Acrylnagels in Rotterdam!

• Esther

jij bent dus degene die ook het eerste bericht van de topic plaatste neem ik aan?

je hebt gelijk als je zegt dat iedereen zijn prijzen mag bepalen…

maar je bent opgeleid als styliste zeg je, dan weet je toch ook denk ik de richtlijnen wat je aan prijs kan vragen? dat wordt op de opleiding verteld.

je bent lid van vakbladen, dus neem ik aan dat je ook in de profnail hebt gelezen dat een opgeleide styliste tussen de 40 en 70 euro kan vragen.

ik zeg niet dat je je perse aan deze prijs moet houden, maar wees eerlijk, hoe zou jij het vinden als wij nou met zijn allen is onder jouw prijs gaan zitten..

hoe reageer je dan? dan ben je ook niet blij en reageer je waarschijnlijk net zoals de meesten hier.

je kan het opvatten zoals je wilt, dit is een prikbord voor info, vragen maar ook voor discussies.

ik blijf er bij, dat je veels te weinig vraagt. en dat kan voor sommigen een groot nadeel zijn. of je het nou als hobby of als prof doet.

ik betaal ook geen hoge huur ofzo, dus daar ligt het niet aan.

meedenken met andere stylisten…. rondkijken in de buurt bij jou wat ze vragen… dat zou je eens moeten doen. dan kom je er snel achter dat wat jij vraagt echt ver onder de lijn ligt.

Esther

• fleur

Ja klopt

Maar ik vind het een beetje onzinnig om mensen uit te melken om er 60 euro voor te vragen.. ik heb liever wat meer klantjes zodat ik ook nog meer ervaring kan opdoen.

Ik verdien er voor mezelf genoeg mee vind ik..

Als je wilt mag je onder mijn prijs gaan zitten hoor daar zou ik geen problemen mee hebben er zijn hier in de buurt genoeg meiden die het voor 15 euro doen, dus zo laag zit ik nou ook al weer niet.

Ik vind het gewoon leuk om te doen en ik kan het me veroorloven om dit bedrag er voor te vragen en er aan te verdienen.

Ik ben er tevreden mee.. en dat is het belangrijkste!

• yvon

Jij zegt dat het een hobby van je is, waarom dan op deze manier zo adverteren. Een hobby doe je bij je familie en vriendinnen, en eventueel daar weer vriendinnen van. En natuurlijk mag je je eigen prijzen bepalen maar reken het maar eens uit je komt er echt niet met het bedrag wat je vraagt en zeker niet als het je hobby is of je moet prive geld erin gaan steken en ik denk niet dat dat jouw bedoeling is!

En niemand zeikt elkaar af hier, we worden alleen soms zo moe van dit soort dingen! :-(

• Esther

ik vraag ook geen zestig euro, maar 42 euro.

ook geen slechte prijs als 40 het minimum is….

maar voordat ik begon heb ik wel in de buurt rondgekeken, zodat ik niemand in de ogen steek.

ik wil er verder niets meer aan kwijt, doe wat je zelf wil, als jij tevreden bent prima, maar dat jouw klanten tevreden zijn vind ik het belangrijker.

Esther

• fleur

Als je er zo moe van wordt reageer dan niet op advertenties…..

Mocht je nog meer te mailen hebben kan je me rechtstreeks mailen… want om hier ee hele bladzijde van het prikbord over vol te maken schiet ook niet op toch?

Nou ik hoor je wel weer!

• Lizzy

Ik vind de “gemiddelde” prijzen ook belachelijk hoog, en om nou het luistergeld van je radiootje mee te gaan rekenen????

sorry hoor, maar dat slaat werkelijk nergens op! dat betaal je toch wel.

nou moet iedereen zelf weten welke prijzen je vraagt aan je klanten, maar ondertussen wordt er wel van je verwacht dat je je aan de “regeltjes” houdt.

de één vind 10 euro winst genoeg en de ander 20.. tja dat is toch iets persoonlijks denk ik.

zolang de styliste maar mooie nagels zet op een verantwoorde manier zie ik het probleem niet zo.

groetjes,

lizzy

• Esther

kan maar een ding zeggen en dat is het laatste….

reken voor jezelf het volgende uit en kijk dan of je er komt met een prijs van 25 euro.

producten, arbeidstijd, evt. huur, electra, telefoonkosten, BTW en dan nog evt. wat winst. waarschijnlijk ben ik zelfs nog e.e.a. vergeten…

• Lizzy

je noemt inderdaad een aantal belangrijke factoren die voor iedereen anders zijn.

huur is al je grootste kostplaatje, als je dit niet hoeft te betalen scheelt dat heel veel.

de verschillende producten die verkrijgbaar zijn, zijn ook heel verschillend in prijs.

telefoon kosten reken ik niet mee, ik bel zelden tot nooit naar klanten, zij bellen mij. zou je willen toelichten wat je met die kosten bedoel (serieuse vraag hoor, misschien kijk ik ergens overheen).

groetjes,

lizzy

• Esther

producten verschillen inderdaad in prijs. dus dat kan meetellen in je prijs.

gebruik je voor elke klant een eigen vijlenset, handschoenen en kapje? dan hoort dit ook bij je kosten.

huur dan niet in jouw geval.

bellen…. doe ik ook niet heel vaak naar klanten ze bellen mij ja, maar soms is het wel nodig dus een kleinpercentage reken je mee.

uhhm… arbeidstijd… hoelang doe je over een set, opvullen, nailart noem maar op.

reken hier een rendabele prijs voor en tel dat erbij op.

waar je ook zit, op zolder, garage, slaapkemer, electra heb je nodig. ook dit kleine percentage behoort tot kosten.

nou zo even is dit het.

als ik dit optel incl. BTW en een beetje winst zit ik al ver boven de 25.

hoop je genoeg te hebben geinformeerd

• fleur

Ho heb ik je gevraagd om voor mij een berekening te maken?????????