nog even over nagelgilde

• Esther kvk

in de profnail staat in het laatste gedeelte van het stuk over het nagelgilde hierover de info dacht ik.

het zijn wel wat extra dingen er nog bij financieel, maar ik denk ook heus wel dat er een deel af te trekken is bij de belasting.

vooral voor een evt. opleiding of extra workshop.

Esther

• Sandra Fairy Nails and Nailart

Hoi Yvon, Lid worden staat los van de erkenning.

Lid worden kan iedereen die een KvK heeft of iemand die werkt bij een KvK ingeschreven salon/studio, en/of als hoofdactiviteit nagelstyling heeft. Als je hoofdbezigheid nagelstyling is of is geweest (denk aan die meiden die bijv allergisch zijn geworden maar wel vakidioot zijn) kun je lid worden. Het maakt niet uit of je part time of full time werkt, een of meerdere technieken beheerst, kort of lang bezig bent of af en toe eens een workshop geeft. Je hoofdactiviteit is nagelstyling.

De erkenning is een ander verhaal. Wij hebben een extern buro ingeschakeld die opjectief bekijkt of een salon/studio/stylsite in aanmerking komt voor de erkenning. Alles daarover staat op www.nagelgilde.nl onder ‘nieuws’. Leden van het nagelgilde krijgen korting op de kosten die deze erkenning met zich meebrengt. Allesstaat nu (een stuk duidelijker) beschreven op de site, hou die voorlopig regelmatig in de gaten en als er belangrijk nieuws bijkomt, meld ik dat hier.

Het een en ander is fiscaal aftrekbaar als bedrijfskosten, maar daar weet je boekhouder (als je die hebt) en anders de belastingdienst meer over te vertellen.

De kosten staan vermeld in profnail maar ik zet het voor de duidelijkheid even erbij. Voor LEDEN van het nagelgilde bedragen de kosten €125 en voor NIETleden kost het €205 euro.

Op de site van het nagelgilde staat veel informatie en ook in de profnail kun je het een en ander rustig nalezen. Voor meer vragen, mailen!!!

Sandra

• Josje

Als op erkenning klikt op de site staat er een paarse link die kan je openen in pdf bestand.

Daar staat de info, het kost voor leden van de gilde 125 euro en anders 210.

Ook staan de regels daar waar je aan moet voldoen om die erkenning te krijgen.

er staan info die best leerzaam is, maar wel heftig hoor,je krijgt dat niet zomaar :)

gr josje

• Josje

Sandra :)

• Sandra Fairy Nails and Nailart

Ja, goed he? :) hahahaah

• yvon KvK

Ik had het bestand al wel gedownload, maar ik heb dat programma dus nog niet op mijn pc-tje staan van daar dat ik het nog niet gelezen heb. Toch doordat we er zo met z'n allen over babbelen komen we ook hier telkens een stapje verder in de positieve zin! Tuurlijk kunnen we wel mailen naar de nagelgilde maar de antwoorden die hier gegeven worden, kunnen nu door iedereen gelezen worden wat ik toch ook heel tof vind! :-)

yvon

• Esther kvk

ben ik het helemaal mee eens en je merkt dat iedereen weer met andere ideeen komt.

ook heel handig, was een ander misschien niet opgekomen!

ik ben erg benieuwd.

even nog de laatste dingen regelen en dan ga ik me inschrijven bij het nagelgilde

het stukje in de profnail is dezelfde die je kunt downl. op de site.

neem die nog eens goed door anders, daar staat het ook allemaal in.

Esther

Bijoutifull You

• yvon KvK

Ja dat heb ik inderdaad vluchtig gedaan daar ik zoveel hierover las, maar ik had hem al in mijn koffer gedaan zodat ik hem lekker op mijn vakantie kon lezen, vandaar!:-)

Yvon

• Esther kvk

nou geniet dan maar lekker van de profnail en een fijne vakantie.

Esther

Bijoutifull You