(purex)nageltafel

  • LiN

    Hallo Dames!

    Wat ik me even afvraag is het volgende:

    Als je een salon gaat beginnen is het verstandig om goede geur en stof afzuiging aan te schaffen. Nou dacht ik: ik koop een tafel bij ikea en laat door mijn vriend (kostenloos dus) goede afzuiging plaatsen en klaar is kees!

    Nu zie ik net op internet een (volgens de site) super uitvinding, de purex nageltafel.

    Waarschijnlijk is dit een wat duurdere aankoop, maar zou het erg veel schelen wat prijs betreft denken jullie???

    Het ziet er wel erg goed uit.

    En heeft iemand van jullie de purex nageltafel, zo ja hoe bevalt ie?

    Groetjes!

    Linda

  • Bep

    Voor beide oplossingen valt wat te zeggen.

    Zoals je aangeeft begin je net en dan is de Purex toch een hele grote investering.

    Heb je genoeg klantjes en denk je binnen korte tijd de investering terug te kunnen verdienen dan is dit absoluut een goede keuze.

    Ook de Pro GS 05 is een goede afzuiger. Deze kun je ook als losse inbouw-afzuiger aanschaffen. Dus deze kun je in een bestaande tafel inbouwen.

    De Purex heeft op 4 punten in de tafel een afzuigsysteem waaronder 1 punt welke van bovenaf afzuigt (vooral prettig bij de fijnstof van gel), de Pro GS 05 is een inbouwafzuigsysteem welke je in de tafel inbouwt (of kompleet met tafel aanschaft)

    Persoonlijk vind ik deze twee systemen de enige systemen welke bijna perfect werken. Zowel geur als stof wordt heel goed afgezogen bij deze systemen.

    Het kost wat maar dan heb je ook wat.

    Andere systemen zoals de Sunflower of Kayline / Silent Air zijn wel aardig maar zuigen sowieso de geur niet op (muv de Silent Air, deze heeft een aparte geurafzuiger welke je optioneel erbij aan kan schaffen) en het freesstof kunnen ze niet aan.

    Ik heb zelf behoorlijk wat systemen uitgeprobeerd en mijn keuze zou de Purextafel worden. Nadeel van deze tafel is dat deze een niet al te groot werkblad heeft maar ja….aan de andere kant houdt dat je tafel wel overzichtelijk.

    Als je een salon in je huis hebt (bijv. op de eerste verdieping, naast de slaapkamers van anderen) dan zijn de Purex en de Pro GS05 denk ik de enige 2 systemen welke een gezond en geurloos klimaat in je huis kunnen garanderen.

    Neem anders eens contact op met Mandy's Nails (importeur van o.a. Purextafels) of met ProNails in Harderwijk en laat jezelf voorlichten en verbazen over de werking.

    Succes :)

    Bep

  • Nageltje

    Ik heb ook een purex en heb geen last meer van geurtjes. Het blad is inderdaad aan de kleine kant. Ik had hiervoor Kayline maar in vergelijking met purex is dat echt niks.

    Het is wel een grotere investering maar dat is ie wel waard.

    Suc6.

  • CharmingNails

    Ik heb zelf een purextafel en zou niet zonder meer willen, ik vind dat de tafel groot genoeg is. Misschien komt dit omdat ik er een tweehandslamp op heb staan. Over de prijs ja,het is een investering maar je gezondheid is toch ook alles.

    Ik zou contact met Mandy (www.mandysnails.com) opnemen wat de mogelijkheden zijn op tafel gebied.

    Succes met je beslissing

    Groetjes Yvette

  • henny

    Ik zelf heb ook de mening dat de purex tafel iets aan de kleine kant is,werk ook graag aan een iets grotere tafel.

    Hab dus de oplossing zo verwerkt….

    Zelf door mijn man een tafel naar eigen ontwerp laten maken en mij bestaande stofafzuiger voor onder afzuiging in het blad weer laten plaatsen en in overleg met Mandy gekozen voor de Purex Epod, deze is nu in gebouwd in mijn tafel, zo heb ik dus een groter werkblad en toch een veilige en gezonden werk omgeving omdat ik een onder stof afzuiging en een boven stof en geur afzuiging heb. Werkt helemaal super en stof en geurtjes heb ik dus nu ook geen last meer van.

  • Nageltje

    Als je handig bent kun je ook het blad van Purex vervangen.

    Je moet alleen even met een frees machine het het rooster er in maken. De andere gaten kun je ook inmaken daar wij jij ze wilt.

    Het bovenblad ligt er op met twee pinnen die je vergrendeld het kastje. Verder is de lucht afdichting niets anders dan rubber.

    Ik denk er zelf dus over om een ander blad te maken.

  • Minette

    Op dit moment wordt er voor mijn purex een nieuw tafelblad gemaakt. Deze kan zonder dat de purextafel wordt aangetast over het huidige blad heen geplaatst. Ik laat dit door een iterieurbouwer maken. Zo heb ik ook geen problemen met de garantie van de purextafel.

    Minette

  • Nageltje

    Als ik hem aanpas wil ik de lamp aan de andere kant omdat ik linkshandig ben. Het ruime stuk van het blad zit bij dus so wie so niet goed. Heb al eens overwogen om aan de klant kan te gaan zitten maar dan heb ik niks aan de bediening en de lade.

  • Beau

    Hallo,

    Ik heb sinds juni ook een Pro GS 05 en hij bevalt mij helemaal super.

    Je kunt idd hem los kopen maar er ook een tafel omheen laten bouwen en dat laatste heb ik gedaan.

    Die is er in vele uitvoeringen en maten en kleuren te krijgen een echte aanrader, en ik vind persoonlijk gezond werken erg belangrijk.

    Succes Beau

  • mirjam's nagelstudio

    tja.. das ook mijn probleem… ik ben links handig en ik vind hem te klein..

    en hij is best duur in aanschaf om hem ff te verbouwen.

    dan zou ik voor de losse inbouw gaan..

    heb net een flinke verbouwing achter de rug , omdat ik van boven naar beneden ben gegaan, en heb een gewone afzuiging in de tafel gebouwd die ik nog had.

    ben nog steeds niet overstag,, maar wie weet in de toekomst..