Het Nagelgilde vakvereniging voor nagelstylisten

• Esther kvk

iedereen mag natuurlijk zijn eigen mening hebben, dat is ook je goed recht, maar ik vind je redelijk kort door de bocht.

dat ze nog niet staan vermeld zal wel komen omdat alles net pas is opgestart.

we kunnen denk ik beter de profnail afwachten, daar zal alles wel heel duidelijk in staan.

toch wil ik nog zeggen dat ik niet echt opmaak uit sandra's mail hier dat je je nu al moet aanmelden.

ik wacht de profnail af maar heb er zeker wel vertrouwen in.

Esther

• Sandra Fairy Nails

Hoi meiden

Er is eindelijk discussie, dat moeten we hebben. Kijk, wij zijn gewone nagelstylisten net als jullie met onze idealen, ideen, dromen maar ook onze kritiek

We kunnen wel 20 euro per jaar vragen, maar dan is het werkbudget zo laag dat je niets kunt. en.. als je zo'n laag bedrag zou vragen, wat komt er dan op af? je moet aan een aantal eisen voldoen, die eisen kan ik wel op noemen, maar die zijn we zelf nog aan het vast stellen. je moet in ieder geval een kvk en btw hebben en aantoonbaar 2 systemen (acryl/gel, acryl/fiber, ik zeg maar wat) beheersen. je moet kennen (theorie geheersen) en kunnen (simpel.. nagels kunnen maken).bedenk wel, er is pas 1 vergadering geweest, we hebben bergen werk te verzetten tot september (dit jaar hoor!!), dan moeten we met een verhaal komen. we kunnen jaren lang blijven roepen dat het anders moet, maar dan zal er ooit eens iets moeten gaan veranderen. we staan, wat ik een poosje geleden al zei, nog in de kinderschoenen. je kan je (staan inderdaad verkeerd op de site) niet aanmelden als lid, wel als geintreseerde. in de profnail komt er meer informatie omdat we dan wat verder zijn en vaker met elkaar rond de tafel hebben gezeten. niet elke ‘gek’ kan lid worden. en waar je je opleiding gedaan hebt (haaaaaaai yvon, alles goed meid?) maakt ook niet uit. met groothandels hebben we niets van doen. we willen samenwerken, MOETEN samenwerken met groothandels om iets te kunnen veranderen. tis inderdaad veel werk en veel tijd om een echte landelijke erkenning te krijgen via onderwijs, maar als je niet begint is het er over 30000 jaar nog niet.

we werken samen met profnail, maar we zijn geen onderdeel van profnail. profnail staat wel achter ons, en we kunnen ook gebruik maken van hun medium.

echt meiden, ventileer je eigen ideen, kom met (positieve en/of negtieve) kritiek, ik neem alles (als je daar geen bezwaar op hebt natuurlijk) mee naar de vergaderingen want ons idee is om het van ONS ALLEN te maken. niet van een stel bobo's die uit eigen belang praten (winst en zo..) maar omdat we hart voor het beroep hebben, bewondering hebben voor onze collega's die zich positief profileren en prachtige dingen maken en ons kapot ergeren aan mensen die ons werk en ons beroep in een kwaad daglicht zetten. maar.. niets doen en klagen is makkelijk.. ik wil dat niet meer.

groetjes sandra

• Sandra Fairy Nails

Ow ja! We zijn afgelopen maandag bij elkaar geweest, we hebben een intentieverklaring getekend, met die verklaring kunnen we pas een kamer van koophandelnummer aanvragen (de papieren daarvoor hebben we donderdag opgestuurd gekregen) en als we dat hebben (we hebben nog niet eens een bankrekeningnummer) kunnen we met de statuten, doelstellingen en dergelijke naar de notaris. we zijn een vereniging dus de leden bepalen en kunnen de boeken en bonnen controleren.

en inderdaad, je kunt je aanmelden voor informatie en als je je ook wilt inzetten.

groetjes sandra

• Josje

Esther als je niets verder kan zeggen dan dat ik kort door de bocht ben of het niet begrijpt en zelf wil je in de discussie niets onderbouwen,houd het voor mij op.

dat begrijp ik niet eens je reacties op mij.

Als we moeten wachten tot september op de profnail,vind ik dat natuurlijk prima.

Maar dan moet deze infomatie hier nog niet staan want daar komen reacties op postief of negatief.

We helpen juist Sandra en de andere mensen die zich hiervoor inzetten. om de dingen goed te kunnen onderbouwen en kunnen ze zien hoe wij de stylistes denken en doen,en als de tijd daar is zal ik me als een van de eerste aanmelden(dat stond er wel}

En hoop ik als lid ook mijn stem uit te kunnen brengen in de ideeen.

Sandra je bent op de goede weg en ben zeer benieuwd naar de overige info en voor jou hoop ik dat andere hier ook hun voor en tegens neer willen zetten voor jullie.

elk idee zal er 1 kunnen zijn :)

veel succes

• magic nails e`hoven kvk

hallo ik ben het helemaal met je eens ik heb al ruim 7 jaar een eigen studio en al veel dingen mee gemaakt

• Esther kvk

zoals ik al zei heeft iedereen een andere menig en dat vind ik ook niet erg.

ik wilde jou ook niet de grond intrappen ofzo, wilde gewoon mijn idee neerzetten.

en mijn idee is (wat ook al werd verteld) is dat ze nog heel kort bezig zijn en dus niet de gegevens hebben die jij graag wil hebben/weten.

je stelt een aantal dingen open en begrijp ook best dat je je niet meteen erin stort maar dat je eerst meer info wilt afwachten.

alleen ik vond dat je mail negatief overkwam op mij en vandaar dat ik reageerde.

het is juist heel goed dat er nu iemand serieus werk van gaat maken.

en ja helaas, daar hangen ook prijskaartjes aan.

dus wees niet boos meis, want dat was niet de bedoeling.

heb inmiddels begrepen dat je nu al info kan opvragen dus denk dat we dat maar moeetn doen.

dan heeft iedereen de informatie waar zij naar zoekt.

einde discussie?

groetjes Esther