Hoi meiden
Er is eindelijk discussie, dat moeten we hebben. Kijk, wij zijn gewone nagelstylisten net als jullie met onze idealen, ideen, dromen maar ook onze kritiek
We kunnen wel 20 euro per jaar vragen, maar dan is het werkbudget zo laag dat je niets kunt. en.. als je zo'n laag bedrag zou vragen, wat komt er dan op af? je moet aan een aantal eisen voldoen, die eisen kan ik wel op noemen, maar die zijn we zelf nog aan het vast stellen. je moet in ieder geval een kvk en btw hebben en aantoonbaar 2 systemen (acryl/gel, acryl/fiber, ik zeg maar wat) beheersen. je moet kennen (theorie geheersen) en kunnen (simpel.. nagels kunnen maken).bedenk wel, er is pas 1 vergadering geweest, we hebben bergen werk te verzetten tot september (dit jaar hoor!!), dan moeten we met een verhaal komen. we kunnen jaren lang blijven roepen dat het anders moet, maar dan zal er ooit eens iets moeten gaan veranderen. we staan, wat ik een poosje geleden al zei, nog in de kinderschoenen. je kan je (staan inderdaad verkeerd op de site) niet aanmelden als lid, wel als geintreseerde. in de profnail komt er meer informatie omdat we dan wat verder zijn en vaker met elkaar rond de tafel hebben gezeten. niet elke ‘gek’ kan lid worden. en waar je je opleiding gedaan hebt (haaaaaaai yvon, alles goed meid?) maakt ook niet uit. met groothandels hebben we niets van doen. we willen samenwerken, MOETEN samenwerken met groothandels om iets te kunnen veranderen. tis inderdaad veel werk en veel tijd om een echte landelijke erkenning te krijgen via onderwijs, maar als je niet begint is het er over 30000 jaar nog niet.
we werken samen met profnail, maar we zijn geen onderdeel van profnail. profnail staat wel achter ons, en we kunnen ook gebruik maken van hun medium.
echt meiden, ventileer je eigen ideen, kom met (positieve en/of negtieve) kritiek, ik neem alles (als je daar geen bezwaar op hebt natuurlijk) mee naar de vergaderingen want ons idee is om het van ONS ALLEN te maken. niet van een stel bobo's die uit eigen belang praten (winst en zo..) maar omdat we hart voor het beroep hebben, bewondering hebben voor onze collega's die zich positief profileren en prachtige dingen maken en ons kapot ergeren aan mensen die ons werk en ons beroep in een kwaad daglicht zetten. maar.. niets doen en klagen is makkelijk.. ik wil dat niet meer.
groetjes sandra