Het Nagelgilde vakvereniging voor nagelstylisten

• sandra Fairy Nails

Hebben jullie de website van Profnail al gelezen? Mandag 13 juni hebben we een vakvereniging opgezet voor nagelstylisten. In de Profnail die rond 14 juli verschijnt worden meer details bekend gemaakt maar ik wou nu in ieder geval vertellen dat het een feit is. We worden NIET!!!!!!!! door een groothandel aangestuurd of gesponsord en zijn financieel onafhankelijk. We hebben een website die nog niet operationeel is, maar hou de site in de gaten. Dat is www.nagelgilde.nl In de Profnail zal (mits het logistiek lukt) een aanmeldingsformulier zitten om lid te worden van het Nagelgilde.

Leden van de Profnail ontvangen een korting van 25% op het lidmaatschap. De jaarlijkse bijdrage zal 200 euro (ex BTW) zijn en dan gaat daar de 25% nog af.

We willen naar een landelijke erkenning en een soort punten/sterrenkwalificatie voor de stylisten. Zo kan je vrij snel al onderscheid maken tussen de proffecionele en niet proffecionele stylisten. Klanten kunnen dan zelf beter onderscheid maken tussen de stylisten. Ook willen we schildjes gaan uitreiken aan stylisten die aan een aantal eisen voldoen zodat je je naar buiten toe weer beter kan profileren.

Ikzelf ga proberen een aantal veranderingen te laten plaatsvinden op wedstrijdniveau zodat elke styliste zich kan gaan meten met collega's.

Hou de Profnail in de gaten, ik heb hier het stukje gecopieerd wat op de site staat.

Van de Profnailsite (www.profnail.nl)

Het Nagelgilde, de Nederlandse Vereniging van Nagelstylisten, is een feit. Op 13 juni is het bestuur samengesteld en zijn de doelstellingen en activiteiten van de vereniging geformuleerd. Het Nagelgilde heeft als doel het behartigen van collectieve belangen van professioneel werkende nagelstylisten in Nederland en het bevorderen van verdere professionalisering van het vak nagelstyling in de meest brede zin van het woord. Tevens zal Het Nagelgilde fungeren als centraal aanspreekpunt voor de hele beroepsgroep en het contact onderhouden met overheidsinstanties en andere organisaties met betrekking tot (wettelijke) regelgeving en kwaliteitsbewaking in nagelstudio?s. Ook het opzetten en bewaken van een erkenningsregeling voor de nagelbranche, het onderhouden van contacten met buitenlandse zusterorganisaties en het streven naar c.q. meewerken aan internationale kwaliteitsnormen zijn geformuleerd als doelstellingen van de vereniging. In het bestuur hebben plaatsgenomen: Debby van Schoor (voorzitter), Sandra van Mourick (wedstrijden en vaktechniek), Joke Verzaal-van Beusekom (penningmeester), Margret Ligteneigen (erkenning en onderwijs), Ferdie Olde Bijvank (secretaris) en Marco Jouret (communicatie). Met behulp van Het Nagelgilde kan de nagelbranche eindelijk de erkenning krijgen, waar al jaren naar wordt gestreefd. In de komende Prof Nail wordt het bestuur aan je voorgesteld en gaan we nader in op de plannen en activiteiten van Het Nagelgilde

Groetjes Sandra van Mourick

• Esther kvk

helemaal top!

ik ben er erg blij mee. had al geinformeerd bij de profnail en toen werd al verteld dat jullie er mee bezig waren, maar ben blij dat het nu helemaal rond is.

dat van die schildjes vind ik ook een heel goed iets.

zo onderscheidt je jezelf zeker van anderen.

veel succes!

Esther

www.bijoutifullyou.nl

• sandra Fairy Nails

Ja dank je wel, we hopen dat we een groot draagvlak onder de styliste krijgen. In de aankomende profnail staat meer informatie, maar ik wou dit niet ongemerkt voorbij lten gaa.

groetjes Sandra, Fairy Nails and NailartEsther kvk schreef:

• Josje

Ik vind het geweldig dat er zoiets komt.!!!

Maar waarom zoveelllllllll geld.

stel 1000 stylisten die meedoen er zullen er wel meer volgen in de loop der jaren.

1000 x 235.= 235.000 euro.

dat vat ik niet zo

moest ik toch even kwijt ;-)))

• sandra Fairy Nails

Hoi Josje, ik begrijp je kritiek.

maar…. Je vergeet alle onkosten die erbij komen. Bestuursleden doen dit geheel vrijwillig, maar kunnen niet alles alleen omdat wij gewone doorsnee stylisten zijn. Er zijn dus een aantal dingen die we uit moeten besteden en die doen het niet gratis. Denk aan de boekhouding bijvoorbeeld, administratie en dergelijke. Als je iets profecioneel wilt aanpakken zullen er profecionals ingehuurd moeten worden. Komt bij de opstartkosten, schildjes voor de erkende stylisten, briefpapier, portokosten, inschrijving, foldermateriaal en onkosten voor het opstarten (kamer van koophandel, noratiskosten, webhosting, logo's) en zo zijn er nog meer. Programma's voor de boekhouding.. pff.. ik kan er nog tig opnoemen. Ik HOOP dat je gelijk krijgt en we 1000 leden krijgen, wijzelf denken aan een lager aantal. Die 200 euro is inderdaad veel geld, ben ik helemaal mee eens. Maar als je het vergelijk met andere brancheverenigingen zul je zien dat het een vrij redelijk bedrag is. Wat ook meespeelt, we willen geen sponsoring dus we moeten met een lege portemonee iets van de grond af opbouwen…

Klein pleistertje op de wonde… je krijgt 25% korting als je lid bent van profnail,das wel prettig…

Maar ben blij dat het nieuws goed wordt ontvangen, niet iedereen is er blij mee en dat is niet erg. we moeten iets doen aan de negatieve uitstraling, daar hebben we niet voor geleerd en geinversteerd met z'n allen!

Als jullie opmerkingen en dergelijke hebben, geef het alsjeblieft door. Begin juli is er weer een vergadering en al die op en aanmerkingen kunnen dan meegenomen worden.

Groetjes, Sandra

• Esther kvk

Josje,

het is wel 200 euro : 12 he…..

als je dat uitrekent valt dat best wel mee toch?

die neppe meneer van de bnns vroeg 50 euro per maand. en dan x 12?????

reken maar uit.

enne, ik vind, als je erkent wilt zijn moet je er ook wat voor over hebben.

ik merk aan mijn eigen bedrijfje ook hoeveel er alleen al in correspondentie materiaal gaat zitten.

wat sandra net noemde kost inderdaad een hoop geld.

bergeet dat niet.

Esther

• yvon KvK

Hoi Sandra

Ik ken je van La Lique we hebben samen 2 lesdagen van Pepijn gevolgd.

Hoe zit het met de aanmelding. Wordt je van tevoren gekeurd door een examen, of geef (in ons geval Angelique) je opleidingsschool door dat je door mag voor erkenning. Of hoe zit dat??

trouwens erg leuk om jou hier zo te “zien”

groetjes Yvon

• Josje

Hoi Sandra en de rest

Ik vind het verder allemaal prima,ontzettend interesant ik heb zelf gewoon besloten om het tot volgend jaar september te volgen en dan pas te beslissen.

kijk het rare ervan is dat iedereen zich aan kan melden.

Dus een nepperd om het zo maar te zeggen {waar dit uiteindelijk allemaal om draait, gooit dat geld ertegen aan en is dan ineens erkend en ik niet.

terwijl ik al 3 jaar goed bezig ben en ook succes hebt ik ben superdruk.

Ik had zoiets van eerst bewijzen hoe je je werk doet, en dan mag je lid worden.

snap je mij een beetje.

www.jolansnailart.nl

• Esther kvk

josje, je begrijpt het dan toch niet helemaal meis.

een nepperd komt echt niet door het examen heen hoor…. althans dat denk ik.

je moet eerst een examen afleggen voordat je jezelf erkend mag noemen.

de neppers die een opleiding op de zwarte markt hebben gevolgd, hebben echt niet de kennis die wij hebben.

theorie ontbreekt meestal bij die opleidingen, dus val je dan al door de mand.

ik heb begrepen dat ook groothandels worden aangepakt, en die dus niet zomaar meer spullen aan iedereen kunnen verkopen. Dat is mij eens verteld, weet niet of het zo is.

mocht dat wel zo zijn, dan hebben de nepperds toch ook niets meer….

vaak kan je alleen maar inkopen met een diploma of kvk nummer.

de opleidingen die door “nagelstyliste's” zijn gegeven hebben meestal geen diploma's.

ik maak me er niet druk om, ik geloof zeker dat door dit de beste overleven.

Esther

• Josje

Nogmaals ik vind dit een super idee en hoop dat het nagelgilde wat gaat worden,:)

Maar ik heb er tot nu mijn bedenkingen over en dat is mijn goed recht.

Als ik me ergens voor aanmeld ga ik eerst uitzoeken hoe of wat.

Ik heb dit dus nu ook gedaan bij de kvk om te kijken hoe deze nagelgilde staat vermeld,bv als stichting of als BV. Enz .heel belangrijk om te weten, voor het afschrijven van de BTW en het lidmaatschap geld.

Verlopig kon ik niets vinden,maar het kan komen doordat ze nog niet zijn vermeld op internet.

Ze vragen nu of je je wil aanmelden, er zijn geen toelatingseisen nodig dus de dame die gisteren een pakket heeft besteld bij wehkamp mag zich morgen ook aanmelden.

Oke ze willen dus naar een landelijke erkenning.prima maar dat kan wettelijk gezien een aantal maanden of jaren duren,voor zij daar klaar voor zijn.een landelijke erkenning zal toch wettelijk vastgezet moeten worden.

Neem het voorbeeld een extra ster in een hotel of restaurant.dat duurt jaren voor iemand die verdiend.

Ondertussen zijn ze dus nog steeds niet erkend dus kunnen niemand een puntensysteem aanreiken zoals ze aangeven te willen gaan doen en zeer zeker iemand niet verplichten om examens af te leggen,wettelijk gezien stellen die examens dus niets voor zoals nu ook het geval is zolang ze geen erkende vakvereniging zijn.

Voor stylisten en groothandels kan er een samen spraak komen,maar de klant kan er verder niets mee.

Ik schrijf dit dus in het algemeen,ik ken toevallig Sandra van haar werk enz, en weet dat ze een gedreven persoon is met hart voor het vak,maar dat wil niet zeggen dat ik daar blindelings op kan vertrouwen :)

Stel dit alles is 2 jaar verder en ik ben al 2 jaar lid.ze krijgen de erkenning en inmiddels ben ik al 5 jaar intensief styliste voor de kvk en de belasting dus compleet een eigen bedrijf.

Dan zou ik omdat ik er elk jaar 200 euro naar toe breng verplicht kunnen worden om opnieuw examens af te leggen om een schildje te kunnen krijgen,die mij dus de langverwachte originele erkenning geeft. Slaag ik niet moet mijn bedrijfje eigenlijk weg,want niet erkend zijn ,houdt dan ook in dat je persoonlijk wettelijk aansprakelijk zou zijn voor eventuele fouten bij klanten, en, dat is natuurlijk juist ook een prima reden om lid te worden van een vakvereniging, een landelijk steunpunt voor hulp bij verschillen .

En wat als de erkenning er niet komt,wat gebeurt er dan over 2 of 3 jaar met de vakvereniging. !

Mijn persoonlijke mening is.

Dat ik denk dat het grootste struikelpunt de groothandels zijn er moet een slot op het kopen van nagelspullen..Maar ik denk dat het een hele klus zal worden als je een groot BV bedrijf ineens kan verplichten om hun verkoop te staken ze missen daardoor heel veel winst die het bedrijf groot houdt.

En dan heb ik het nog niet eens over de prijzen die soms 70 % verschillen met de prijzen in Amerika .stylisten zien dit ook steeds meer en vele kopen al over de grens.

Kortom voor een beginnende vakvereniging die de komende jaren hopelijk veel willen bereiken,vind ik 200 euro de komende jaren heel veel geld wetende dat je er nog niet veel van kan verwachten. Maak er 20 of 30 euro van en je zal zien dat de stylisten binnen stromen :) daar wil iedereen wel de gok voor nemen en kunnen we het nagelgilde steunen in hun komende strijd.ER word al zoveel winst op ons gemaakt en juist een vakvereninging is er voor ons

Mijn boekhouder kost ook geld en zo ook mijn administratieprogramma

Wat ik ook jammer vind is dat ze onafhankelijk zijn van de profnail dat is tenslotte ons vakblad .

Dus esther ik zoals je ziet ben ik er ook mee bezig gewoon wat punten opgezocht vind dit wel genoeg voor even en ga om mijn gemakje verder alles volgen over het Nagelgilde want nogmaals, super dat ze er zijn ,want toen ik pas begon was ik naief maar inmiddel vele stukken wijzer geworden.

dus niet zeggen dat ik het niet begrijpt.

beetje verwarrend alles zo door elkaar,maar ik moest het snel even typen.