kvk

• Tamara All-round

Ik vind het leuk dat jullie zo aardig reageren. Ik dacht dat jullie aleen maar kvk achter jullie naam hadden staan omdat jullie mensen zonder kvk hier niet wilden hebben. ik heb voor de duidelijkheid achter mijn naam all-round gezet omdat ik gewoon een allround nagelstyliste ben. Sorry voor mijn verkeerde opvatting. Ik ga in de zomer bij kamer van koophandel. dit omdat ik nu nog stage loop bij een bedrijf uit een heel andere sector. In Juli heb ik mijn diploma en dan ga ik bij kvk omdat ik ook reclame wil gaan maken en zo. Wat heeft dit precies voor voordelen dan? wie kan mij misschien een beetje op weg helpen? Ik heb zondag een afspraak gemaakt met een econoom die er veel vanaf weet en dan ga ik beginnen met brainstormen en het ondernemingsplan. Maar ik zou het leuk vinden als jullie mij een beetje op weg zouden kunnen helpen door eens alle voordelen van kvk op een rijtje te zetten. hier kan ik namelijk weer een heleboel van leren. trouwens die mensen zonder diploma die het doen voor 20 euro heb ik inderdaad ook een hekel aan. Zwartwerkers vind ik minder erg. Want als we allemaal even eerlijk blijven zijn we allemaal zo begonnen!

Alvast heel erg bedankt en mijn excuses voor de vorige reactie.

Groetjes Tamara (all-round)

• yvon kvk

welkom bij de club!

Er zijn veel voordelen en als ik tijd heb ga ik wat dingen opnoemen.

Maar wat ik in iedergeval erg lekker vind dat ik nu bij alle groothandels kan kopen. Ook bijvoorbeeld de makro, lukas klamer, office centre, beekwilder, home decor centre, en zo zijn er nog meer.

En je moet een keuze gaan maken: wil je freelance of wil je als ondernemer gaan! De belasting bepaalt dat, en dat ligt weer aan het aantal uren dat je gehaald heb in 1 jaar je moet er minstens 1225 hebben dat is ongeveer 23 uur per week en dan kun je 2 weken op vakantie! Dus nu al een uren registratie bij houden, alles opschrijven, bel-tijd, cursussen, boodschappen halen voor je zaak, schoonmaken, administratie enz.

heb je je uren gehaald dan kom je in aanmerking voor je starters aftrek!!!!

nou dit waren er een paar. misschien dat de rest van de meiden er ook nu een paar weten maar ik moet nu stoppen want mijn klant komt zo!

fijn weekend

Oja, bij de kvk hebben ze van die open dagen en de belasting heeft ook zoiets. daar kun je trouwens een boek aanvragen!

Succes

• amber

hai lokje ik vind dat je helemaal gelijk hebt iemand met een gedegen opleiding gaat ook niet onder de gemiddelde prijs zitten groetjes amber

• lokje KvK

Ik weet er ook nog een paar,

Je krijgt uitnodigingen voor beursen over uiterlijke verzorging.

De een beurs met korting en de andere met gratis entree en full service.

JE KAN LEGAAL KvK achter je naam zetten op dit prikbord.(grapje)

Je kan met al je ondernemersvragen daar terecht. (maar ja als je geen ondernemer bent heb je die niet)

Nee hoor flauwe kul. Je hebt het nodig als je zelfstandig ondernemer wilt worden.Tenminste, voor een hoop dingen wel. Zoals al is gezegd: Je kan bij alle groothandels terecht. En toen ik mijn zakelijkerekening opende vroegen ze daar direct om. Ook mijn verzekering stelde het op prijs.

• amber

hai peet zou wel beter zijn maar ben met het toetsenbord echt een …… krijg wel puntjes erop is al een begin groetjes amber

• Esther kvk

je bereikt veel meer met een kamer van koophandel inschrijving.

tevens kan je dan ook bij de groothandels inkopen. zonder bij de meesten niet en dat is zo jammer als je net met zo'n merk wil gaan werken.

Esther

• Tamara All-round

Maar hou je nog wel veel van je winst over? En hoeveel zou ik dan voor de setjes het beste kunnen vragen? Wat zijn jullie prijzen ongeveer? En hebben jullie een salon aan huis of een huurpand? Sorry voor de vele vragen maar ik vind het wel interessant. Vooral omdat ik zondag ga beginnen met opstarten.

Groetjes Tamara

• Tamara All-round

Trouwens even by the way: Ik ben niet die tamara uit zuid holland. Ik kom uit limburg. Die tamara biedt namelijk bij te koop een set acrylnagels aan voor EUR 25,-

• yvon kvk

Je trekt 19% af van de inkomsten (dit hou je dan over) Je krijgt 19% of soms 6% terug van de belasting van de producten die je koopt. Dus moet je plussen en minnen. Dus soms moet je betalen, maar als je veel heb gekocht kan het zijn dat je terug krijgt van de belasting.

1 keer per jaar moet je 8% betalen aan belasting over het hele afgelopen jaar over de totale winst. Maar hier kun je heel veel kosten vanaf trekken. Zodat je winstmarge lager komt te liggen. Je kunt electra-water aftrekken, telefoonkosten, het aantal kilometers maal een bedrag ik weet het niet zeker maar ik dacht 0,15 per kilometer. Je apparaten die langer mee moeten gaan, zoals je lamp, afzuigsysteem enz. enz.

Bewaar overal bonnen van zelfs die kwast die je gebruikt om je deur bijvoorbeeld te schilderen, alles is aftrekbaar.

Nou je kunt weer even vooruit. Op het internet van de belastingdienst kun je ook veel dingen terug vinden.

• yvon kvk

Oja, ik heb een salon aan huis. En ik vraag € 45,00 voor een set naturel inclusief een flesje solar-oil, € 5,00 extra voor de french. En nabehandeling € 20,00 en dan weer voor de french € 5,00 extra. En ik vul de solar-oil gratis bij.

Nabehandelingen zijn bij mij om de 3 weken.