Luchtbelletjes in acrylnagels

• Hairlady001

Ja dat had ik gedaan een half uur dat stond op een site. Heb vandaag mijn eigen nagels gedaan 2 nagels met magnetic prestige maar werkte voor geen meter de acryl werd snel hard kon bijna geen smile line ermee maken en het roze ziet er ook niet uit allemaal luchtbelletjes weer. Ik weet niet of het komt door de penselen van de aceton of dat ik het met links deed. Ben rechts. Maar met cnd lukte het wel met links een mooie smile lijn zonder bobbels. Weet niet of het door de penseel komt of door het nieuwe product

• Nails&wimpers

Met een kwast zal idd niet lukken ;)

Waarom vraag je niet aan die goede docente die jou les gegeven heeft?

Sorry hoor maar als ik ergens mee zou zitten zou ik langs gaan om het te vragen.

• Hairlady001

Heb pas 2 weken les ik ga morgen weer voor een les. Zal het dan ook vragen

• Nails&wimpers

Ooooo maar twee

dan is te begrijpen

ik had effe niet gezien dat je twee weken bezig bent

komt allemaal goed

Grtjs en succes ;)

• rikasnagelstudio

geen aceton gebruiken.

toen ik ooit begon verprutste ik elke x na een set naels een penseel,,, naarmate dit klauwen vol geld gaat kosten ga je erop letten.

Ik heb een penseel nr 10 gebruik hem bijna een jaar dan is ie echt aan end.

Het enige wat ik nu nog gebruik is liquid.

Als je een nieuwe penseel koopt haal je het KAPJE eraf, breek je de haren door heen en weer voorzichtig te wiebelen, daarna goed in de liquid zodat alle haren vochtig zijn dus echt onderdompelen

Wees wel voorzichtig een penseel is ALLES …. zonder kun je helaas geen nagel maken.

Tijdens het gebruik geen acryl in de penseel laten zitten, goed afstrijken aan ene celstof en dan neiuwe liquid pakken.

Ik heb me al zo aangeleerd,,,, balletje pakken,.,… neer leggen … afstrijken,,.. modeleren .

zo bij alle 10 nagels.

Kan het zijn dat jij te hard duwt op de nagel met acryl?

je meot bijna zweven hoor

• Hairlady001

Dat zou best wel kunnen ik duw het altijd plat en dan zie ook luchtbelletjes in het acryl. Mischien als ik dat niet doet dat het dan mischien over is.

• Ginet

Grappig om te lezen om geen aceton te gebruiken om je penseel mee schoon te maken.

Ik werk niet met acryl maar met afweekbare (bouw) gel en maak mijn penselen aan het einde van de dag altijd met aceton schoon. Ik doe dit op de manier zoals acrylpenselen in de liquid schoongemaakt worden. Mijn penselen reinig ik al 5 jaar op deze manier (die mij is aangeleerd) en ze zien er nog tiptop uit. Dus als je met afweekbare gels werk kan het wel op die manier.

Ik gaf de tip omdat er waarschijnlijk nog gom tussen de haren zat en misschien de gom met aceton op te lossen was.

Normaal gesproken maak je de acrylpenselen inderdaad gewoon in de liquid schoon…..dit was even een uitzondering ivm het gom probleem ;)

• Hairlady001

De vrouw van de cursus zij ook als er echt klonten inzitten dan met aceton anders met liquid. Heb met aceton gedaan en vind het heel goed werken weer ermee

• Info@momentibeauty.nl

Iedere penseel krijgt vanuit de fabriek een laagje gom mee om de haren goed bij elkaar te houden.

Voor het eerste gebruik verwijder je voorzichtig met een doekje de gom door de haren voorzichtig uit elkaar te halen en te zorgen dat ze soepel vallen.

Verder blijf je altijd van de haren af. Het vet van de huid gaat aan de haren zitten en dat komt het penseel niet ten goede.

Schoon werken om klonten in de haren te voorkomen is erg belangrijk. Eerder is het ook al uitgelegd door iemand hier : wipen en nog eens wipen. Ook ondertussen dat je aan het opbrengen bent maak je steeds je penseel schoon.

Bol oppakken, op de nagelplaat leggen, wipen, en je acryl begeleiden !

Luchtbellen in de acryl kan ook het teveel aan “prikken met de punt van je penseel” zijn.

Je mag nooit je acryl naar zn plaats brengen , bij de juiste mix ratio zal de acryl zelf zijn weg zoeken en het enige wat jij moet doen is zorgen dat het niet in de nagelriem en zijwallen loopt.

Heb je een teveel aan acryl in je penseel onmiddellijk wipen en verder gaan.

Tussendoor je penseel goed uitspoelen in de liquid.

Als je klaar bent je penseel goed uitspoelen in de liquid , afwipen in een punt en op zn kop opbergen om te voorkomen dat de liquid in het kapje loopt en later geel in je acryl brengt.

Als je je aan dit alles houdt zullen er geen luchtbellen in je acryl komen en geen klonten in je penseel !

Heel veel succes !!