wie kan me helpen?

• Danielle, Bisjoe4joe

Sorry, nog ff over de kosten….. Elke opleiding kost toch geld? Ik heb de verpleegkundige opleiding gevolgt….. Van die centjes kun je ongeveer 30x op vakantie! (Bij wijze van spreken dan….) Dus de allround opleiding kost inderdaad wel wat centjes, maar is weer erg goedkoop als je het vergelijkt met overige opleidingen. Vaak kun je het ook wel in delen betalen trouwens. Zie het als investering in je toekomst.

Doei doei!

Groetjes, Danielle

• Fiona

Hey Danielle, leuk je te te lezen! Ik ben je idd een paar keer tegen gekomen op het kralenprikbord. Hoe bevalt het je in Curacao?? Vast wel heeeel erg goed, ik ben stinkjaloers!! Vorig jaar ben ik er geweest en vond het een heerlijk eiland en misschien gaan we eind van dit jaar weer voor een vakantie (moet vriendje nog even over de streep trekken ivm het voorspelde heftige oorkaanseizoen dit jaar…) maar dan kom ik zeker bij je buurten!! Ben je al bij Larry's Grill wezen eten??? Erg amerikaans maar als je van vlees houdt (superspare-ribbs en de filet mignon hmmmm) echt een aanrader…en de cheesecake….ohhhhhhhhh het water loopt me nu al weer in de mond…ik wil ook!!!!

Ok ff weer on-topic nu!

Bedankt voor je reactie en qua geld heb je helemaal gelijk, het is geen kwestie dat ik het niet heb (de sieraadjes lopen errrrg goed ;-) ) maar ik heb meer zoiets van “doe ik er wijs aan” omdat ik zelf denk alleen acryl te gaan gebruiken. Maarja ik ben nog een echte leek op nagelgebied dus was erg benieuwd naar de reacties van meiden die het dagelijks doen. Ik zou het namelijk ook zonde vinden als ik straks alleen maar de acrylopleiding ga doen en er blijkt nog veel meer bij te komen kijken en die dingen blijken dan achteraf wel in de allround opleiding te zitten….moeilijk moeilijk allemaal. Maar zoals jij en Esther het beschrijven (dat je de klant meer te bieden hebt) is ook weer helemaal logisch!

Groetjes Fiona

• Danielle, Bisjoe4joe

Heeee wat leuk! Je bent van harte welkom hoor! Leuk! Enne, zeg maar tegen vriendje dat t allemaal wel mee valt met die orkanen…. ;-) Emily is Curacao op ruim 200km. gepasseerd maar we konden m wel goed horen joh! Leek wel of er een groot KLM vliegtuig langskwam, maar toen kregen we dus door dat t Emily moest zijn! We hebben echt onder de indruk staan luisteren…. Gek hoor! Ik wil er ook niet teveel bij nadenken hoor! Vorig jaar woonden wij hier nog niet, en toen zijn de collega's van John geevacueerd naar Sint Maarten. Moesten hun gezin achterlaten! Nah…. Belachelijk toch? John begon al gelijk dat ie niet zou gaan als dat nu weer t geval was. Da's wat, lig ik te bevallen in de storm en hij zit op n ander eiland! Hihi!

Larry's zijn we nog niet wezen eten, wel Denny's. Is net zoiets toch? Echt Amerikaans VEEEEL! Ik had als voorgerecht tortilla's met gehakt en kaas en dat was zo'n berg dat ik nog geen hap meer opkreeg van mijn hoofdgerecht! Hihi! Maar zal t onthouden en binnenkort eens naar Larry's gaan!

En over je opleiding, je moet t natuurlijk helemaal zelf weten hor meis! Maar ik dacht ik geef mijn mening…. Het is inderdaad een hoop roepies maar ik zie het zo dat elke opleiding veel kost…. Ik betaalde voor de hbo-verpleegkunde geloof zo'n 1450euro per jaar excl. boeken! En als je dan ziet wat je gaat verdienen in t ziekenhuis….. Dan kun je het met je nageltjes veel beter hebben als je het goed aanpakt.

Nou, nogmaals suc6 he, en je kunt me altijd mailen hoor als je vragen hebt of langskomt hoor!

Doei doei!

Groetjes, Danielle

• Fiona

Ooooh je bent zwanger! Gefeliciteerd!! Hoe ver ben je al? Wauwie dan vind ik het helemaal een flinke stap om dan voor 3 jaar naar Curacao te gaan zeg, knap!!

Denny's ken ik niet maar zal best wel net zoiets zijn…klinkt iig erg goed die tortilla's!!!

Je moet er zeker niet te veel bij stil staan hoor, de kans dat zo'n orkaan Curacao “mee neemt” is niet zo groot, het zal allemaal best loslopen!! Maar dat het dit jaar een heftig orkaanseizoen wordt lijkt wel te gaan kloppen (met Dennis en Emily die net voorbij zijn, en dan is het seizoen nog maar net begonnen…). Afijn…hier zit je natuurlijk niet op te wachten hihi, iig ben ik bang dat het me niet gaat lukken om Mart over te halen maar blijf flink m'n best doen hihi!!

Ok nu weer over de nageltjes, het is dus wel de moeite waard om je in te schrijven in combi met sieraadjes? Ik heb nog geen flauw idee namelijk wat er allemaal bij komt kijken maar ik denk wel dat ik het (voorlopig) parttime zal doen en m'n gewone baan (4 dagen) ernaast blijf houden. Opzeggen kan altijd nog!!

Nou de groetjes weer!!

Fiona

• Fiona

Een vraagje trouwens over fulltime nagelen; dat betekent ook dat je jezelf moet gaan verzekeren voor ziektekosten enzo…dat is toch zeker wel een dure grap?

Is het niet handiger om dan voor 1 of 2 dagen bij mijn huidige baas te blijven werken en parttime te gaan nagelen?

Wie o wie kan/wil me daar iets over uitleggen?

(erg hé ben nog niet eens aan de opleiding begonnen en zit nou al zo ver vooruit te denken…of is dat juist goed, een slimme meid is op hoor toekomst voorbereid zeggen ze…).

Bedankt alvast weer (en ook voor jullie geduld met mij)!!

Groetjes Fiona

• Deco nagelstudio

maak je maar niet zo'n zorgen,je moet je als zelfstandig ondernemer alleen particulier verzekeren als je meer dan 22500 hebt verdient en miv 1 jan 2006 is iedereen gelijk verzekert dus dan maakt het al helemaal niets meer uit.

• Fiona

uh????

• Deco nagelstudio

miv 1 jan zijn de verzekeringen gelijk getrokken en wordt iedereen op dezelfde manier verzekerd als je het niet begrijpt dan moet je gewoon even je ziekenfonds verzekering bellen en vragen hoe het per 1 jan precies is geregeld voor zelfstandigen.

groetjes Morna

• Fiona

Ik snap het wel, ben niet echt blonT hahaha maar wat ik eigenlijk bedoelde is wat het je kost per jaar (of maand) om jezelf te verzekeren aangezien het waarschijnlijk ook niet alleen om ziektenkostenverzekeringen zal gaan maar nog veel meer dingen waar ik in al m'n enthousiasme niet bij stil sta.

het zou mooi zijn als je een beetje van te voren weet waar je allemaal rekening mee kunt houden qua kosten of wordt dat ook op de opleiding verteld?

Groetjes Fiona

• Danielle, Bisjoe4joe

Jips, hoef nog maar 3 weekies ongeveer….. Spannend he? Voor mij was t niet eens zo'n grote stap maar mijn ouders hadden er meer moeite mee. Die worden voor de 1e x opa en oma. We hebben aan de verloskundige gevraagd hoe oud een baby moet zijn voor je ermee mag vliegen en zij zegt 6 wkn. Dus, we gaan zo snel mogelijk naar Nederland, we hebben beide ouders nog niet verteld wanneer we komen, we staan ineens met uk voor de deur! Leek ons leuk….

Ik heb me inderdaad samen met de sieraden ingeschreven, omdat ik ook workshops gaf en sieradenparty's. (Wellicht ook een idee voor je om te doen? Die workshops liepen als n gek en t is zooooo leuk om te doen! Altijd blije mensen want ik deed vooral veel vrijgezellenfeestjes.) Ik had geluk dat mijn vriendje militair is, dus ik heb zo'n partner verzekering. Is allemaal goei geregeld via defensie. Dus ik zou je geen info kunnen geven over hoe t zit met je verzekering….

Ik weet ook niet welke mogelijkheden je hebt op je werk, maar als je hier echt mee verder wilt zou je misschien steeds n dag minder kunnen gaan werken? Eerste tijd 4 dagen blijven werken, zodra je meer klanten hebt 3, enz enz.

Spannend joh! Heb je al een idee waar je je opleiding wilt gaan doen?

Groetjes, Danielle