Ik zit niet in de nagels, maar dus in de haren.
Daar kun je (gelukkig) geen ziektes oplopen, maar als het superlelijk word ingezet dan ben je als klant ook niet blij.
Mensen die ook aan zoiets willen beginnen, zien dat de techniek makkelijk is en denken dan dat ze meteen alles kunnen. Kijken lekker op de website van een ander, schrijft een lap tekst over, en dan denkt de klant ah, die weet waar ze over praat.
Maar dat is niet het geval, want deze dame heeft er helemaal geen verstand van, dus die weet ook niet wat ze aan een probleem moet doen.
En zo herken ik supervaak mijn teksten , mijn eigen tips (die ik veel later zelf ontdekte en dus niet echt standaard zijn) terug op sites van anderen.
En dat vind ik belachelijk!!
Want diegene die dat van mij heeft overgenomen gaat er dus lukraak van uit dat dat klopt.
Natuurlijk pakken ze het van mij, want ik zit al jaren in het vak, en dus zal het wel kloppen wat ik schrijf.
Dat moet de denkwijze zijn van de copycatter.
Maar lullig voor de klant is dat er vele tussen zitten die wel mijn info gebruiken maar het afschuwelijk inzetten.
En dan? Juist, dan bellen mensen mij regelmatig op of ik er naar wil kijken.
Dus ik mag het op gaan lossen?
Dus zeg ik altijd ga eerst terug naar waar je geweest bent. Maar vaker hoor ik dat ze dat al hebben geprobeerd maar dat diegen niet thuis geeft.
Heb ook al meegemaakt dat iemand daarna bij mij kwam (na een fiasco bij een ander). Dat meisje had een zeer uitgebreide site maar blijkbaar was niet zelf achter haar eigen info gekomen maar had deze bij een ander vandaan gehaald (ik herkende ook stukken van mijn tekst iets veranderd terug)
En dus dacht ze dat ze dit wel even kon zetten.
Pakte een keukenschaar en hakte vevolgens de stukken uit het haar wat ze net er in had gezet. Ze knipte het wel ff bij!
De klant was boos en teleurgesteld. Voor hetzelfde geld us ze genezen en laat ze nooit meer een haarverlenging zetten (begrijpelijk) en daardoor maken dit soort prutsers het wereldje stuk.
En daarom zeg ik: ga eerst heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed oefenen , of neem een cursus. Van het internet leer je wel wat, maar niet de kleine kneepjes van het vak en problemen waar je mee te maken krijgt.