merken jullie het ook?

• Esther kvk

nu al de 2e keer deze week, dat iemand te laat afzegt.

de een heeft haar pink gebroken en de ander moest nu met spoed naar familie, maar had eigenlijk vanavond een afspraak bij mij.

het mooie weer is er weer he…. je merkt het gelijk.

mensen bellen afspraken af, hebben denk ik geen zin om met die hitte in de studio te zitten.

maar ik baal nu wel.

al 2 keer deze week dat er iemand op het laatste moment afbelt.

en je kan er zo weinig tegen doen he…

Esther

• yvon KvK

Hoi Esther

Nee, het valt mee deze keer. Wel had ik last met de griepepidemie en na de kerst waren mijn klanten door de rare dagen hun afspraken vergeten. Toen kwam ik ook helemaal in de knoei met mijn agenda. Plus dat ik meestal ook s'avonds werk, en dan ligt men niet meer op het strand (niet allemaal, want het is wel erg lekker om even naar het strand te gaan nu, op de fiets 15 minuten.) Maar helaas ik krijg over 5 minuten er weer een. Dus…geen strand voor mij vanavond hi hi

Er zijn nagelstylistes die een vergoeding vragen voor afspraken die men niet na komt. maar zo brutaal ben ik (nog) niet. Ik zou ook niet weten wat ik zou moeten vragen dan. Misschien dat er meiden zijn die het wel vragen en hoeveel dan?

Iedergeval jij veel succes Esther

groetjes Yvon

• Esther kvk

hoi Yvon,

ik vind dit heel moeilijk zo met die afspraken en vergoedingen, maar misschien moet ik het toch gaan doen.

ik werk parttime bij een tandarts daar wordt bij niet nakomen de gehele behandeling aan kosten berekend.

mijn ervaring is dat als je het gaat berekenen, dat je mensen tegen je in het harnas jaagt.

ze betalen de rekening denk ik toch niet en je bent ze daardoor ook gelijk kwijt.

wel heb ik geleerd, dat als ze zeggen, ik bel wel voor een afspraak dat ze niet meer bellen.

ik werk dus op do. avond, vrij, middag en avond en zaterdag als het zo uitkomt.

maarja vandaag is natuurlijk een erg lekkere dag en scheveningen is dichtbij.

misschien is het ook wel niet zo, en kan ze echt niet komen, maar uit ervaring weet ik ook dat je met dit soort weer je twijfels mag trekken bij de afzeggingen.

ik baal er echt heel erg van, want ik had ook wel wat lekkers willen doen vanaaf.

in korte tijd zijn er een hoop nieuwe bijgekomen in de studio en ik sta dus de komende maand heel vol.

dus ja, prop dan maar zo'n opvuller ertussen.

hoe doe jij dat met je klantgegevens? vraag jij echt alles???? adres etc.

ik heb wel op mn site een melding gemaakt dat een afspraak 48 uur van te voren moet worden afgebeld om kosten te voorkomen.

en dat ik het zeer op prijs stel dat iemand afbelt indien nodig en mij niet laat zitten.

dan is het toch wel duidelijk lijkt mij.

het blijft moeilijk dit, maar je plant er wel je avond voor vrij.

ik had ook iemand anders kunnen zetten zodat ik volgende week wat meer lucht heb.

maarja…… zucht zucht

het is ook zo heet hier, dan kan je het minder hebben he… hahahahah

Esther

• Marianne kvk

Ha meiden,

wat lekker dichtbij zee wonen jullie…mmmm, ik moet verkoeling zoeken in het opblaaszwembad,maar daar kunnen 2 luchtbedjes in dus ook wel lekker hoor.

Wat betreft afzeggingen: ik heb afsprakenkaartjes met daaronder de tekst dat ze mininaal 48uur van te voren moeten afzeggen. Nieuwe klanten kun je opvoeden door ze een brief mee te geven met tips en adviezen, dat vermeld je op hun klantenkaart, je bespreekt het tijdens het eerste bezoek, en je legt ook op een vriendelijke wijze uit dat je er niet bij gebaat bent dat iemand z'n afspraak zo laat afzegt…. Bij mij werkt het wel…..:) Marianne

• Esther kvk

het staat ook op mijn afsprakenkaartjes hoor dat ze 48 uur van te voren af moeten bellen.

dat meisje had al een keer afgebeld maar wel netjes en nu dus op het laatste moment.

• Marianne kvk

mmm,Misschien is een punten systeem iets:1x te laat afgemeld,merk je met geel op de klanten kaart, 2x met blauw en 3x met rood. Bij rood vraag je een vergoeding… is dit wat. Ik verzin het zo ter plekke…Marianne

• Esther kvk

tuurlijk is dat wel een idee, maar vidn het moeilijk om dat te doen

ik weet gewoon dat je dan al gelijk een knik in de relatie veroozaakt en in veel gevallen zullen ze dan niet meer terugkomen denk ik.

Esther

• Marianne kvk

is ook moeilijk,maar je geeft op die manier een klant wel 3x een kans toch!Als de klant daarom weg zal gaan bij je dan is waardeert de klant je niet echt toch?Tuurlijk zijn er altijd mensen die misbruik maken, maak ik ook al mee in deze branche.Ach ja, je moet doen wat je gevoel je ingeeft.Ik heb trouwens bij BT de formulieren voor de french wedstrijd aangevraagd.Heb ze gister pas ontvangen, laat zeg! Maar ik zou zo graag van te voren de wedstrijdegelementen willen weten. Want ik weet echt niet wat me te wachten staat zoals: mag je electrisch vijlen, mag je i.p.v. polijsten een glansgel (met lamp) gebruiken. Ik schat in dat het niet mag… :(

• Esther kvk

hoi,

als het goed is moet je een soort wedstrijdreglement krijgen.

volgens mij is het met de hand vijlen allemaal en dan met acryl.

je wordt ook nog uitgenodigd voor een wedstrijdtraining, dus ik zou zeggen, zet je vragen op papier en stel ze dan…

Esther

ps: ik doe 's middags mee met de 3d naildesign

thema is tropical summer en ik prakiseer me rot.

er valt zoveel te bedenken en ook qua kleuren

ik wil iets heel aparts, maar het is moeilijk.

heb al geoefend, maar ben nogsteeds niet tevreden.

• Marianne kvk

Laat Danielle wat sfeerfotos van Curacao mailen, of een mix van stoffen, kijk op internet naar buitenlandse sites misschien krijg je dan giga-nails! hi hi, wel leuk hoor.Laat een zon zakken in de zee over al je 10 nagels..koop tijdschriften die met tropische landen hebben te maken…… ach ja. zomaar wat gedachten… succes Es!