Peerke, wil je mijn foto meteen verwijderen??

• Ginet

Oelala, zo niet netjes! Dit lijkt op een gevalletje moedwillig gedaan, knip en plakwerk.

Je bent zelf verantwoordelijk voor je website en facebook, beetje makkelijk om iemand anders de schuld te geven.

Ik heb een foto van een collega als voorbeeld die ik op kinderfeestjes laat zien.

Dit zijn zwaar beschadigde nagels na het gebruik van plaknagels.

A: ik heb toestemming gevraagd en B mijn naam staat niet in de foto. Ik heb netjes (ook in overleg) haar naam vermeld.

Tevens heb ik ze niet op mijn website staan maar neem deze mee als waarschuwing voor die jonge meiden.

Was netter geweest om het watermerk van Marga erin te laten staan en als onderschrift dit nogmaals te vermelden.

Beter geen foto's dan gestolen foto's op je site!

• esther

Idd Patricia ik ben het helemaal met je eens!

Vooral op fb doet hij alsof het zijn eigen nagels zijn(td)

Ook is hij zijn vriendin aan het leren nagels zetten??

Ik wilde het graag netjes houden aangezien we allemaal ergens begonnen zijn, alleen aan de reacties te zien van hem denk ik dat het totaal geen nut heeft om hem adviezen te geven, maar een goede opleiding is zeker aan te raden.

• Nails&wimpers

Zo te zien is Peerke weg

• La Petite Nails & Beauty

Is um ge-peerd

• Peerke

Peerke is gewoon hier maar heb geen zin om te reageren.

Als het al zo ver gaat dat ik prive bedreigd word door sensatiezoekers , houdt het voor mij op.

Ik had de beheerder al gevraagd om me profiel te verwijderen.Die doet dat niet.

Zelf kan het niet.

Daarom contact gelegd met Sanoma en het daar gevraagd.

Ook zal ik tegen degene wie me bedreigd heeft: Er is al aangifte gedaan tegen je en je zal daar persoonlijk van horen.

Meer zal ik niet posten op dit forum.

Zoals ik een tijd geleden al zei is het zwart of wit hier.

Hoeveel priveberichten en mails ik krijg van mensen die dat geruzie zat zijn , maar openbaar niks zeggen.

Prima dan ben ik de pispaal maar.Doet me geen flikker.

Heb het druk zat en maakt me echt niet warm of koud wat jullie van me denken.

Allemaal een grote bek , maar eerst iets uitzoeken of navragen is te veel gevraagd.

Ik ben hier dus weg en zal ook nergens meer antwoord op geven.Heb er geen zin in.

• rikasnagelstudio

Tsja als er zoveel mensen tegen je zijn zal er echt iets niet goed zin!

• Nails&wimpers

Man man man

ik wil toch even iets zeggen

Peerke ik zit er niet mee hoor , jij mag mij noemen dat ik je prive wilde duidelijk maken dat ik niet iets persoonlijk met jou heb. Ik heb je zeker niet prive aangevallen of bedreigd , ik zal niet weten waarom ik dat zal doen.

Toch vraag ik mijzelf af waarom laat jij niet iedereen weten wie jou bedreigd? Jeetje man dat vind ik echt niet normaal.

Oke mening geven , tja dat heb ik ook gedaan maar ik had meer over je prijzen en wat ik van vond.

Echter voor de rest zit ik niet mee en spreek enkel voor mijzelf.

Ik vind tof van je dat jij het toegeeft van je fouten.

Jij hebt duidelijk gezegd hoe en wat en dat was voor mij duidelijk.

Waarom houdt dit niet op? Mensen houden van sensatie . Daarom niet :)

Peer jij hebt je huiswerk gemaakt en het zal je goed gaan. Ik heb al ergens gezegd dat er normaal is als je begint ergens fotoo's van neemt om je website aan te kleden totdat jij zelf ook leuke fotoo's hebt van je werk. Wel dat ik niet mijn eigen naam onder de foto zet. Ik snap niet dat mensen zo een hoop probleem van maken. Als ik bv. daardoor problemen krijg met copyrigts dat is dan ook mijn probleem. Ik denk niet dat iemand zijn poen geeft om mijn boete te betalen. Ook niemand zal mijn rekeningen betalen of met een wagen vol boodschappen aan mijn deur staan.

Dat is mijn mening en wie niet mee eens is , dan moeten ze zelf weten.

• Peerke

Ik zeg niet wie me bedreigd heb omdat ik dat niet mag op advies van politie.

Ik heb er echt aangifte tegen gedaan en als ik bekend maak wie het is , kunnen er maatregelen genomen worden door die partij.

Ik hoop dat je daar begrip voor hebt.

Dat mensen niet ophouden vind ik prima.Echter zijn er nu discussies op het forum van andere.

Een van die dames word geheel bloot gelegd en die liegt dus wel alles bij elkaar.Daar word geen tot weinig reactie op gegeven.Waarom?

Zij zit al langer op het forum of is het omdat ik een man ben? Ik bedenk maar iets.

Ik heb geen idee maar tik haar ook op haar vingers.Dan is het geen sensatie maar rechtvaardigheid.

Het hele punt is dat mensen praten over een copyright(auteursrecht) , maar iedereen vergeet de regels van copyright.

Hier een HEEL mooi regeltje uit het regelement uit het copyright rgelement:

In principe zijn werken die door de openbare macht zijn vervaardigd niet auteursrechtelijk beschermd, tenzij het auteursrecht uitdrukkelijk is voorbehouden. Dit is geregeld in art. 15b van de Auteurswet 1912.

Dat wil dus zeggen dat alles wat op internet gezet word GEEN copyright meer op zit. Je kunt het niet tegen gaan dat mensen het gaan gebruiken.

Nog een stukje:

Om voor auteursrechtelijke bescherming in aanmerking te komen, moet een werk origineel zijn. Dit betekent dat de maker het werk onafhankelijk van andere werken moet hebben gemaakt, en dat er enige creativiteit nodig was voor de schepping. Een afgeleid werk is gedeeltelijk gebaseerd op een ander werk, maar komt wel zelfstandig voor auteursrecht in aanmerking.

Kortom is de foto die je maakt met je camera/fototoestel copyrighthoudend. Plaats je hem op internet zoals je site of wat dan ook vervalt het direct. Je plaatst het tenslotte ook op een openbaar toegankelijke plek waar iedereen kan komen.

Nog een stukje:

Registratie kan handig zijn

Het is dus makkelijk om een auteursrecht te krijgen, maar het is zo wel lastig om later te bewijzen dat je de maker bent van een werk. Daar kan een registratie nuttig bij zijn. Wie immers de oudste versie van een werk heeft, moet daar wel de maker van zijn. Er zijn diverse instanties, zoals de notaris en het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom, die een registratie of datering kunnen uitvoeren.

Kortom mensen met hun grote mond dat ze copyright hebben , hebben niks.Dat heb ik al vaker gezegd.Als je echt officiele copyright wilt hebben moet je dat vast laten leggen bij een notaris.

Ik kom misschien niet echt slim over met me acties en dergelijke , maar ik doe echt wel me huiswerk voor ik iets zeg.

Heb tenslotte al 2 echte bedrijven gehad waarvan eentje die voor justitie werkte. Over wettelijke dingen ben ik echt wel thuis en weet daarom ook waar ik over praat.

Dit is niet om groot te doen , maar misschien is bovengenoemde eens duidelijk voor mensen die altijd maar roepen met copyright dit en copyright dat.

• Marga1984

Mag ik vragen waar je deze teksten vandaan hebt gehaald? Want alkes wat ik erover vindt geeft aan dat er juist wel copyright op mijn foto's zit. Zoals ik de tekst lees mag jij bijvoorbeeld WEL het ontwerp van mijn nagels namaken. Want op dat ontwerp heb ik geen copyright. Je maakt dan vervolgens je eigen foto en er is niets aan de hand. Wat NIET mag is de foto gebruiken die iemand anders heeft gemaakt zonder toestemming. MIJN foto, dus MIJN bezit. Dat het vervolgens op facebook staat, op mijn website, of ergens anders betekent niet dat het publiek bezit is geworden. Of mag ik nu ook een persoonlijke foto van jouw facebook pakken, deze bewerken en op mijn facebook plaatsen? Ik denk dat jij ook wel begrijpt dat in de wet de rechten staan beschreven zodat foto's beschermd worden. Dit heet het ‘auteursrecht’.

Ik citeer van www.auteursrecht.nl

“Op de meeste foto’s en illustraties berust auteursrecht van de maker, ook als dat er niet expliciet bij vermeld staat. Het enkele feit dat een afbeelding op internet voor iedereen te zien is, betekent niet dat iedereen die ook vrij mag gebruiken. Wilt u zo’n afbeelding bijvoorbeeld op uw eigen website plaatsen, dan hebt u daar toestemming van de maker voor nodig. Dit geldt ook voor foto's die op Facebook zijn geplaatst. Zelfs op vakantiekiekjes kan auteursrecht rusten.”

Dit zie ik overal terug waar ik zoek naar hoe het zit met auteursrechten.

• Marga1984

"In principe zijn werken die door de openbare macht zijn vervaardigd niet auteursrechtelijk beschermd, tenzij het auteursrecht uitdrukkelijk is voorbehouden. Dit is geregeld in art. 15b van de Auteurswet 1912. "

De openbare macht is de staat. Dus niet jij of ik. Lees wel het hele stuk, niet alleen waar jij in wilt geloven.