Hoi Eshter,
Ik heb cleaner altijd van Angienails of Emmi-nails, en met afweken heb ik inderdaad geen probleem. Ik heb ook finishing wipe van Magnetic, een proefflesje, ik ga die dan maar even gebruiken…
Groetjes Petra
Petra,
Ik gebruik Pronails en daar op het filmpje zie je dat er helemaal niet wordt opgeruwd.
Of dit verschil maakt? Ik weet niet maar het is het proberen waard niet?
Bedoeling is dat er helemaal niet aan de natuurlijke nagel wordt gevijld met dit product behalve dan de vorm.
En met een wit blokje ruw je niet echt op. Net zoals bij gel een full color zetten is mij ook geleerd om niet met een wit blokje te vijlen alvorens de kleur te plaatsen want dan zou die ook sneller lossen.
groetjes,
Mireille
Dag Petra,
De natuurlijke nagel hoeft niet gebufferd te worden, hiermee maak je de nagel onnodig dunner en dus flexibeler. Natuurlijk moet gelpolish makkelijk 2 weken kunnen zitten, maar wanneer er veel beweging in zit, kunnen er binnen een week wel barstjes zichtbaar zijn. Dat kan je oplossen door de natuurlijke nagel te verstevigen met een dun laagje soak off builder gel.
Wat me verder opvalt is dat ik wel eens mails krijg van dames die hun klanten over laten stappen van traditionele kunstnagels op gelpolish, ze vijlen de acryl of gel af en brengen dan gelpolish aan, geen wonder dat de natuurlijke nagel haar echte stevigheid nog niet terug heeft! Geef die nagels dan even wat extra stevigheid met soak off builder gel en dan ben je ook voor die klanten klaar zonder te vijlen. Het afweken duurt in het begin even wat langer omdat je meer af te weken hebt, maar uiteindelijk heb je een happy klantje aan tafel met prachtige stevige natuurlijke nagels. Alleen duurt dat voor ze zover zijn wel minimaal 3 maanden, omdat dat gemiddeld wel de tijd is dat je nagel volledig is vernieuwd.
Succes!!
Bij sommige merken moet je alleen de glans verwijder door een foambuffer, maar bij velen hoeft het niet.
Heb je een workshop gedaan bij Magnetic, misschien kunnen zij je helpen.
Goede Nailcleaner gebruiken, ik had eerst Scrubfresh van CND en heb ook BlueScrub gehad van NailPerfect, deze werken allebei super. Ik gebruik nu die van Magnetic en die voldoet ook top en hiervan slaan de nagels/vingers niet zo wit van uit. Tevens is de prijs ook aantrekkelijker. Ik had op de beurs geloof ik een literfles voor € 9,95 ofzo
Tevens gebruik ik een sprayflacon met de nailcleaner. Ik maak ze eerst met een whipe en cleaner schoon en spuit daarna de nagels nog even in. Goed laten drogen. En dan beginnen met de base of de Magnetic Bond en dan de base.
Succes.
Bedankt allemaal voor de goede tips, en Marian, ik heb het dan wel steeds over mensen die dus voor het eerst bij me komen om gewoon die gellak te proberen dus die hebben dan niet eerst gel gehad.
Verder heb ik heel veel klanten die gewoon gellak over de gewone (builder) gel willen en dat blijft (ook bij me zelf) wel 4 weken goed. Ze komen dan uiteraard terug voor de grote uitgroei. Het probleem doet zich dus bij mij echt alleen voor bij puur alleen de base op natuurlijke nagels en het kleurtje en de top gel. Dat wil maar niet blijven zitten….
Hoi Petra,
Ik heb eerder ook met gellak van magnetic gewerkt. Helaas had ik hier ook problemen mee…. Hoe meer mijn bedrijfje groeide hoe meer ik het merkte. Zelfs op de kunstnagels bleef het niet altijd goed zitten en dan was het probleem altijd met de zelfde kleuren opende kunstnagels, donkere met veel pigment. Hoe dun ik het ook aanbracht!! Op de natuurlijke zelfde probleem. Sommige kleuren gingen beter dan de andere. Maar wat ik merkte met top en base: snel barstjes(dan zou dit eigenschuld zijn door klant, maar ik vind dit te snel en een ander merk heb ik hier geen last meer van!) de top was eigenlijk te hard en helemaal voor een flexibele nagel. De natuurlijke nagel beweegt maar de gellak beweegt niet mee>> problemen loslating stukjes dat afbreken.. En een ander probleem. Bij veel in water en douche enz. Werd het product zacht en lied snel los! Deze klacht had ik zowel bij de donkere kleuren op de kunstnagels als op de natuurlijke nagel zelfs met de blanke.
Inmiddels ben ik van gellak overgestapt na ander merk met de base en top. En op 2 kleuren van magnetic na gebruik ik deze niet meer.. Nu geen klachten meer en blijft minimaal 2weken tot 4/5 weken goed!! Zoals het hoord. Verschillende merken wat ik hoor kunnen gewoon dit resultaat behalen, alleen het is even zoeken en ervaren. Wat ik wel merk… Goedkoop is toch snel duurkoop…. Maar dat is mijn menig met verschillende merken die ik inmiddels heb geprobeerd.. Want ik ben nog opzoek na mooie kleuren die goed met dit merk top en base zijn te combineren.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt;)
Ik heb trouwens ook een x geprobeerd met de Felx gel ofzo hete die… Een laagje daarvan eerst en op de plak laag de kleur. Was geen succes haha.., misschien dat dit niet kan. Verschil in plaklaag ofzo.. Maar aangezien toch veel mensen dat zeggen, weet niet precies hoe ze het doen… Maar bij mij werkte het niet..
Ik kan me helemaal bij roozebooz aansluiten! Ook ik heb magnetic gehad, en ook ik vond de top veel te hard, waardoor hij knapte, stukjes eraf en barstjes. Ik werk in mijn salon uitsluitend met de natuurlijke nagel, dus bij mijn klanten moet het echt wel goed blijven zitten, anders zijn ze zo vertrokken. Ik doe heel goed de prep, goed met scrubfresh, dan een dehydrator ( van OPI), soms zelfs meerdere malen, dan bonding ( van magnetic!) en dan de base van Shellac, dan de kleur ( hetzij Shellac, BlueSkye of ander merk) en daarna gebruik ik tegenwoordig bijna standaard de top van Gelosophy. Dit omdat deze top zowel flexibel als sterk is, geweldig! Een top top!! Als de klant heel erg flexibele nagels heeft gebruik ik toch nog de top van Shellac. Ik hoop dat je ook aan mijn tips iets hebt! Suc6!
Yvon
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?