Welke prijzen vragen jullie voor een set nagels?

• Nails&wimpers

Luister Peerke

Wat moet ik tegen je zegen he?

wat een onzin zeg ! over de nieuweling enzo….. ik ben ook nieuw hoor en ben niet zo aangevallen

rarara waar zou dat aan liggen denk je?

Loop aub niet mensen af te zeiken . Een ding weet ik wel van mijzelf dat ik wel degelijk duizenden euro uitgegeven heb aan opleidingen/ producten en alles weer herinvesteerd heb.

NEE ik ben geen beunhaasje en ik begon niet met zulke belachelijke bedragen ook nog niet eens tijdens opleiding

ben ik perfect? neeeeeeeeeeee perfectie bestaat niet maar ik streef wel naar beter en naar kwaliteit ( dit zinnetje moet je niet weer negatief opnemen)

Als jij onder ‘'die andere mensen’' mij ook bedoelt dan heb jij zeker bij de verkeerde

Jij doet wat jij moet doen en hoe jou het beste uitkomt , verder bedoelde ik niets mee ….OKE? Het is jouw werk , het is je manier van doen en schrijven en verder ben ik ook direct om te zeggen dat ik geen zin heb om verder te antwoorden.

Nogmaals iedereen moet ergens beginnen , dat klopt helemaal. Niemand is s'morgens uit bed gestapt en dacht : jah vandaag word ik nagel stylist/e . Ieder heeft zijn redenen en ik ook maar ik loop niet mee te koop. Ook ik doe met liefde en van mijn hobby mijn beroep gemaakt. Ook ik moest een keuze maken vanwege gezondheid hoe en wat verder. Ik doe geen werk waar ik geen plezier aan beleef. Ik doe ook geen werk omdat ik zo leuk vind om voor jan piet te werken en mijn kids geen broek aan hun billen. Nou sorry hoor peerke maar dat is mijn mening.

Als jij iets goed wilt doen heb jij al wat tips gekregen hier en zal nog meer komen.

BTW: ik heb je niet aangevallen over texten en weet ik veel wat . Jij zegt wel tegen verkeerde. ;) . En ja Peerke eigenlijk is ook normaal hoor als jij letterlijk iemand zijn tekst of foto zou kopieren en op je site toevoegen dat die ook niet leuk vind. Ik wil verder hier niet op ingaan .

Open en bloot zoals jij het wilt hebben . Dat is het en verder niets. Jij kan mij hier schrijven maar ik heb eerlijk gezegd geen zin in om nog bij deze discutie te typen.

Wat betreft mensen ‘'click groep’' heb ik niets van gemerkt . Hoe dan ook ik ben en blijf mijzelf . Ik hoef niemand zijn billen af te likken om ergens bij te horen. Zo simpel is het.

Wat betreft mijn verbazing over ‘' heb jij van youtube geleerd?’' vond ik best goed en zeker voor een man. Ik wist niet dat jij cursus had of workshop. Het gaat puur over het kunnen. Jij kan het en zou nog beter kunnen. Dat is zeker. Wat betreft de prijzen en wat jij schrijft , vond ik wat minder. Jij doet voor de hobby maar bent bang voor concurrentie . Jij hoeft enkel klanten om iets te doen te hebben maar jij hebt wel een website en facebook en wilt meer klanten. Jij bent bang dat de klanten weg gaan als jij meer vraagt . Dit alles vind ik raar.

Als jij voor je hobby doet dan hoef jij ook geen 100 klanten te hebben. Kan je net zo goed gratis doen. Voorbeeld: jou buurvrouw gaat morgen ook een cursus van 3 dagen doen , vervolgens koop zij op de zwarte markt acryl potje van 5 euri en liquid , een paar vijlen van 0.35 cent , topcoat van 4,50 , paar kleurtjes van 4,50 en hoppa zij doet het nieuw set Geheel Gratis!!!! Wat ga jij doen? Ga jij concurreren door een nieuwe aktie te maken met nieuw set French incl. 5 euro cadeau of gratis nagellak ….etc? Nee denk het niet :) Snap jij nou ook waarom ik zo reageerde? En als EINDE ……………….. Doe zoals jij denkt dat het goed is . Het gaat je goed.

• Peerke

Ik snap heel goed wat je bedoeld maar (en zeg niet jij) mensen trekken HEEL erg snel conclussies op het forum.

Die tekst toen op me site , prima.Dat is afgesloten.

Maar er worden nu omdat ik een uitkering heb anders gepraat.

Zal het zo doen dan.Ik heb 4 jaar geleden een operatie gedaan om me leven te beteren.Die is zo slecht gegaan dat ik 2 eigen bedrijven failliet heb moet laten gaan.

Kan de rest van me leven NOOIT meer normaal werk doen.Ben blij dat ik nog leef omdat ik de operatietafel bijna niet meer afkwam.

Ik ben op me 27 100% afgekeurd door toedoen van een ander.

Daardoor ben ik ook hierna gaan kijken.Zo ie zo voor me vrouw ,maar ook om te zien of het iets is voor de toekomst.

Ik kan er gewoon met me pet niet bij dat ik iets ga doen waar ik eindelijk na 4 jaar weer eens plezier in heb.Kom op een forum om tips en dergelijke op te doen.

Heb workshops gedaan bij Masternails in DenBosch.Januari begint me algemene cursus.Ook een cursus gedaan bij een stylist.

Ik zit nu hier te janken als een klein kind omdat ik eindelijk iets gevonden heb waar ik plezier in heb en omdat ik hier zo aangevallen word ineens helemaal geen zin meer erin heb.

Dat is niet om zielig te zijn , maar het maakt gewoon zo'n inpact op mij dat ik door meerdere aangesproken word net of ik een moord heb gepleegd………

Zo kreeg ik net een PM van iemand dat ik 3 foto's op me site heb staan van een ander persoon.Wie doet er niet toe.

Ja dat klopt MAAR er is toestemming voor gevraagd en ja me naam staat er onder maar dat moest ik van haar omdat die foto's dan niet gejat konden worden zonder haar toestemming(en via mijn site dus mijn toestemming), Heb dus precies gedaan zoals het hoort.De foto's zijn via de mail naar me gestuurd en niet van iemand zijn site afgehaald.

Ik heb die nog niet bij iemand op de nagels kunnen maken , maar zodra die gemaakt zijn gaan die foto's eraf.Er staat niet voor niets impressie boven de site en niet gemaakt door of portfolio.

Het is niet alleen openbaar dat ik “aangevallen” word maar ook in priveberichten.

Ik wil niemand persoonlijk aanvallen , maar ik vind het niet kunnen wat er nu gebeurt.

Het lijkt wel of ik een grote schietschijf voor me hoofd heb.

Ik wil nu gewoon me tijd volbrengen met iets wat ik lichamelijk nog kan.

Zodra ik lichamelijk en dergelijke in staat ben om dit fulltime te gaan doen , zal ik het ook zeker doen.

De kosten die ik hiermee verdien geef ik ook allemaal door aan het UWV dus mensen hoeven ook niet te denken dat ik zwartwerk of iets.

Verder wilde ik hier helemaal geen discussie topic van maken.Ik stelde gewoon een simpele vraag.

Verder is mijn discussie over dit onderwerp ook gesloten.

Het blijkt wel dat ik voorlopig een stuk stiller zal zijn en zie wel hoe het gaat lopen.

Heb er even helemaal geen zin meer in.

Nails&wimpers Schreef:

——————————————————-

> Luister Peerke

> Wat moet ik tegen je zegen he?

> wat een onzin zeg ! over de nieuweling enzo…..

> ik ben ook nieuw hoor en ben niet zo aangevallen

> rarara waar zou dat aan liggen denk je?

> Loop aub niet mensen af te zeiken . Een ding weet

> ik wel van mijzelf dat ik wel degelijk duizenden

> euro uitgegeven heb aan opleidingen/ producten en

> alles weer herinvesteerd heb.

> NEE ik ben geen beunhaasje en ik begon niet met

> zulke belachelijke bedragen ook nog niet eens

> tijdens opleiding

> ben ik perfect? neeeeeeeeeeee perfectie bestaat

> niet maar ik streef wel naar beter en naar

> kwaliteit ( dit zinnetje moet je niet weer

> negatief opnemen)

> Als jij onder ‘'die andere mensen’' mij ook

> bedoelt dan heb jij zeker bij de verkeerde

> Jij doet wat jij moet doen en hoe jou het beste

> uitkomt , verder bedoelde ik niets mee ….OKE?

> Het is jouw werk , het is je manier van doen en

> schrijven en verder ben ik ook direct om te zeggen

> dat ik geen zin heb om verder te antwoorden.

> Nogmaals iedereen moet ergens beginnen , dat klopt

> helemaal. Niemand is s'morgens uit bed gestapt en

> dacht : jah vandaag word ik nagel stylist/e .

> Ieder heeft zijn redenen en ik ook maar ik loop

> niet mee te koop. Ook ik doe met liefde en van

> mijn hobby mijn beroep gemaakt. Ook ik moest een

> keuze maken vanwege gezondheid hoe en wat verder.

> Ik doe geen werk waar ik geen plezier aan beleef.

> Ik doe ook geen werk omdat ik zo leuk vind om voor

> jan piet te werken en mijn kids geen broek aan hun

> billen. Nou sorry hoor peerke maar dat is mijn

> mening.

> Als jij iets goed wilt doen heb jij al wat tips

> gekregen hier en zal nog meer komen.

>

> BTW: ik heb je niet aangevallen over texten en

> weet ik veel wat . Jij zegt wel tegen verkeerde.

> ;) . En ja Peerke eigenlijk is ook normaal hoor

> als jij letterlijk iemand zijn tekst of foto zou

> kopieren en op je site toevoegen dat die ook niet

> leuk vind. Ik wil verder hier niet op ingaan .

>

> Open en bloot zoals jij het wilt hebben . Dat is

> het en verder niets. Jij kan mij hier schrijven

> maar ik heb eerlijk gezegd geen zin in om nog bij

> deze discutie te typen.

>

> Wat betreft mensen ‘'click groep’' heb ik niets

> van gemerkt . Hoe dan ook ik ben en blijf mijzelf

> . Ik hoef niemand zijn billen af te likken om

> ergens bij te horen. Zo simpel is het.

>

> Wat betreft mijn verbazing over '' heb jij van

> youtube geleerd?'' vond ik best goed en zeker voor

> een man. Ik wist niet dat jij cursus had of

> workshop. Het gaat puur over het kunnen. Jij kan

> het en zou nog beter kunnen. Dat is zeker. Wat

> betreft de prijzen en wat jij schrijft , vond ik

> wat minder. Jij doet voor de hobby maar bent bang

> voor concurrentie . Jij hoeft enkel klanten om

> iets te doen te hebben maar jij hebt wel een

> website en facebook en wilt meer klanten. Jij bent

> bang dat de klanten weg gaan als jij meer vraagt .

> Dit alles vind ik raar.

> Als jij voor je hobby doet dan hoef jij ook geen

> 100 klanten te hebben. Kan je net zo goed gratis

> doen. Snap jij nou ook waarom ik zo reageerde?

> En als EINDE ……………….. Doe zoals jij

> denkt dat het goed is . Het gaat je goed.

• Nails&wimpers

Ik zei dat ik een punt achter deze discutie zet.

Toch wil ik je zeggen dat wanneer jij de complete cursus zal doen ook veel dingen zult leren. Ook heel veel dingen zal begrijpen waarom bepaalde punten belangrijk zijn. Waarom mensen zo reageren .

Nee… jij hoeft niet alles hier te schrijven over je privé leven. Ook voor jou komt het uiteindelijk alles op zijn plaats.

Dat jij aangevallen wordt met prive berichten dat is helemaal raar. Neem contact met de administrator . Geef de berichten door.

Nou ik denk niet dat de bedoeling is van deze prikbord!

Foto van iemand anders zijn werk met toestemming . Tja dat moet jij zelf weten. Ik zou persoonlijk foto kiezen van mijn eigen werk. Bepaalde fotoo's nemen mensen ook van het google af. Niets mies mee. Zijn genoeg standard foto's over nagels op het net. Ik zie daar geen probleem in.

Ga eerst de basis cursus doen en de rest komt ook vanzelf. Opleidingen zijn overal te volgen maar jij moet je gevoel volgen. Laat je niet gek maken maar neem ook niet alles te persoonlijk op.

Hier gaat niet meer over prijzen dus beter deze topic laten rusten.S6

• Elske

Tja Peerke,

Welkom op dit forum….

Soms gaat het hier tijden goed,en dan ineens ontstaat rel na rel en dat gaat er in 9 van de 10 gevallen héél hard aan toe hier !

Soms loopt dat zelfs uit op zwartmaken, scheldwoorden, afmaken, mensen die het voor gezien houden, en zelfs tot blokkeren aan toe…

Vaak komt er in dat soort rellen op een gegeven moment naar voren dat mensen al tijden hebben gelogen over van alles en nog wat, en die zijn dan dubbel het haasje, maar na de nodige heftige woorden over en weer kiezen deze mensen zelf het hazenpad, trekken de melk ineens op, en dan weet je (als je een beetje mensen kennis hebt) dat die mensen dus hartstikke fout zijn geweest en hebben gelogen, anders hadden ze wel toegegeven, excuses gemaakt, hun “leven hier hadden gebeterd” en weer door waren gegaan…

Vele hier, waaronder ook ik zelf, hebben een mening of zelfs een uitgesproken mening.

Dat mag, we leven in een vrij land, met vrijheid van meningsuiting.

Ook dat wordt onderling niet vaak in dank afgenomen en omdat er dan eens iemand tegenin gaat met een zelfde uitgesproken mening, ontstaat de zoveelste rel hier…

Als ik een mening heb dan geef ik die, is iemand het er niet mee eens, prima, maar laat elkaar in zijn eigen waarde.

Als ik denk dat ik het bij het rechte eind heb maar later blijkt dat ik er naast zat dan geef ik dat ook toe, en dan niet in een PB maar gewoon openbaar omdat ik ook in het openbaar begonnen ben.

Ik ben iemand die recht door zee is, heb het niet achter mijn ellebogen, heb ook een mening, ben zeker niet op mijn mondje gevallen, kan erg “boers” uit de hoek komen, en laat mij hier niet wegjagen door andere meningen, grote monden, scheldpartijen, mensen die ver gaan/grof worden in het bewoorden dat ze het niet met mij eens zijn,

of weet ik veel wat !

Als je hier alles naar jezelf toe trekt, zielige verhalen gaat ophangen, probeert sneu gevonden te worden en daardoor mensen aan je zijde probeert te krijgen, dan zit je hier verkeerd. Dat is in het verleden al zó vaak gebleken…

Er was jaren terug ook eens iemand die zó zielig deed, haar hele hebben en houwen hier open gooide o.a over schuldsanering ed, ook echt zielig gevonden werd, er zelfs stylistes waren die haar gratis producten stuurden zodat zij verder kon gaan met nagelen, enz enz, zij stuurde zelfs PB's rond om maar alles uit de doeken te doen hoe erg het allemaal wel niet was… Ik liet blijken -openbaar- dat er een heleboel dingen niet klopten en ze zichzelf meerdere malen tegen sprak, en IK was de boeman… Totdat…… daadwerkelijk bleek dat deze vrouw een leugenaar was en zeker wel narcistische trekken had ! Nou, toen waren de poppen aan het dansen kan ik je vertellen. Zij is ook verdwenen hier van het forum ; Wie zwijgt stemt toe…

Zelf ben ik een aantal keren opgekomen voor een collega hier waarvan haar woorden verkeerd begrepen werden, haar berichten niet of maar half gelezen werden, waardoor er ook een relletje ontstond. Ik heb daar op gereageerd dat mensen eens moesten lezen, en ook alle berichten goed moesten lezen, alvorens conclusies te trekken. Zij had het weldegelijk bij het rechte eind. Maar ik kreeg te horen ; “Pffff…zeker vriendinnetjes hé… ?!”

Nee, géén vriendinnetjes, wél goede collegae die elkaar respecteren en voor elkaar opkomen als ze van elkaar weten hoe iets bedoeld wordt maar door verkeerd, of niet goed lezen, verkeerd opgevat of begrepen wordt !

De rellen die hier ontstaan gaan in de meeste gevallen over prijzen, opleidingen, afgunst, broodroof (in hun hoofd), haat en nijd onderling. Die laatste drie begrijp ik nooit, dat komt in mijn woordenboek niet eens voor !! Het zal mij een wordt wezen of een klant voor mij kiest of voor een andere styliste, en vaak komt die oncollegiale strijd ook nog eens voor tussen bv een styliste uit het uiterste zuiden vs een styliste uit bv het uiterste noorden (voorbeeld) waar ik maar mee wil zeggen, denken ze nou werkelijk dat iemand vanuit een geheel ander deel van NL elke 4 weken dik 200 km gaat rijden omdat ze het verder weg goedkoper kunnen krijgen dan in hun eigen buurt ??? Kom nou toch… Die hele afgunst onder elkaar vind ik altijd één grote sof en een verschrikkelijk kinderachtig gedoe…

Als “jij” goed werk levert dan kijken mensen niet naar de prijs, hooguit proberen ze een paar stylistes in hun buurt om te kijken waar ze zich het prettigst voelen in combinatie met wat voor werk er geleverd wordt. Men zal kiezen voor degene waar zij zich het meest prettig voelen.

Ik zit daar niet mee. Ik bepaal ook zelf of ik mijn boodschappen bij de Aldi, de Lidl, of bij Appie haal. Dat beslis ik zelf, ben baas over mijn eigen portomonee. En ik heb nog nooit gehoord dat meneer Aldi boos of afgunstig is op mij omdat ik naar bv Appie ga :-)

Maar goed, zo gaat dat in de wereld, en óók hier op het forum.

Iedereen doet z'n ding op zijn/haar eigen manier en ik vind dat dáár wel eens wat meer respect voor opgebracht kan worden !

Wat betreft dat kopiëren van teksten en foto's van jou (Peerke). Ik zou dat niet in mijn hoofd halen, ook niet als ik ik toestemming voor zou krijgen.

Je weet niet half wat voor ellende dat met zich mee kan brengen. Ik heb zoiets 2x bij de hand gehad en heb er wél werk van gemaakt, deze personen hebben hun teksten moeten aanpassen ! Foto's van anderen zal ik nooooooit gebruiken, je moet immers maar zien of je het werk van anderen kunt waarmaken wat je aanbiedt op de foto's. En daarbij geldt op het overnemen van foto's hetzelfde kopie recht als op teksten. Als ik al iets van derden zou overnemen dan zet ik ook absoluut niet mijn eigen watermerk daar in, maar van degene die het daadwerkelijk gemaakt heeft. Als voorbeeld ; Ik heb op mijn website 2 of 3 foto's geplaatst van prachtige nagels als soort van reclame voor Magnetic en onder die paar foto's heb ik de zin geplaatst ; “Dit is géén eigen werk, foto is overgenomen van Magnetic Nail Academy”.

Het zijn ook werkjes die ik van mijn leven niet zo voor elkaar zal krijgen, én ik wil mensen geen verkeerde illusie geven, én ik maak reclame voor Magnetic (ik werk ook met Magnetic producten).

Wat betreft prijzen ; Niemand zegt dat jij niet bij anderen mag kijken wat voor prijzen zij vragen.

Van rondshoppen wordt niemand slechter… Als jij kijkt welke prijzen er in jou buurt gevraagd worden kun jij een gemiddelde krijgen en zelf je eigen prijzen (beter?) gaan bepalen. Dat heeft niets te maken met kopiëren.

Als je arrangementen aanbiedt hetzelfde verhaal ; Shoppen voor hoe derden het aanpakken en daarbij behorende prijzen is nooit verkeerd, en als je daarmee je eigen arrangementen invult, in je eigen bewoordingen, met je eigen prijzen, dan zal daar niemand moeilijk over doen. Ga je hele arrangementen kopiëren, tja dan zal er een keer iemand achter komen en wél moeilijk gaan doen…

Goed, ik ga er maar eens een eindje aan breien anders ben je de hele zondag kwijt aan lezen ;-)

Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee, volg je hart, vat niet alles persoonlijk op, geef je reacties, blijf om advies vragen, leg op zijn tijd bepaalde reacties/commentaren naast je neer, geniet van het nagelen, en blijf gewoon lekker hier op het forum !

• rikasnagelstudio

peerke dit is een keiharde forum.

En ik vind dat mensen hier mogen zeggen wat te willen.

Dan weet je meteen waar je aan toe bent.

Met deze prijzen…… vraag ik me af of jij je btw wel afdraagt !

Als ik een klant was zou ik liever naar een salon gaan die wat duurder is want dan weet ik wat kwaliteit is.

Dat is hetzelfde als opleidingen, als jij 400 euro kunt besparen oke… maar wat voor kwaliteit krijg je ervoor terug?

• Peerke

Zoals ik al zei.

Topic gesloten!

• Peerke

Als je nou eerst een leest Rika voor je een bericht typed dan had je al antwoord gehad op je vragen.

Een van die dames die bezig blijft ben jij.Je blijft maar terugkomen op dingen die allang besproken zijn.Terwijl je in een privebericht wel aardig kan doen.Heb je toestemming gevraagd voor teksten op me site terwijl dit geheel andere teksten waren als van jou.Alleen maar om alles te laten rusten tussen ons.

Zelf ben je ook niet echt goed van regeltjes naleven.Daarom worden je topics verwijderd van het forum zoals je aanbiedingen.

Verder zoals ik al zei.

Topic gesloten!

De aanvraag is al verstuurd naar de beheerder om me account te verwijderen en me topics net zo.

Heb nu in een uur tijd van 3 dames berichten gekregen dat ik dit moet laten rusten en de rest maar moet laten lullen.

Ik heb geen zin in haat en nijd onderling en ik kom hier voor me lol.Niet om elke keer gedoe te moeten zien.

• Sunny72

Ja Peerke ik weet dat je topic gesloten is, zit er nog geen slotje op dus reageer ik toch nog.

Ten eerste: Els je hebt super en heel duidelijk uitgelegd, sluit me hier ook geheel bij aan.

Wil er nog beetje aan toevoegen in mijn woorden, het is ook best moeilijk om woord en tekst over te laten komen bij een ander zoals jijzelf het in je hoofd hebt zitten… daarom al de toevoegingen van smiley's ed. maar dan nog… de toon en manier van kan je niet overbrengen.

Dan heb je de ontvanger, die kan ook de tekst anders begrijpen door bv een situatie waar je die dag in zit.

En wat Els ook al schreef, lezen is ook moeilijk… sommige doen dat idd half.

Daarbij heb je in het dagelijks leven ook dat je met de ene persoon meer hebt dan de ander… dat is hier niet anders.

Iedereen heeft een eigen mening, dat mag en gelukkig mogen we dat in NL ook uiten, maar heb respect voor elkaar.

Kijk maar naar dat ‘zwarte pieten gedoe’ … mening hebben mag zeker. Maar sommige uitspraken slaat alles; respectloos!

Maar ik heb ook hier op het forum ook ‘dingen’ waar ik het mijne over denk en voel.

Heb ook weleens het GEVOEL dat het hier wel heeeeeeel serieus is… moet / mag ook , maar een grapje , grolletje of geintje maakt het naar MIJN mening / gevoel ook zeker gezelliger en luchtiger.

En zolang ik dat af en toe wel kan doen in een topic, prima toch… ik kan het een ander ook niet opdringen dat het MOET.

Daarbij heb IK het GEVOEL dat er onderscheid is tussen dames/heren die een salon en alle opleidingen/ cursussen hebben gevolgd en de personen die een basis opleiding hebben gedaan ( die dit waarschijnlijk ook wel zouden uitbreiden, maar zo goedkoop is het allemaal niet en dat is niet voor iedereen weggelegd) maar dat is mijn gevoel en wie weet zit mijn gevoel er helemaal naast, en heb dat zeker niet van iedereen!!

Er zijn genoeg lieve behulpzame stylistes die altijd helpen en mee denken en antwoorden !!

Dus dan is het voor mij prima… je kan nml niet met iedereen door één deur….

Jammer Peerke dat je het gaat verlaten hier… wens je veel succes !! lieve groetjes Sunny

• Ikke88

Ik sluit me bij Els aan. En idd jammer peerke dat je weggaat. Succes!

• Peerke

Ikke88 Schreef:

——————————————————-

> Ik sluit me bij Els aan. En idd jammer peerke dat

> je weggaat. Succes!

Dank je wel voor jullie berichten.

Het is niet dat ik perse weg wil , maar zoals het nu gaat vind ik het niet kloppen.

Kijk nou deze topic.

Ik open iets met een simpele vraag.Er ontstaat een hele rel en blijkbaar zitten mensen al langer met dingen die hun dwars zitten en dat komt er nu allemaal uit.

Maar waarom juist bij mij?Waarom word ik gezien als boeman?

Ik wil gewoon met plezier me hobby beoefenen en me cursussen/opleidingen die ik wil doen.

Omdat ik niet naar Pepyn Borrel ga en ergens anders ook een goede cursus kan doen,is dat toch ook goed.Dat ik daar geld mee bespaar vind ik alleen maar slim.

Maar goed ik zie wel wat de toekomst zal brengen.De mail is verstuurd naar de beheerders en zie wel of me account verwijderd word of niet.

Zoals het nu gaat vind ik het niet kunnen