Gel of Acryl

• Hanneke

Nails&wimpers Schreef:

——————————————————-

> Ja peerke ik ben niet gek op cnd acryl .

> ik heb ze wel maar gebruik ze liever op losse tips

> enzo….

> ik dacht dat solar nails van acryl waren . Wat ik

> weet is dat een druppel solar oil op de acrylnagel

> met polijstvijl erin persen. …..zeg ik dat goed?

> Op deze manier geeft de acryl nagel meer glans en

> maakt hem sterker.

>

> wat jij beschrijft over die sterke harde acryl

> herken ik in je beschrijving. Ik heb veel werk

> aan gehad om hem te verwijderen bij een klant. Ze

> had pijn aan haar nagels die twee dagen daarvoor

> waren geplaatst. Echter de pijn was omdat haar

> eigen nagels zo dun waren gekrast met de

> freesmachine dunner dan een vloeipapier tegen het

> leven aan. Ik hoop nooit meer mee te maken.

Acryl nagels en Solar nagels zijn echt heel andere dingen!

Solar zetten ze vaak in discount salonnetjes (vaak met aziaten)

En in solar zit (volgens mij) standaard MMA, en dat wil je echt niet op je nagels!

Van MMA kun je zelfs een miskraam krijgen schijnt (amerikaanse bronnen)

Met gelnagels heb ik nog nooooit gehad dat mijn eigen nagel mee komt als ik hard stoot, en ik ben behoorlijk lomp ;)

• Jolanda

Ik gebruik altijd Nitril handschoenen en een mondkapje, maar toch heb ik een allergie ontwikkeld. Ik heb een afzuiging in mijn tafel, maar toch komt er wel vijlsel op je kleding.

Ik verbaas me er trouwens wel over dat het nog niet bij iedere opleiding verplicht is om handschoenen en een mondkapje te gebruiken. Bij 2 opleidingcentra's waar ik ben geweest was dit niet verplicht. Bij de één werd gezegd dat het inderdaad wel beter was en bij de andere was het: “Draag jij handschoenen, vind je dat wel lekker werken met de sjablonen enzo.”

Met sjablonen is het soms vervelend, maar het went.

Ik gebruik nu gel en heb geen last meer van allergie :-) De gel die ik gebruik is flexibel, hypo-allergeen en milieuvriendelijk.

• Jolanda

Volgens mij is België een echt Gel land en Nederland is toch meer van Acryl.

In Duitsland wordt ook meer Gel gezet en daar zijn ook eisen waaraan een salon moet voldoen. Voor Acryl zijn er volgens mij ook strengere eisen betreffende afzuigingen en dergelijke.

Veel klanten vragen hier ook het verschil tussen Acryl en Gel en of Gel minder sterk. Een goede uitleg helpt en ik bied altijd een proefnagel aan zodat klanten het eerst eens kunnen ervaren.

• Info@momentibeauty.nl

Hey Allemaal,

Op basis van jullie reacties heb ik met NAIO besloten hun gelproducten ook in het assortiment op te nemen. Gisteren kwam het binnen en volgde direct een bestelling. Dank voor jullie tips!

• Zoienzo

De klant weet vaak niet eens het verschil tussen Gel en Acryl.

Vaak komen er klanten bij mij die graag acryl willen, deze hard je dan toch uit met de lamp vragen ze dan.

Wat is het verschil? Acryl is natuurlijker en gel glimt meer.

Voor de stylist zelf is het zetten van gel makkijker, omdat deze eindeloos te vormen is.

Qua Nail-art vind ik de opties met gel groter omdat deze mooi in elkaar overvloeien.

En bepaalde Nailart producten oplossen in de acryl.

Bij mij in de regio is er heel veel gel aanbod en slechts een paar stylisten die acryl zetten,

Waaronder ik zelf en de meiden in de salon.

Het is heel persoonlijk wat je het fijnst vind werken, qualiteit producten zijn wel heel erg belangrijk!

Als je er wat meer geld in steekt is van het resultaat veel langer te genieten!

Solar is een absolute NO GO! Wat een rot spul om dat eraf te halen en mijn hemel wat zijn de nagels daarna beschadigd!

X