Haar extensions misschien weet iemand dit?

• Sabine

Hoi Leenepeen.

Wat jij met de berekening doet dat klopt hoor! Je hebt het goed begrepen :)

Het haar kun je eigenlijk de eerste keer beter niet online kopen. Want de kleur moet echt perfect matchen.

Heb je het eenmaal eens gehad en je zit nog op dezelfe kleur dan kun je het eventueel nog via een site bestellen, dan weet je de kleurnummers en lengte etc nog. (zit een kaartje aan het haar wat je gewoon bewaard.)

Ik kan al dat haar helaas niet op voorraad inslaan. Daarvoor is het ook voor mij nog te duur.

Er zijn zoveel kleuren. lengtes en soorten (krul slag stijl) haar dat ik dat helaas niet vantevoren kan inslaan. Daarom moeten de mensen het zelf halen.

Je kunt het haar in grote steden kopen:

Amsterdam Utrecht, Den haag , Rotterdam, etc.

Het zijn van die haarshops/toko`s die echt en nephaar verkopen.

Wat je nodig hebt is dat weavehaar wat aan zo`n bandje zit.

Echt human hair.

Als jij een winkel in jouw buurt wilt dan heb ik even je woonplaats/regio nodig.

Ik wil best hier antwoorden hoor, :) zolang de beheerder het toelaat vind ik het prima. :)

Ik ben blij dat mensen blij zijn met alle info op mijn site , want hierdoor ben je als leek al een stuk wijzer en dat is juist mijn opzet. Heel belangrijk vind ik dat. :)

Zullen jullie net zo hebben met je site :)

• Leenepeen

Hai Sabine,

Allereerst hartelijk dank voor je snelle reactie.

Haal je dat haar bij de toko????? Nou die heb ik hier in mijn woonplaats 2 zitten hihihi. Maar of ze het verkopen?? Tja dat is natuurlijk weer wat anders. Misschien kan je voor mij ff uitzoeken of ze het hebben? het is in de regio Bergen op Zoom, Roosendaal.

Maar als die prijzen kloppen he? zoals je het zegt, dan ben je helemaal NIET duur hoor:-) Maar waarom vragen ze dan hier in de buurt en natuurlijk niet alleen hier, zo tussen de 3 en 500 euro voor extentions? want het is me een prijsverschil????? En waarom is vlechtjes beter dan hars?

Ik heb een jaar of tig geleden wel eens hairweaving gehad, en dat was me mooi, echt wel, maar aiaiaiai…….. toen het eruit was!!!! hele plukken van mijn eigen haar aan gort, en dat hadden ze ook zo gedaan met allemaal vlechtjes op mijn hoofd en daar die weaving met matjes aangenaaid.

Dus je snapt dat ik best wel een beetsje huiverig ben, me die vlechtjes.

Groetjes,

Leenepeen.

• Sabine

Hoi, heb ff reacties aangevinkt in mijn mail dus deze reactie is nog sneller hihi.

Oke, dat je huiverig bent, dat begrijp ik.

Het is zo, met weave word er van links naar rechts een vlechtje gemaakt. Dat zakt na enkele dagen al iets en gaat vaak jeuken. Doordat je dan gaat krabben en de haartjes dus flink door elkaar gaan krijg je een grote klit.

Althans dat heb ik twee keer gehad met weave.

Het is zo, dat de vlechtjes die ik maak, los van elkander zijn, dus er zit meer lucht tussen. Je hebt geen hele prop bij elkaar.

Dat scheelt al. Lekker bewegingsvrij.

Maar ook bij deze uitgroei moet je altijd even in de gaten houden dat het niet aan elkaar gaat zitten. Daarom adviseer ik ook om de plukjes (na een maand pas want dan heb je 1 cm uitgroei) van elkaar te scheiden. af en toe dus met je vingers er tussen.

Het ene haar klit meer dan het andere. Fijn broos haar bijv. klit sneller.

Daarom is 3 maanden gewoon het uiterste. En dat is ook zo bij de waxextensions.Want ook daar heb je uitgroei wat in elkaar gaat klitten.

aangezien je tussendor haartjes verliest die niet wegkunnen, en huidschilvertjes loskomen en stofjes achter de aanzet blijven hangen gaat zich dat uiteindelijk tot een soort dreadvorming vormen..

En hoe langer dat er in zit, hoe erger het word en hoe beroerder je het eruit kunt krijgen.

Nu ken ik gevallen die dat na 5 maanden nog niet hebben, maar dat risico lopen ze zelf, en als dat goed gaat dan ben ik blij voor hen.

Alles wat in je haar zit groeit uit. En gaat klitten.

Dus mijn advies is ook dat je het beter de eerste keer niet de volle drie maanden laat zitten zodat je zelf in ieder geval zeker bent dat het er goed uitkomt en aan de staat van de klitvorming of je het de volg. keer wat langer kan inhouden.

Wat betreft de prijzen, het haar van de hairextension (wax) is gewoon erg duur.

Dat scheelt al…

En ik vind dat het betaalbaar moet blijven.

Inkoop 1 hairext. kost al 1,- daar komt het inetten nog bij.

Uit 1 pakket haar (weavehaar) gaan aan hoeveelheid waxext. pukjes al 115 stuks.

Maar dat haar is 45,-

Dat is al een hoop verschil.

Het verschil tussen de wax en vlecht, is dat de plukjes die ik pak iets meer haar bevatten. Je verliest elke dag haren, en ook in de plukjes waar een hairext. aanhangt, stel:

het plukje hangt aan 20 haren.

je verliest in de loop der tijd in die 12 weken 10 haren in dat plukje.

Dan hangt het uiteindelijk nog aan weinig haar.

waneer je dan met je borstel tijdens het doorkammen van je haar achter een klitje blijft hangen, dan trek je soms het hele plukje met de laatste 10 haren met wortel en al eraf.

En daarom zet ik ze liever met een vlechtje.

Je verliest ook geen plukjes het zit heel stevig.

Ik gebruik ook meer haar per plukje dus daarom breekt het ook niet af.

Het vlechtje is ook geen hard dingetje dus ook dat heeft geen invloed op het haar.

Voor een winkel in jouw buurt zal ik ff kijken.

Ben jij misschien ook niet gewoon geschrokken van de haren die je standaard per dag verliest en nu na enkle weken/maanden ineens los kwamen?

Komt ook voor dat men daarvan schrikt namelijk…

• Sabine

Ik heb even adressen overgenomen van een collega, die wist er heel veel.

***SUHAIL AFROCOSMETICS (vlechthaar, wavehaar, cosmetica en pruiken)

Albert Cuypstraat 45, Amsterdam, 020 6795130

Albert Cuypstraat 225, Amsterdam, 020 6769864

Linnaeusstraat 34, Amsterdam, 020 6923090

***RIAAD CENTER (vlechthaar, dreads en weavehaar)

Obrechtstraat 159, Zwolle, 038 4220804

***FRIGHA IMPEX

De Hooidollen 159, Leeuwarden, 058 2153739

***BOBBY'S HAIRFASHION (vlechthaar, weavehaar, etc)

Korreweg 20, Groningen, 050 5735428

***HAAR SERVICE SHOP

Grotestraat 102, Almelo, 0546 457447

weerdingerstraat 232, Emmen, 0591-658095

***TOKO ALKIM

De Nije Nering 8, Hoogeveen, 0528 220066

***TOKO CENTRAAL

Achter Clarenburg 32, Utrecht, 030-2312290

***AMERICAN FIRST AFRO SHOP

Hobbemaplein 100 , Den Haag, 070-3050000

***AMERI FIRST COSMETICS

Middelandstraat 70 B, Rotterdam, 010-4762244

***CAPELLE HAARWERKEN

Nieuwe Markt 13-14, Zwolle, 038-4218299

Verder zijn er nog andere haarwinkels aan de Albert Cuyp te vinden (o.a. naast de MC Donalds, aan de Ferdinand Bolstraat en schuin tegenover Suhail op nummer 45).

Ook op de zwarte markt van Beverwijk en in diverse Toko's door het hele land verkopen ze haar.

Opmerking:

De meeste winkels (met uitzondering van de afrocosmeticwinkels in de grote steden) ) hebben beperkte voorraad, ze verkopen niet alle soorten haar , als je besluit om naar een van deze winkels te gaan is het verstandig om ze vantevoren te bellen om te vragen welke soorten haar en welke kleuren ze verkopen, het zou jammer zijn als je voor niks komt.

• lisette

hoi ik doe nu nagelszetten maar ik ben ook kapster ik adviseerhairextensions met een waxje eraan omdat ten eerste het het minst van allemaal opvalt ten tweede het zit veel lekkerder zo``n klein waxje ik spreek uitervaring ben zelf zwaar fan van extensions ik zet ongeveer 500 ext. per maand het blijft 3 tot 6 maande zitten en ik heb klanten die komen om de negen maanden terug het is echt niet slecht voor je haar want je smelt een laagje wax om je haar en je kunt ze er gewoon weer uitlaten halen als je ze weer beu bent met ext.remover niet zelf doen hoor. je moet het vergelijken met nagels je zet ze erop maar kunt ze er maar beter door je styliste er weer af laten halen. ook advieseer ik om twee verschillende tinten haar tenemen dat ziet er het natuurlijksete uit.ook een voordeel is dat je ze kunt verven krullen stylen zo als je zef wil. heb je intresse mail me dan ff ik woon in eindhoven en vraag 2 euro per extension je hebthebt 150 ext. nodig voor een mooie dikke lange bos. ik gebruik ext.van het metk so cap kun kijken op internet. de prijs is met inzetten. mijn email is melric52@hotmail.com en dan kun je gerust een keertje langskomen voor meer informatie. groetjes lisette

• NailsByMarlies

ppff 6 maanden is erg lang maar krijg je dan geen dread vorming?

• Sabine

Ja dat krijg je wel. Ik maak de vlechtjes superdun dus je ziet ze echt niet.

Ik ga hier niet zitten concureren, of mijn ervaring hier verder te uiten, dus.. ik heb mijn uitleg gedaan, en je kunt zel beoordelen wat je het beste lijkt. Dan blijft het gezellig.

Groetjes Sabine

• Leenepeen

Hoi Sabine,

Hartelijk dank voor je kundige uitleg meis! Ben er iig blij mee, hier kan ik wat mee!

Ik zal er nog eens goed over nadenken, en misschien dat ik het voor de zomer wel laat zetten bij je. Is het goed dat ik je dan bel? En als ik dan zeg: Hallooooo met Leenepeen, dan weet jij dat ik het ben;-):-):-)

Je vindt het toch niet erg he? dat ik er eerst over na wil denken he?

Ik hoef het iig voor de prijs niet te laten;-)

Bedankt,

Groetjes,

Leenepeen;-)

• lisette

ik wist niet dat je zo gepiekeerd was maar het was niet de bedoeling om iemand kwaad te maken maar ik gaf ooook mijn deskundig advies en ik weet als kapper zijnde dat er in een toko geen 100 procent echt haar in de extensions verwerkt zit maar dat er syntetische haren door heen zitten dat verschil zie je en voel je . mij maakt het niks uit waar iemand heen gaat voor zijn haar ik heb het druk genoeg en het is niet mijn beoeling om iemans cocurent te zijn maar ik gaf het advies en wat iemand daar mee doet mag hij zelf bepalen . maar ik hoop dat het gewoon gezellig blijft want ik vind deze site veel te leuk groetjes en soory als ik iemand beledigd heb maar iedereen mag zijn eigen mening geven toch groetjes lisette

• lisette

er bestaat trouwens ook speciale shampoo en een creme plus masker bij de groothandel voor ext. maar die kun je alleen maar in de groothandel halen dat voorkomt dreadvorming neem dit maar als tip.ps ze verkopen dit niet in een toko .groete