Wanneer komt Shellac met LED lamp

• pika-nails

Net wat Bizzy zegt, Shellac hardt niet goed en voldoende uit in een andere lamp dan voorgeschreven door CND.

• noord22

Maak zelf gebruik van een ‘normale’ uv lamp en heb nergens last van..

Vraag me ook af wat er zo speciaal moet zijn aan de lamp van CND.

• Bizzy

Jij zult ook niets merken nee, maar de klant kan een allergie opbouwen omdat de ingrediënten niet op de juiste manier uitharden. In de Shellac zitten juist anti allergenen die onder invloed van de hoge output in de CND lamp goed uitgehard worden. En dat gebeurt niet in een gewone UV lamp.

• Filesofeetje

Bizzy, hoeveel watt is de lamp van CND dan, en hoeveel watt per bulb?

Edit: Al gevonden, ook gewoon 9 watt per lamp, 36 watt totaal. Lijkt me dat het geen verschil maakt.

• Bizzy

De lampen van CND hebben een hogere output dan de normale 36 watt/9 watt lampen.

• Filesofeetje

Hoe kan dat dan? 9 watt verbruiken is 9 wat verbruiken toch? Hogere output zou meer stroom input betekenen?

• pika-nails

Hogere output heeft niets met wattage te maken. Mijn broodrooster kan ook 36 watt zijn, maar daar kan ik geen gelnagels mee uitharden ;) .

Het heeft ermee te maken dat CND een bepaalde soort UV-a Straling gebruikt, die de andere lampen niet gebruiken. Stel dat CND uitgehard moet worden met straling 13, 14, 15 en 16 en jouw lamp heeft straling 13, 14 en 15, dan wordt je CND product dus niet volledig uitgehard en kan je problemen krijgen met de draagbaarheid van je nagel.

Kies dus het beste de lamp die door je leverancier / merk aangeraden wordt.

• Filesofeetje

Maar is het dan hogere output of andere output?

• pika-nails

Beiden. Op de schaal van UV-straling is het hoger en daarmee ook anders dan anderen.

• Filesofeetje

Thanks Wendy: )