Boekhouden

• Creative with Nails (KvK)

Hallo,

Ik ben niet zo erg thuis in het boekhouden…maar sinds ik voor mezelf begonnen ben is dit wel nodig. Nu vroeg ik me af wat een fijn en simpel programma is voor een startende ondernemer. Er zijn er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Dus graag zou ik van jullie vernemen met welk programma jullie je administratie bijhouden.

Alvast bedankt.

Gr. Astrid

Creative with Nails

www.creativewithnails.nl

• Nagelstudio Adele

Hai Astrid;

Ik heb een simpel kasboekje van mijn boekhouder gekregen om mijn kas in orde te houden, kan je niet aan je boekhouder vragen of hij een programma heeft voor je scheelt weer geld, of ga je zelf de gehele boekhouding doen dan heb je natuurlijk wel een professioneel programma nodig. Als je mijn kasboekje wilt hebben hoor ik het wel dan mail ik het naar je.

Groetjes Adele

http://www.nagelstudioadele.nl/

Bedankt Adele…ik heb je even gemaild.

Gr. Astrid

• Esther mv. Kylie

je kunt in excel heel simpel een programma maken.

ik heb het met behulp van iemand gedaan en als je dus bepaalde berekeningen instelt, hoef je zelf BTW e.d. niet meer uitgerekend.

wat je invoerd wordt gelijk berekend.

elk kwartaal een uitdraai maken met alle bonnen erbij en klaar.

ik heb ook nog een ontvangsten bonnenblok en die houdt ik er ook bij.

nooit klachten gehad over een verkeerd bijgehouden boekhouding.

verder is het belangrijk dat je alleen maar bonnen met BTW vraagt he als je wat inkoopt.

veel succes, wie weet is er iemand die met jou ook in excel een programma kan maken.

succes!

Esther

• yvon KvK

Ik houd het zelf ook bij met exel, en geef per kwartaasl alles door aan een boekhoudster. Zij regelt daarna alles voor me. Belangrijk is om bonnen uit te schrijven met nummers.

groetjes

Allemaal hartelijk bedankt voor jullie reacties. Ik heb alleen nog één vraagje: Het programma Melissa, is dat iets. Ik vind het wel een hele uitgave maar als het zou werken dan is het me dat wel waard. Heeft iemand ervaring met dit programma?

Groetjes Astrid

Creative with Nails

www.creativewithnails.nl

• yvon KvK

Het lijkt mij ook wel wat, maar ik vind het ook nog te duur.Ik ken het alleen maar van de demo. Misschien dat iemand anders het heeft…..om de ervaring uit te wisselen????

• Nagelstudio Beauty By Me (KvK)

Ik heb ook wel interesse in “Melissa”, maar de kosten daarvoor vind ik gewoon veel te duur!

Ik werk nu met de excel-documenten van de Profnail (die kan ik je eventueel toesturen en je kunt ze downloaden op hun site). Dat werkt prima, hoor!

Ik doe alle administratie zelf (op de btw-aangifte en de jaarlijkse balans na).

In januari steken mijn boekhouder en ik de koppies bij elkaar en gaan de jaar-verslagen de deur uit… (ben zelf altijd adm. medew. geweest, weet er dus wel een hoop van!) Maar… het kost wel veel tijd hoor, dus weet waar je aan begint!

Het makkelijkste is inderdaad elke 3 maanden naar de boekhouder met je papperassen ;-) laat die het maar uitzoeken!

Groetjes, Peet

Allemaal hartelijk bedankt voor jullie reactie's.

Gr. Astrid

www.creativewithnails.nl

• jennifer

hoi ik heb ook een vraagje…

Omdat ik een kleine salon aan huis heb en ook niet zo groot..zegt de belastingdienst dat ik niet niet als ondernemer wordt gezien en dus ook geen btw hoef af te dragen en ook niet terug kan vragen dus.. Ik moest simpel en alleen een kasboek bij houden.. en 1x per jaar op mijn aangifte biljet mijn winst-uitgaven vermelden bij de rubriek. inkomen vanuit derden te vermelden.

Ik hoor hier dat de meesten boekhouders hebben.. zijn jullie dan zo groot dat jullie wel btw plichtig zijn ? of doe ik iets verkeerd..?