Help!! Gellak blijft niet zitten?!

• Petra's Nails

Ik ben geregistreerd nagelstyliste en loop steeds tegen problemen aan met de gellak. Ik heb alles geprobeerd en alle merken, de laatste waar ik het mee heb geprobeerd is Magnetic en ik weet het nu echt niet meer. Op gel blijft het weken zitten, maar als ik het echt op gewone natuurlijke nagels doe met alleen de base gel en top gel en het kleurtje, zit het gewoon nog geen week En daar is de gellak toch eigenlijk voor bedoeld.

Ik heb alles al geprobeerd, met of zonder primer, meerdere blanke onderlagen maar niks werkt. Uiteraard vijl ik de nagel op met of een white blok of een 180 grit vijl. Natuurlijk goed in de zijwallen en natuurlijk verwijder ik de stof goed en gebruik ik een prep maar het helpt allemaal niks etc.etc.etc. alles volgens het boekje… Wie heeft er alsjeblieft tips hiervoor??

Groetjes Petra

Petra's Nails

• karin

Seal je de rand goed?

• J.van Veen

Hoe is de conditie van de nagels?

Bij zwakke (flexibele) nagels kan je beter extra verstevigen met een laagje buildergel onder gelpolish.

• Petra's Nails

Ik heb nu diverse klanten hiervoor gehad, ze zullen toch niet allemaal zwakke nagels hebben. Ik heb zelf inderdaad al wel een keer gewone gel er onder gedaan maar dat is toch niet de bedoeling van de gellak en dan zit je ook met het afweken. Deze gel kun je niet afweken maar moet je er dan weer afvijlen.

• Eljee nails

Ik heb ook de Magnetic Gelpolish en eigenlijk nooit geen problemen.

Ik mis bij jou wel de bond. Ik gebruik die van Magnetic of Young Nails.

Ik stuur je even een PBtje

• Petra's Nails

Oh en ja, ik seal heel goed naar onder bij de rand, zoals ik al zei, precies volgens het boekje dus vandaar dat ik het gewoon niet meer weet. Net een klant terug gehad en dat heeft een week gezeten en er zaten ook gewoon scheurtjes in. Heb het er afgehaald en een bedrag teruggegeven want ik vind het het geld niet waard als het in een week al lelijk is.

• Petra's Nails

Ik heb bond van Nails Only, ook al met en zonder geprobeerd

• esther

Misschien je cleaner? Ik heb wel eens cleaner van de goedkoopste gehad en daarbij viel ook alles eraf, het viel mij wel op dat het er netjes afging zonder de nagels te beschadigen.

• lumi

Petra,

Je vijlt de nagel op?

Met Gellak is het toch de bedoeling dat je niet vijlt aan de nagel behalve dan de vorm in de nagel vijlen.

Gewoon je nagel droog maken met een purify maar niet aan vijlen met een wit blokje of vijl.

Groetjes,

Mireille

• Petra's Nails

Hoi Mireille,

Bij alle merken wordt er gezegd en in promotiefilpmjes laten ze ook altijd zien dat je de nagel moet opruwen, hetzij met 180 gril vijl hetzij met een whiteblok.

Jij doet dat dus niet? Maar vraag me af of dat dan verschil maakt..

Groetjes Petra