

Hoi

Ja ik weet dat als het zover komt, dat ik ook wat aan de prijs moet gaan doen,

en dat er een heleboel bij komt kijken ja.

Maar daarom reageerde ik ook, want er zijn mensen die voor minder dus wel mooie nagels kunnen zetten.

Uiteraard lijkken mij die setjes die je kan kopen bij wehkamp enzo, ook helemaal niks, en gelukkig gebruik ik ook de goede materialen, en alles wat je ook hoort te gebruiken, ik sla geen punt over.

Maar goed ik ben nog niet zover, maar hoop dat de dag er ooit wel komt dat ik echt voor mijn eigen kan werken met nagels.

Groetjes Helga

• Lokje KvK

Een goede nagelstyliste kan met elk merk werken. Zelfs met dat van de Postorder.

Maar dat zeg ik “een Nagelstyliste” dus om hier thuis mee aan de slag te gaan en het van af een papiertje te leren, nee dat komt niet goed.

En Helga de dag dat jij zover bent zal heus wel komen. Hoe meer je nagelt hoe sneller en beter het wordt.

• helga

Ja dat hoop ik echt, nu gaat het wat langzaam, zit in een streek waar heel veel mensen nagelen, ik moet mijzelf nog gaan bewijzen, maar ik neem de tijd, heb gehoord dat het wel een jaar kan duren voordat het een beetje wil lopen.

Groetjes Helga

• Susanne in opleiding

Nou helga, een troost, bij mij heeft het wel 2 jaar geduurd voordat het een beetje begon te lopen, maar nu gaat alles echt goed! Moet alleen weer opnieuw tempo gaan opbouwen omdat ik weer een opleiding aan het volgen ben waar alles weer anders gaat als mijn vorige cursus dus dat heeft nog even tijd nodig, maar geloof me, het komt!

Groetjes Susanne

ps: over die prijzen: Ik vraag maar 45 euro voor een set naturel en 50 euro met french. Das ook niet echt veel Bijmaken is 20 euro. ik weet dat dit nog te weinig is maar ik kan mijn vaste klanten niet in een keer veel meer gaan vragen. En ik ben ook altijd bang dat mijn klanten dan gaan lopen en dat is het laatste wat ik wil. Ik heb nu net een beetje een leuke klantenkring. Ik doe het ook nog aan huis en ik vind dat je dan niet zo'n prijzen kan vragen als iemand die in een studio werkt. Ik denk dat ik hierin wel nog veel moet leren want ik ben gewoon bang om klanten te verliezen net nu het lekker loopt!

Groetjes Susanne

• dani

HEE hallo ik heb wat gemist zie ik nou Helga om te beginnen had ik het niet tegen jouw ik had het over een paar nagelstyliste in mij regio die prutwerk afleveren .Ik had het duidelijk niet over een net begonnen ,maar over styliste die al jaren dit er bij doen en de kwalieit is om te huilen.Nou heb jij mij horen zeggen over helga die in haar kamertje nagels zet en met wat of hoe ze werkt?.Heb ik gezegt dat Helga,s nagels er niet uit zien?Heb ik gezegt dat Helga niet schoon werkt.En had ik het over iedereen?.Nou Helga denkt dat jij beter moet leren lezen voor dat jij wat zegt.En Lokje bedankt jij begreep mij bericht wel groetjes dani

• helga

Hoi Dani, ik zeg niet dat je het tegen mij hebt!!!!!!, er zijn genoeg vrouwen die voor dat geld wel mooie nagels zetten, en uiteraard zitten er altijd wel een aantal bij, die het niet zo nauw nemen.Ik wou alleen mijzelf even als voorb eeld stellen.

Maar ik bedoelde het naar jou niet zo als jij het nu opvat, alleen wou ik zeggen dat er mensen zijn die voor dat geld wel mooie nagels kunnen zetten.

Groetjes Helga