Gel of Acryl

• Peerke

Het is maar net wat de mensen gewend zijn idd Jolanda.

Hier in Brabant is gel geen vraag naar, maar ik wil een totaalpakket kunnen bieden met meer mogelijkheden.

Toch is het grotendeels acryl.

Ik gebruik hoofdzakelijk Florence en EZ-flow.

Maar dat is hetzelfde als hetgene waar we het net over hadden wat klanten gewend zijn.

Wat wij als stylisten gewend zijn werken we mee.

Het lijkt me alleen erg vervelend als je een bepaalde allergie hebt voor producten.Dan moet je altijd uitkijken.

• Sunny72

Nou Peerke…. kom ook uit Brabant, en niet eens heel ver verwijderd van Den Bosch, maar hier alleen maar vraag naar gel….

Dus ja,… zeg het maar.

Zal toch heel erg afhankelijk per gebied/plaats en wat er aangeboden wordt… denk ik zo.

En idd momentibeauty, daarom niks bij jullie besteld…

Grtjes Sunny

• Nails&wimpers

Volgens mij is niet overal hetzelfde want bij mij zijn beide. Ook nb hiero

• Ann De Vreese

Ik heb de allround opleiding gevolgd en zet nagenoeg geen acryl, enkel gel en gelpolisch.

Acryl wordt ook niet gevraagd door de klanten, volgens mij is het niet echt gekend.

• Peerke

Waar kom je vandaan dan Sunny?

Zal het anders formuleren dan.

In 's-Hertogenbosch is de vraag naar acryl veel groter dan naar gel.

Natuurlijk zijn er mensen die gel willen.Er zijn zelfs mensen die solarnagels willen.Een salon zet dat hier in het centrum , maar dat mag niet eens volgens de Nederlandse wet.

Er zitten blijkbaar producten in het spul wat giftig is voor je gezondheid.

Ook als je je nagel stoot trekt het 99% van de keren je eigen nagel ermee af.

Bijwerken is niet mogelijk.Ook niet met een frees.Dit heb ik uit eigen ervaring.Er kwam iemand die die nagels had en moesten eraf.

Ik heb erop gezeten met een titaniumbit en een carbitebit maar het ging echt moeizaam.

Fiberglass is ook nog erg weinig vraag,maar dat is in opkomst vanwege nieuwe materialen.

Verder heb ik nog weinig gehoord van andere spullen,

• Nails&wimpers

Peerke Schreef:

——————————————————-

> Natuurlijk zijn er mensen die gel willen.Er zijn

> zelfs mensen die solarnagels willen.Een salon zet

> dat hier in het centrum , maar dat mag niet eens

> volgens de Nederlandse wet.

> Er zitten blijkbaar producten in het spul wat

> giftig is voor je gezondheid.

>

> Ook als je je nagel stoot trekt het 99% van de

> keren je eigen nagel ermee af.

> Bijwerken is niet mogelijk.Ook niet met een

> frees.Dit heb ik uit eigen ervaring.Er kwam iemand

> die die nagels had en moesten eraf.

>

> Ik heb erop gezeten met een titaniumbit en een

> carbitebit maar het ging echt moeizaam.

Excuses als ik dit nog niet weet . Solarnagels is toch van acryl ? Is het niet zo dat zoveel in gels als acryl chemische stoffen erin zitten? Dat bij sommige producten bepaalde stoffen in zit die verboden zal moeten worden dat is een ander verhaal. Als ik zou moeten kiezen dan kies ik voor gel. Geen last van die liquid geur. Bij hard stoten komt wel degelijk je nagel ermee af als je kunstnagels hebt. Ook al zal je natuurlijke lange nagels hebben bij hard stoten krijg je een breuk :). Wat de nagel ook beschadigd is de primer/ prep/ probond …etc of door teveel krassen op de natuurlijke nagels.

• Nails&wimpers

Om een allergie te voorkomen moet je handschoenen dragen. De producten niet aanrakken met blotte handen. Ook bij het opzetten van acrylnagels de huid rondom nagels. Draag een masker tijdens werk. Zorg ervoor dat je tafel stofvrij is en een goede afzuiging.

• Info@momentibeauty.nl

Samenvattend is er dus voor beide producten veel vraag, maar zal het er aan liggen wat er aangeboden wordt in de regio. Thnx voor al jullie reacties! :) Altijd erg gewaardeerd!

• Peerke

Nail&wimpers

Solar is een soort acryl idd alleen is het vele malen harder.Het is ook niet bij te werken.

Dit staat er op internet o.a:

In sommige salons worden er nagels gezet tegen een lagere prijs dan menige salons.

Vaak word er dan gebruik gemaakt van Solar Acryl. Solar acryl is een harde acryl die zelfs blijft zitten als je deze hard stoot, wat kan lijden tot langdurige pijn of breuken aan de natuurlijke nagelplaat.

Let op: Een goed gezette kunstnagel vangt de klap op of breekt bij hard stoten en is dus minder pijnlijk dan in het geval van de Solar Nail / Solar Nagel.

De solar acryl wat voornamelijk bij de goedkopere salons (bijvoorbeeld in de stad, zwarte mark enz.) word gebruikt is vaak een eigen merk wat vaak overschept in een pot met een merknaam erop.Deze solar acryl bevat de stof MMA. MMA is een schadelijke stof, die zeer slecht voor de gezondheid is. In veel landen is deze stof verboden en bij gebruik zelfs strafbaar! Dit ook in Nederland.

De risico’s die MMA met zich mee kunnen brengen zijn o.a.:

- huidirritaties

- misvorming van de nagel (vaak blijvend)

- ernstige infecties

Let Op: Solar Acryl is oorspronkelijk van het merk Creative (CND). Creative is een van de bekendere en betere merken op het gebied van acryl en bevat dus ook niet de stof MMA.

• Nails&wimpers

Ja peerke ik ben niet gek op cnd acryl .

ik heb ze wel maar gebruik ze liever op losse tips enzo….

ik dacht dat solar nails van acryl waren . Wat ik weet is dat een druppel solar oil op de acrylnagel met polijstvijl erin persen. …..zeg ik dat goed? Op deze manier geeft de acryl nagel meer glans en maakt hem sterker.

wat jij beschrijft over die sterke harde acryl herken ik in je beschrijving. Ik heb veel werk aan gehad om hem te verwijderen bij een klant. Ze had pijn aan haar nagels die twee dagen daarvoor waren geplaatst. Echter de pijn was omdat haar eigen nagels zo dun waren gekrast met de freesmachine dunner dan een vloeipapier tegen het leven aan. Ik hoop nooit meer mee te maken.