kvk nummer...

• Sunny72

Van de site van Kvk afgeplukt…

Soms geven de criteria niet genoeg duidelijkheid. Dan telt ook de tijd die u in uw bedrijf steekt mee. Gemiddeld moet dat meer dan 15 uur per week zijn.

Als een stille maatschap niet aan al deze criteria voldoet, maar de omzet meerdere jaren hoger dan €10.000 was, dan kunt u een beroep doen op het zogenaamde ‘substance’-begrip. De Kamer van Koophandel beoordeelt dan opnieuw of er toch sprake is van een onderneming.

De volledige informatie over de criteria voor een onderneming vindt u in de beleidsregel over het ondernemingsbegrip

Dus volgens mij doet er een urencriterium er wel aan toe… !?

• Sunny72

@ Dntje, vind het ook heel moeilijk om via die opties hierboven een foto te plaatsen.

Het is me weleens gelukt, maar vraag me niet hoe….:S

Ik weet wel dat je sowieso je foto al ‘ergens heb moeten staan’ bv op facebook…

Ik heb ook eens een foto, die had ik al eens op FB geplaats, met rechtermuisknop gekopieerd en toen hier geplaatst.

Je krijgt hem dan ook meteen te zien is anders via die optie keuze hierboven.

Gewoon oefenen…. hahaha anders stuur je wel een PB voor mail, want ben erruuggg nieuwsgierig !!

Ben blij voor je…

Succes hé … maar jij komt er wel (tu) !! Sunny

• Marga1984

Wat verstaan jullie onder gewerkte uren dan? Ik neem aan dat elke minuut die ik besteed aan mijn salon meetelt. Dus ook het maken en bijhouden van website, administratie bijhouden, bezoeken van groothandels, cursussen en beursen, voorbeeldjes op tips maken, oefenen, salon schoonmaken etc. Dan kom je echt wel aan dat urencriterium.

• esther

Idd marga zelfs met je partner erover praten telt mee, is ooit voorgekomen in een zaak

• Marga1984

Haha, Esther!! Echt waar? Maar echt serieus……in elke onderneming werkt het zo en laat je echt niet zomaar afschepen door zo'n type die ons vak vaak gewoonweg niet serieus nemen. Zien het alleen als een hobby en nemen ons niet serieus.

• CN

Marga1984 Schreef:

——————————————————-

> Haha, Esther!! Echt waar? Maar echt

> serieus……in elke onderneming werkt het zo en

> laat je echt niet zomaar afschepen door zo'n type

> die ons vak vaak gewoonweg niet serieus nemen.

> Zien het alleen als een hobby en nemen ons niet

> serieus.

Ja, echt alles telt mee! ;) Ook je reistijd telt mee (bv als je geen salon aan huis hebt). Echter is het wel zo dat je moet kunnen bewijzen wat je hebt gedaan. Gaat toch wat moeilijker als je met je partner praat hahah..

Maar, ik heb volgens mij niet eens hoeven aan te geven hoeveel tijd ik eraan kwijt zal zijn?!

• DntjeD31

Gisteren even mijn boekhouder gesproken hierover en hij raad me aan om serieus voor mezelf een ondernemingsplan te maken. Het is de bedoeling om dingen helder voor mezelf op papier te zetten ook al hoef ik geen geld te lenen bij de bank.

Als het echt loopt dan pas kan ik bij de KVK aankloppen voor een KVK nummer.

Advies van hem is dan ook klanten werven en blijvende klantjes hebben.

Ga er nu serieus mee aan de slag.

@ Sunny, je hebt een pb