Ik zal jullie laten weten hoe het is gegaan. Hopelijk valt het mee. Dat ik lang moet weken en frezen vind ik dan nog niet zo erg. Maar dat de nagels beschadigd kunnen zijn vind ik veel erger!
Het is zo erg, in Almere liep ik laatst ook weer langs een Aziatisch salonnetje met groot SOLAR nails op de deur. En stinken die tent. Zelfs buiten rook ik het.
Hoe is het toch mogelijk dat dit geaccepteerd blijft vraag ik me wel eens af.
Succces met het eraf halen. Ik weet geen betere oplossing voor je.
Nou ben ik niet helemaal mee eens. Sommige mensen kennen het verschil niet. Als ze voor de eerste keer nagels laten doen lopen ze ergens binnen. Dan komen ze achter dat ze verkeerd gekozen hebben. Pijn die ze hebben en gaan ze pas zoeken of dat normaal is. Ze gaan vervolgen s niet daar terug en gaan wel naar betere salons. Tenminste dat is mijn ervaring.
Ik vind het ook een beetje hard om deze mensen zomaar te weigeren. De meeste mensen weten helemaal niet dat er verschil bestaat tussen de verschillende nagelstudio's, nagelstylistes en kunstnagelsystemen.
Ik ga haar wel uitleggen wat solarnagels zijn en de risico's ervan. Hopelijk zal ze de volgende keer wijzer zijn, en misschien blijft ze bij mij terug komen.
Marga1984 Schreef:
——————————————————-
> Ik vind het ook een beetje hard om deze mensen
> zomaar te weigeren. De meeste mensen weten
> helemaal niet dat er verschil bestaat tussen de
> verschillende nagelstudio's, nagelstylistes en
> kunstnagelsystemen.
> Ik ga haar wel uitleggen wat solarnagels zijn en
> de risico's ervan. Hopelijk zal ze de volgende
> keer wijzer zijn, en misschien blijft ze bij mij
> terug komen.
Hi Marga,
Ik ben het met je eens, maar bekijk het ook eens van de zakelijke kant…
Solarnagels zijn echt ontzettend hard en kunnen écht tegen een stootje. M.a.w. klanten gebruiken hun solarnagels ook als gereedschap… Wat ik allemaal niet voorbij heb zien komen……
Op het moment dat jij een nabehandeling gaat doen op nagels die niet door jou zijn gezet, kan je nóóit de basis veranderen. Een lowerarch die bijvoorbeeld te diep gevijld is, of een vorm die totaal niet klopt, kan jij moeilijk aanpassen of zelfs helemaal niet maken zoals jij hem gewend bent. Je bent altijd verplicht om de basis van deze nagels aan te houden.
Daarnaast is het vijlen van Solarnagels haast onmogelijk. Been there; done that. Op het moment dat je met een freesbitje gaat vijlen, heb je dikke kans dat je het bitje na afloop in de vuilnisbak kan gooien, want het product is zulke troep dat dat tussen de ribbels van je bit gaat zitten. Het product is dusdanig hard dat je heel erg lang aan het vijlen bent. Wil je dat voor een nabehandelingsprijs doen?
Een klant bekijkt het heel simpel. - Ik wil nagels, ik wil het mooi, en ik wil het nu - .
Onze acryl- en gelproducten zijn stevig, maar niet zoals mensen gewend zijn als toen zij solar droegen.
Ik heb met mezelf afgesproken om géén nabehandelingen te doen op nagels van een ander, of dit nu om solar of om acryl-gel gaat. De basis is gelegd door een ander en mijn “signature”, mijn vorm, mijn manier van nagels zetten kan ik nooit meer aanpassen. Ook weet ik niet welk merk/product er precies is gebruikt en is de kans op kleurverschil groot… Wil je daar je professionele naam dan aan binden?
Dan leg ik ze liever op voorhand uit dat het niet gaat, en leg ik uit waarom, dan dat ik urenlang aan het zwoegen ben om troep eraf te halen………..
Succes!
Jawel hoor, t welzijn van de klant staat voorop, dan maar een keer niet de meest mooie vorm, of de mooiste french oid.
evt kleurverschil kun je oplossen met n full color.
ik haal er gewoon niet zo heel veel af, ze worden hier in de buurt nogal dun gezet.
maar ieder zn ding, liever heb ik t niet, maar ik ga ze er niet om weigeren.
Als je ziet hoe blij ze daarna zijn, na uitleg over Solar.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?