Hoi, heb ff reacties aangevinkt in mijn mail dus deze reactie is nog sneller hihi.
Oke, dat je huiverig bent, dat begrijp ik.
Het is zo, met weave word er van links naar rechts een vlechtje gemaakt. Dat zakt na enkele dagen al iets en gaat vaak jeuken. Doordat je dan gaat krabben en de haartjes dus flink door elkaar gaan krijg je een grote klit.
Althans dat heb ik twee keer gehad met weave.
Het is zo, dat de vlechtjes die ik maak, los van elkander zijn, dus er zit meer lucht tussen. Je hebt geen hele prop bij elkaar.
Dat scheelt al. Lekker bewegingsvrij.
Maar ook bij deze uitgroei moet je altijd even in de gaten houden dat het niet aan elkaar gaat zitten. Daarom adviseer ik ook om de plukjes (na een maand pas want dan heb je 1 cm uitgroei) van elkaar te scheiden. af en toe dus met je vingers er tussen.
Het ene haar klit meer dan het andere. Fijn broos haar bijv. klit sneller.
Daarom is 3 maanden gewoon het uiterste. En dat is ook zo bij de waxextensions.Want ook daar heb je uitgroei wat in elkaar gaat klitten.
aangezien je tussendor haartjes verliest die niet wegkunnen, en huidschilvertjes loskomen en stofjes achter de aanzet blijven hangen gaat zich dat uiteindelijk tot een soort dreadvorming vormen..
En hoe langer dat er in zit, hoe erger het word en hoe beroerder je het eruit kunt krijgen.
Nu ken ik gevallen die dat na 5 maanden nog niet hebben, maar dat risico lopen ze zelf, en als dat goed gaat dan ben ik blij voor hen.
Alles wat in je haar zit groeit uit. En gaat klitten.
Dus mijn advies is ook dat je het beter de eerste keer niet de volle drie maanden laat zitten zodat je zelf in ieder geval zeker bent dat het er goed uitkomt en aan de staat van de klitvorming of je het de volg. keer wat langer kan inhouden.
Wat betreft de prijzen, het haar van de hairextension (wax) is gewoon erg duur.
Dat scheelt al…
En ik vind dat het betaalbaar moet blijven.
Inkoop 1 hairext. kost al 1,- daar komt het inetten nog bij.
Uit 1 pakket haar (weavehaar) gaan aan hoeveelheid waxext. pukjes al 115 stuks.
Maar dat haar is 45,-
Dat is al een hoop verschil.
Het verschil tussen de wax en vlecht, is dat de plukjes die ik pak iets meer haar bevatten. Je verliest elke dag haren, en ook in de plukjes waar een hairext. aanhangt, stel:
het plukje hangt aan 20 haren.
je verliest in de loop der tijd in die 12 weken 10 haren in dat plukje.
Dan hangt het uiteindelijk nog aan weinig haar.
waneer je dan met je borstel tijdens het doorkammen van je haar achter een klitje blijft hangen, dan trek je soms het hele plukje met de laatste 10 haren met wortel en al eraf.
En daarom zet ik ze liever met een vlechtje.
Je verliest ook geen plukjes het zit heel stevig.
Ik gebruik ook meer haar per plukje dus daarom breekt het ook niet af.
Het vlechtje is ook geen hard dingetje dus ook dat heeft geen invloed op het haar.
Voor een winkel in jouw buurt zal ik ff kijken.
Ben jij misschien ook niet gewoon geschrokken van de haren die je standaard per dag verliest en nu na enkle weken/maanden ineens los kwamen?
Komt ook voor dat men daarvan schrikt namelijk…