kvk nummer...

• DntjeD31

Olla, was een tijdje afwezig op dit forum omdat ik ziek was en dan ook nog druk met het inrichten van mijn nagelstudio, werk en zo, maar het is bijna zover ik kan nu serieus beginnen

Dus langs de kvk geweest en wat blijkt, ik werk 4 dagen op kantoor en omdat ik niet voldoet aan de urencriterium van de belastingdienst wordt ik niet aangezien als ondernemer en krijg ik geen kvk nummer, ik baal er wel van.:S

Logisch dat ik mijn verdiensten moet opgeven via inkomstenbelasting en nu heb ik het nog niet. Maar ik vraag me af of je dan zonder kvk nummer visitekaartjes van je studiootje mag laten maken en of een website mag bouwen…

Wil graag dit serieus aanpakken en op de juiste manier de wegen bewandelen omdat ik er later mijn boterham mee wil verdienen.

Hebben jullie nog advies en hebben jullie allemaal ook een kvk nummer ?

Help !! ben een beetje in de war nu.

p.s heb een aantal van jullie belooft om een foto te uploaden van mijn studiootje, maar weet niet hoe ik hier een foto moet uploaden

• info@sillydreams.nl

ik heb ook een kvk nummer en voldoe ook nog niet aan het urencriterium. Ze vragen naar je streven, hoeveel klanten wil je doen.

Mijn droom is om full time in mijn salon te werken.Op dit moment heb ik ook nog een baan van 18 uur.

Ik heb al vanaf 2009 een kvk nummer en doe ook mijn btw aangifte, de rest geef ik op bij mijn inkomen.

• Marga1984

Ik heb ook een kvk-nummer en heb gewoon wat overdreven over wat ik dacht dat ik ging verdienen. Anders was ik idd bang dat ze me zouden afschepen met dat ik te weinig zou verdienen voor de kvk. Ik vind dat je met een kvk-nummer toch meer mogelijkheden hebt, en dan weet ik zeker dat ik niets doe wat niet mag.

• Sunny72

Ik heb hetzelfde Dntje… heb ook nog een baan van 3,5 dag.

De regels zijn vorig jaar behoorlijk veranderd.

Heb wel kaartjes laten drukken, dat staat voor iedereen vrij.

Volgens mij staat er ook nergens dat je zonder KvK nr geen website zou mogen bouwen, dus wat let je.

Als je netjes je extra inkomsten opgeeft, doe je naar mijn mening niks fout.

Maar ben er nog niet helemaal in thuis, moet het dit jaar ook voor het eerst opgeven.

Ik denk dat wij dus weer alleen de nadelen hebben, haha geen btw terugvraag vd producten, geen goedkopere tickets voor beurzen.

Ach Dntje misschien met wat overdrijven gaat je het wel lukken…;) zoals hierboven beschreven.

Succes !! Sunny

• DntjeD31

ja, ik zit nu te denken dat ik eerst maar de kaartjes laat drukken om reclame te maken en als het gaat lopen, dan maar weer opnieuw bij de kvk aan te kloppen.

Ben alleen bang dat het niet zo professioneel overkomt

Ja ik bewaar alle facturen misschien kan ik later toch btw terugvorderen, weet ook niet echt hoe het gaat maar ik vraag wel aan mijn boekhouder of dat mogelijk is.

@ sunny, weet niet hoe je vanuit deze forum een foto moet uploaden maar wil je graag laten zien hoe mijn kamertje eruit ziet.

Hondje wil nog wel eens stiekem deze kamertje binnen lopen als baasje even niet oplet :D

• irene01

Ik heb mij ingeschreven en ze deden er niet moeilijk over. Misschien nog eens navragen?

Ik heb het helaas niet zo druk met klanten als ik zou willen.

Nu kreeg ik van de week te horen dat ik eigenlijk ook een vergunning moet hebben.

• esther

Urencriterium heeft niets met kvk te maken, maar met de belasting, je moet aan de 1400 nog wat uur komen om in aanmerking voor de aftrekken te komen. Ik zou op een ander kantoor of andere medewerker eens navragen want ze mogen het je niet onthouden. Gewoon zeggen dat je dit in de toekomst fulltime wil doen, maar dat je dat nog moet opbouwen zoals iedereen dat in het begin moet doen. De belasting kijkt dan of je echt ondernemer bent, daar heeft kvk niets over te zeggen.

• Filesofeetje

Je zou wel een kvk nummer moeten krijgen, alleen geen btw nummer. Pas vanaf 1250 uur per jaar( uit mijn hoofd) krijg je een btw nummer en mag je btw terugvorderen en moet je btw betalen. Anders moet het via de inkomstenbelasting inderdaad, maar een kvk nummer zou wel degelijk verstrekt dienen te worden.

• Filesofeetje

Wat Esther zegt dus:P

• esther

Btw moet altijd betaald worden maar tot 1348 euro krijg je alles terug en kun je vrijstelling krijgen. Dan val je in de klein ondernemers regeling. Ga anders eens op bezoek bij een boekhouder voor een orientatie gesrek die kunnen dat heel duidelijk uitleggen, en je helpen serieus over te komen bij de kvk, denk dat dat ook wel helpt. Ik werk ook nog 40! uur en heb ook gewoon kvk.