Investeren in Led-lamp, doen?

• Filesofeetje

Led is helemaal hip. Ik zet soms acryl maar meestal gelnagels/ soak gel. Ik werk met twee lampen en terwijl de ene hand uithardt zet ik de ander, die gaat onder de lamp, wanneer het aantal minuten met hand 1 voorbij zijn bouw ik verder, enz. Nu heb ik de uithardtijd van 1 hand wel nodig om de nagels te zetten, vaak kost me dat zelfs langer. Dus voor de zgn snellere tijd voelt het voor mij niet effectief( of zie ik een gouden oplossing over het hoofd)

Maar nu lees ik wel overal dat led de kracht niet verliest en veel meer branduren heeft dan een gewone Uv lamp, en dat klinkt dan weer goed.

Eigenlijk heb ik 3 vragen:

De dames die over zijn gegaan op Led, duurt het zetten in zijn totaliteit korter? Ben je korter bezig met het zetten van een hele set?

Zit er nog verschil in het zetten van de nagels in jullie ervaringen? Minder terugtrekken van gel bijvoorbeeld, meer/minder warmtevorming, etc?

En ten derde, merken jullie verschil in het eind resultaat, bijvoorbeeld hardere/zachtere nagels, .

Ik ben benieuwd!

• Nails&wimpers

> Eigenlijk heb ik 3 vragen:

> De dames die over zijn gegaan op Led, duurt het

> zetten in zijn totaliteit korter? Ben je korter

> bezig met het zetten van een hele set?

JA

> Zit er nog verschil in het zetten van de nagels in

> jullie ervaringen? Minder terugtrekken van gel

> bijvoorbeeld, meer/minder warmtevorming, etc?

JA namelijk mijder terugtrekken (helemaal niet krimp of iets anders met de ledgel die ik gebruik) geen warmte vorming. Jan weleens bij mensen die beschadiging aan natuurlijke nagels hebben .

Warmte vorming bij 3in een strijkgels. Deze had ik nog maar werd heel heet.

Gels van YN builder hardt niet in mijn ledlamp.

> En ten derde, merken jullie verschil in het eind

> resultaat, bijvoorbeeld hardere/zachtere nagels,

Ik merk geen verschil. Heel mooi resultaat.

Hard of zacht? Dat zal ook mee te maken hebben met het merk gel.

> Ik ben benieuwd!

Ik Ook :) naar de ervaringen van anderen.

Ik ben zeer tevreden over mijn ledgelpolish, led gel builder s en mijn ledlamp. Ik wil ook niets anders mee!

• Filesofeetje

dank voor de reactie! Hoe werkt het sneller klaar zijn voor jou? Werk je met 1 of met 2 lampen?

• Nails&wimpers

Ik werk met een lamp led .

twee is niet echt nodig vind ik.

Ik doe 4 nagels tegelijk dan de duimnagels.

• Hanneke

houd er alleen wel rekening mee dat niet iedere gel in de led kan.

• Nails&wimpers

Dat klopt Hanneke .

Ik heb nog gels van YN en die harden niet onder mijn ledlamp. Ook heb ik de lamp van 36w uv en die bewaar ik nog ;).

• Filesofeetje

Ben dan toch nieuwsgierig Nails&Wimpers, waar haal de dan de tijdwinst? Bij de laatste hand uitharden is dat bijna geen marge meer toch?

Ik zet basecoat op de eerste hand 4 vingers, die hand in de lamp 1 minuut, dan zet ik de volgende hand basegel, de eerste hand is dan vaak al klaar. Die geef ik dan French of ik bouw de nagel. De eerste hand is praktisch altijd al uitgehard voor ik de tweede hand afheb. Of moet ik gewoon sneller zetten:P

• Siem

Ben je korter bezig met het zetten van een hele set?

Ja

sowiezo bij de laatste laag topge, geen 2 minuten maar slechts 30 seconden

Zit er nog verschil in het zetten van de nagels in jullie ervaringen? Minder terugtrekken van gel bijvoorbeeld, meer/minder warmtevorming, etc?

Ja

minder krimp, t hard sneller uit dus gels die normaal geen hitte vorming geven, geven nu wel iets van warmte omdat het dus sneller uithard is mijn ervaring. zelfs glansgel

Merken jullie verschil in het eind resultaat, bijvoorbeeld hardere/zachtere nagels, .

Nee

als je gel geschikt is voor LED is er geen verschil in hardheid uitgehard met UV en met LED. let op! niet alle gels zijn al geschikt voor LED

• Siem

base is bij mij ook 30 seconden uitharden. duimen doe ik appart. dus 4 vingers de lamp in en in de tijd (+ tijd uitharden duim) dat die uitharden zet ik de andere hand op met base. soms moet ik zelfs wachten omdat de duim nog niet uitgehard is dus dat is binnen de 60 sec per hand i.p.v. 2 minuten is al tijdwinst.

• www.123shellac.nl

jullie vergeten dat led beter voor de gezondheid is dan uv

verder alleen verschil in het uitharden (de snelheid)