Solar nagels

• Marga1984

Beste forummers,

Volgende week krijg ik een nieuwe klant. Zij is de vorige keer naar een Aziatisch nagelstudio geweest en heeft daar solar nails laten zetten. Ze wilde eigenlijk dat ik ze zou nabehandelen, maar ik heb haar verteld dat ik daar niet aan begon. Ze zouden er eerst allemaal afmoeten en een nieuwe set plaatsen. Ze begreep niet zo goed waarom, dus heb haar in het kort verteld dat solar nagels niet zo goed zijn en keihard. Ik kan daar dan niet op werken.

Helemaal in het begin heb ik al eens zo'n klant gehad, en dat spul was bijna niet eraf te frezen. Nu behandel ik bijna nooit nog nagels na van andere nagelstylistes. Dus ik wil ze eraf gaan weken.

Wat is jullie ervaring met solar nagels? Hebben jullie nog tips voor mij? Gelukkig reageerde de klant er wel goed op en heb ik haar afspraak wat ruimer ingepland.

• Hanneke

ik frees ze er (bijna) af, de nagels er onder zijn zo dun, dat ik ze er niet helemaal af haal.

verder zet ik er gel overheen.

Blijft prima zitten, maar misschien is een andere manier wel beter, geen idee, ik lees mee!

• Nails&wimpers

Huh ze zullen hard zijn

idd vijlen (wat Hanneke ook zegt)met monster bit ofzo

pas wel op dat haar eigen nagels waarschijnlijk zo dun zou kunnen zijn.

Een laag blijft erop en dan overheen plaatsen.

• Petra's Nails

Ik doe net als Hanneke, frees ze er ook bijna af en dan opvullen met gel (werk alleen met gel) Het is inderdaad een crime om er wat van af te krijgen, zelfs met de frees. Vaak staan ze ook nog omhoog en zijn het waaier nagels! Het is altijd een vreselijk werk dus ik lees ook even mee voor misschien betere opties….

• Elske

Solar nagels van “de Aziaat” is net beton, zijn er bijna niet af te krijgen met frees of vijl, en afweken is volgens mij helemaal geen optie.

Het is ook nog ongezond. De eigen nagels die er onder vandaan komen zijn vaak zo dun als vloeipapier als ze al niet flink beschadigd/aangetast zijn…

Heb hierin geen advies, ik behandel geen solarnagels. Wil die troep niet inademen (zelfs niet met een mondkapje voor).

• rikasnagelstudio

carbite bitje met een groffe korrel om zo maar te zeggen.

Nederlands woord ervoor weet ik niet.

Dus vandaar zo ma uitgelegd.

Beste kun je vijlen weken vijlen weken.

Ik gebruik manicure bakjes die bestand zijn tegen aceton.

Pure aceton werkt hier wel bij.

Dus eerst laagje vijlen dan weken dan andere hand vijlen weken o om en om ma ga ma gerust van 45 min werk uit.

Echt is aceton niet goed voor de huid.

Verzorg daarom na de behandeling de hanen met een paraffine bad masker handlotion olie etc maar ga niet schrubben.

Dit kan irritatie opleveren tegen aceton gebruik,

Ik kan het weten. want ik heb het zelf gehad. mijn topjes van de vingers zagen eruit als messteken.

Auw deed het. zelfs lauw water kon ik niet verdragen.

De laatste laag zou ik niet gaan vijlen ma echt weken, de nagels eronder zijn vloeitjes.

• Hanneke

laatste laagje laat ik dus zitten, maar waarom, als je t laatste laagje afweekt, niet vijlen tot er n dun laagje over is? ipv om en om?

• rikasnagelstudio

mijn mening: onze acryl gaat niet over solar nails.

Je ziet teveel kleur verschil ook met een goede cover en mooi is het gewoon niet.

Om en om gaat sneller en hoef je niet zo veel druk te zetten om te vijlen. het wordt week waardoor vijlen makkelijker gaat.

Solar op zich is met moeite af te weken en nu heb je meer hulp als ware.

• Marga1984

Tjonge jonge…….het gaat dan wel een hele klus worden! Het om-en-om klinkt wel interessant. Alleen week ik nooit af met een manicurebowl. Is er iets anders wat ik zou kunnen gebruiken wat niet aangetast wordt door pure aceton?

Jammer dat mensen solar nagels laten plaatsen en eigenlijk niet weten wat ze hun nagels aandoen.

• Nails&wimpers

Om en om heb ik ook gedaan maar toch blijft moeilijk hoe dan ook de nagels doen ook zeer. Ik heb een keer echt erg gezien dat de natuurlijke nagels in het midden geen nagel meer was echt heel eng om te zien. Klant had pijn. Ben lang mee bezig geweest om af te halen en dan nog gel op geplaatst met daaronder glasvezel.

Ik hoop dat jij niet meemaakt. Ben benieuwd. Laat maar iets weten.